Повод за отговора й бе питане от страна на общинския съветник от БСП Георги Кадиев, свързано с изпълнението на превозите на пътници по разписания от републиканската транспортна схема от Столичната община, предаде БТА.

През февруари се появи идеята маршрутките да се спрат и да бъдат заменени от "къси" автобуси. По-късно бе решено, че все пак голяма част от маршрутките ще останат да се движат поне още 3 г.

Фандъкова посочи, че е поискала от транспортното министерство освен проверките на автобусите по автогарите, да се проверяват и маршрутките.
Вчера КАТ-София пък започна проверки на автобусите в градския транспорт в столицата.

Кадиев заяви, че в момента автобусите са стари - на по-малко от 10-20 години.
Думите му бяха опровергани от кмета на София, която посочи, че в изискванията за конкурса за маршрутките е било записано те да не са на възраст повече от 5 години.

По думите на Любомир Христов възрастта на автобусите в момента е елементарна математика, защото изискването към датата на конкурса е тя да е била максимално пет години. След като от 2008 г. са изминали три години това означавало, че максималната "възраст" на автобус е осем години.

В отговор на въпрос за прекратените до момента договори, зам.-кметът посочи, че причината за прекратяването не е само неизпълнението на ангажимента за доставка на нови автобуси, който е бил причина да се спечели пакетът с разписания от дадена фирма.

В момента се прекратяват и договори на превозвачи, които не изпълняват разписания от София към останалите градове, тъй като за тези часове липсват пътници и няма курсовете. Направено е предложение до министерството на транспорта за актуализиране на квотата на София в републиканската транспортна схема.