Тогава придошлите води подкопаха и прекъснаха Главен път Е-79, камион бе погълнат от водата и загина шофьорът му.

Целта е да се възстанови талвегът (геоморфоложка линия, която маркира най-дълбоката част на речното дъно -б.р.) на р. Струма и тя да се насочи в естественото й русло, каза за БТА зам.-областният управител на Благоевград Бисер Михайлов. Затова се изгражда дига с дължина около 800 метра и височина осем метра, добави той.

След изчистването от речната растителност на т. нар. остров, който отклоняваше течението по посока на път Е-79, дигата ще се "премести" с още няколко метра към пътя. Това според специалистите ще позволи да се разшири речното корито в достатъчна степен, за да се осигури нормалното оттичане на реката и при високи води.
Така ще се избегне и ерозионно-разрушителният ефект на речните води по посока на пътя, какъвто имаше досега, каза Бисер Михайлов.
Ще се намали по този начин до минимум и рискът реката да достига и застрашава занапред международния път, както това се случи през декември 2010 г.

Средствата за реализацията на този проект за около 250 000 лева са осигурени от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии при Министерския съвет, допълни зам.-областният управител.
Проектът е възложен за изпълнение на община Кресна, а фирма, спечелила обявения конкурс, изпълнява обществената поръчка. Ремонтите се очаква да приключат след десетина дни.