Разпитът се състоя вчера и позволи да бъдат изяснени много неизвестни около дамата, породили множество спекулации в медиите.

След корабокрушението италиански издания написаха, че 25-годишната дама била видяна от пътници да вечеря с капитана в един от ресторантите на кораба малко преди трагедията. По повод на тези информации в обаждане до молдовска телевизия Домника защити Франческо Скетино и подчерта, че той е свършил велики неща на кораба и е спасил над 3000 души.

От разпита стана ясно, че Домника е работила три месеца на кораба като рецепционистка. Ангажиментът й приключил една седмица преди фаталното пътуване. За круиза тя си купила редовен туристически билет. На кораба била в компанията на капитана Скетино, на когото се възхищавала, както и на негови колеги, защото се сприятелила с тях, докато работела на "Конкордия".

Запитана какво са правили нейни лични вещи - бельо, други дрехи и козметична чантичка, в кабината на Скетино, Домника обяснила, че ги е оставила там, защото той бил неин приятел, както и много други хора на кораба. Молдовката разказала, че по време на трагедията е била помолена от капитана на кораба и от неговия помощник да превежда от италиански на руски за руските туристи. Тя е трябвало да каже, че няма нищо страшно, че става дума за авария с тока и че всички трябва да се върнат по каютите си.

Пред разпитващите молдовката е признала, че след трагедията е осъзнала, че изречението, което е превела и повторила поне 10 пъти, е било невярно и заблуждавало пасажерите. Домника изрази съжаление за това.

Дали Италия не трябва да се извини на молдовката, пита в. "Кориере дела сера". Нейното име изглежда беше подхвърлено от разследващите на журналистите. Разследващите осъзнаваха какво въздействие върху медиите ще има появата на подобна героиня в трагедията, допълва вестникът. "Кориере дела сера" съобщава, че от сряда в Италия ще започне да се продава към печатното му издание книгата "Истинската история на Конкордия", разказваща за трагедията и разследването на причините за нея.

Същевременно пред в. "Матино" вторият лекар на "Коста Конкордия" Джанлука Марино Козентино разказва, че непосредствено след крушението Франческо Скетино е изглеждал доста потресен и не много трезв. Лекарят допълва, че капитанът напълно се е провалил в ръководенето на операциите по евакуация на пътниците. Координиране на операциите от негова страна изобщо не е имало, категоричен е медикът, който се възмущава от оправданията на Скетино защо е напуснал кораба преди пълната евакуация на пътниците.