Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на инспекция на строителството на магистралата край Ямбол, цитирана от БТА.

На въпрос за новите, по-кратки срокове за завършване на магистралата, министър Павлова посочи, че предпочита да допусне компромис с времето за изпълнение, но не и с качеството на строителството. "Всеки ден лабораторията ще прави по 200 проби, които ще бъдат изпитани и сертифицирани, преди да продължи изграждането на пътя", допълни тя.

По време на инспекцията на лот 4 бе направена проверка с подвижна лаборатория на якостта на натоварването на пътя и носимоспособността. Някои от пробите показват леки отклонения от стандартите и показателите и трябва да бъдат коригирани до 1 май за сметка на изпълнителите.

Иван Иванов, представител на изпълнителя на лота - сдружението "Тракия IV", потвърди пред журналисти ангажимента първите 15 км до пътния възел "Петолъчката" да бъдат готови до 1 юли. Той допълни, че по трасето се работи денонощно, за да се навакса закъснението, причинено от тежката зима и от наводненията.
Според Иванов времето за окончателното завършване на лот 4 ще бъде съкратено до началото на ноември, вместо в предвидения в договора срок до февруари 2013 година.

Лот 4 има сериозен проблем с овлажнените почви, които допълнително забавиха работата по него, каза Павлова. Министерството на земеделието пък е обявило обществена поръчка за отводняването на района на река Мочурица. Сега строителите стабилизират черноземните почви по трасето на магистралата.

По отношение на качеството на лотове 2 и 3 тя посочи необходимостта от корекции на изградения пътен възел при Нова Загора, от смяна на част от бордюрите и пресфалтиране на някои участъци, както и от смяна на мрежите за предпазване на прелитащите птици. По лот 2 има и няколко вълнообразни участъка, които също трябва да бъдат коригирани. Министър Павлова каза още, че има забележки за плътността на циментовата стабилизация на лот 3, тъй като според нея слоят под асфалта не е достатъчно плътен, предаде "Фокус".

По думите на председателя на УС на агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров след окончателното изграждане на "Тракия" пътят от Стара Загора до Бургас ще бъде скъсен с 40 км, а времето за пътуване при спазване на разрешената скорост ще бъде намалено с повече от един час.