Самолетът е летял от Лондон за Сидни през Сингапур. Рано сутринта агенциите гръмнаха, че се е разбил край индонезийския остров Батам, съобщиха Ройтерс и Асошиейтед прес, цитирани от БТА.

Свидетели видели експлозия в небето над остров Батам. Индонезийска телевизия излъчи кадри с отломки край летището на острова, които според нея са част от самолета на "Кантас".

Малко по-късно се оказа, че "Еърбъс"-ът е имал авария в един от двигателите, направил няколко кръга в небето над Сингапур, за да изгори част от горивото си, след което кацнал аварийно. 

Никой от 459-те души на борда - 433 пътници и 26 души екипаж, не е пострадал.

Самолетът е претърпял авария в задната част на четирите си двигатели, съобщи по-късно за АФП френското бюро за разследвания и анализи, което ще сътрудничи при техническото разследване на инцидента.
"Засега знаем, че двигателят е изгубил "капотажа" си и е претърпял авария в задната си част, като това е довело до сериозни щети", поясни говорител на бюрото. Това е сериозен инцидент, заяви Жан-Пол Троадек, директор на френското бюро за разследвания и анализи, също цитиран от АФП, предаде БТА.

Австралийската авиокомпания прекрати полетите на всичките си самолети „Еърбъс А380 Суперджъмбо”, предаде АФП, цитирана от "Фокус". „Ние решихме да прекратим излитания на А380, докато не сме напълно спокойни, че разполагаме с пълната информация за днешния полет QF32”, съобщи изпълнителният директор Алън Джойс пред репортери в Сидни.
Той каза още, че проблемите в двигателя са се появили шест минути след излитането от Сингапур.

Говорителят на Кантас пък заяви, че инцидентът няма да постави под въпрос направените поръчки за този модел на европейския самолетостроител "Еърбъс" и уточни, че австралийската авиокомпания е заявила доставката на над 20 машини от този модел.

Авиокомпанията "Еър Франс - Ка Ел Ем" (Air France-KLM) обяви междувременно, че не планира да спре да използва своите четири самолета "Еърбъс А 380" след аварията. Моделите А380 на компанията изобщо не били със същите двигатели като самолетите на "Кантас". Машините на австралийската фирма са с двигатели "Ролс-Ройс" (Rolls-Royce).
От немската "Луфтханза" (Lufthansa) също заявиха, че няма да спрат от полети трите гигантски самолета А380, които имат.

"Кантас" бе обявена няколко години подред за най-сигурната авиокомпания според статистика на германското бюро за разследване на самолетните катастрофи ЯКДЕК (JACDEC). Класацията оценява сигурността на авиокомпаниите по броя на катастрофите и загиналите на борда им от 1973 г. 
"Кантас" нямат нито една катастрофа и нито един загинал пътник през този период и са с коефициент 0.00 според JACDEC.