Това е станало ясно от направените автотехническа и металоскопна експертизи, съобщи Дарик радио.

От пловдивската прокуратура обаче не съобщават официално никаква информация, въпреки че удълженият с 2 месеца срок за разследването вече изтече.

Петорната автотехническа експертиза е изготвена от двама експерти от Пловдив, двама от София и един от Русе, а заключението заема 59 страници. Говорителят на държавното обвинение Галин Гавраилов заяви само, че предстои преценка на доказателствата на двете експертизи от гледна точка на това дали и други лица биха понесли наказателна отговорност. Едва тогава петорната експертиза ще може да се коментира, подчерта прокурорът.
 
През юни 8 души загинаха, а 10 бяха ранени, след като автобусът на фирма "Ентуртранс", пътуващ по линията София - Бургас, се преобърна в движение на магистрала "Тракия" и се самозапали. 50 дни по-късно в пловдивска болница почина и деветата жертва на катастрофата - 46-годишната Албена Самуилова.

Според експертите от Пловдив, София и Русе, подписали се под изготвената петорна експертиза, гредите на шасито на автобуса са били напукани, а заварките са били направени некачествено, съобщава още Дарик радио.

До момента като обвиняеми са привлечени шофьорът на автобуса Светослав Димитров и собственикът на "Ентуртранс" Ениз Ченгел. 43-годишният шофьор бе арестуван, но по-късно бе пуснат под парична гаранция от 1000 лева. На него са му повдигнати обвинения за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лице, уточни Галин Гавраилов.

По думите му, ако се установи, че лицата, отговарящи за техническото състояние на автобуса, имат отношение към катастрофата, би могло водачът да бъде освободен от отговорност.