Такъв законопроект бе внесен вчера в парламента, съобщи в. "СЕГА". От КЗК и ЕС заплашиха че законът нарушава принципите на пазарната конкуренция, но министър Александър Цветков отказа да се съобрази с мненията на институциите, позовавайки се на многобройните оплаквания от клиенти, включително и чужди дипломати и бизнесмени.

От министерството на транспорта уточниха, че становището на КЗК е пожелателно и тя не може да глоби тасиметровите фирми за таван на цените, ако депутатите запишат това в закон. Идеята на някои таксиметрови компании бе, ако има таван, за база да се вземат цените на горивата, на резервните части и на лизинга, но това не бе възприето.
Притеснения имат и  клиентите. Те смятат, че евентуален таван ще бъде използван от таксиметровите компании за повишение на цените, и то по време на криза.

Според експерти обаче има опасност страната да бъде наказана от съда в Люксембург, че е създала условия за нарушаване на европейските правила за конкуренция. За България вече тече една такава процедура - че не е отворила напълно вътрешния си пазар на ток и газ.

Предложението за таван на цените на такситата първоначално бе подкрепено от повечето таксиметрови компании. Впоследствие обаче някои от тях се обявиха против него в този му вид.

"Няма да може да стане и чисто технически, защото само да минем всички коли на преглед с касовите им апарати, трябват месеци", каза пред "Сега" собственикът на столичната "Такси за едно евро" Ромео Ценков. Зам.-председателят на Националната федерация на таксиметровите водачи Димчо Иванов се закани членовете й да блокират столицата, ако поправката мине през парламента.