Целта е да се разширят възможностите за намиране на работа, по-специално за безработните млади хора и за хората, които нямат почти никаква формална квалификация, като например по-възрастните и нискоквалифицираните работници, предаде БТА.

Освен това ЕК стреми да подобри достъпа до висше образование, особено за по-възрастните.
С тази препоръка Комисията приканва държавите членки до 2015 г. да създадат национални системи за валидиране на неформалното и самостоятелното учене.
Това би дало възможност на гражданите да придобият пълна или частична правоспособност на базата на умения и компетентности, придобити извън системата на формалното образование, смятат от комисията.

Сега само Финландия, Франция, Люксембург и Нидерландия имат пълноценно работещи системи за валидиране на неформалното и самостоятелното учене.
"Нашата цел е всички граждани да се възползват пълноценно от наличните възможности за учене, за да подобрят уменията си и да увеличат шансовете си за намиране на работа, независимо от това дали учебният процес протича на работното място, в рамките на групи от гражданското общество или по интернет", заяви Андрула Василиу, комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта.

"Във времена на висока безработица и нисък икономически растеж от основно значение е Европа да разработи правилния набор от умения и компетентности, необходими за стимулиране на конкурентоспособността, благоденствието и социалното приобщаване", добавя комисарят.

Предложението на ЕК е предвидено като част от инициативите в рамките на стратегията "Европа 2020" - "Програма за нови умения и работни места" и "Младежта в движение".
То допълва Европейската квалификационна рамка, която насърчава валидирането на формалното образование.

В предложението на Комисията за новата програма "Еразъм за всички" (2014 - 2020 г.) се предвижда финансиране за всички образователни сектори, в това число за училищата, образованието за възрастни, висшето образование, професионалното образование и обучение, както и за неформалното и самостоятелното учене, се посочва в съобщението на пресцентъра на ЕК.

Предложението на Комисията ще бъде обсъдено от Съвета и се очаква да бъде прието от министрите по въпросите на образованието и младежта на 23 и 24 ноември.