Картите за пътуване остават. Билетите ще се издават от шофьорите.

Целта на промените според вносителите от Министерския съвет е да бъдат предприети ефективни мерки за "защита на фискалната позиция и  предотвратяване на отклонението от данъчно облагане", предаде БТА.
Ще се засили отчитането на автомобилните превозвачи и ще се създаде единен режим за всички и ще се премахнат съществуващите различия, смятат още вносителите.

Предлага се въвеждането на задължителни минимални "реквизити", които да имат билетите - за градските линии трябва да има наименование и адрес на превозвача, надпис "Билет за пътуване", номер на билета, маршрут, дата на издаване, цифром и словом цената, както и отстъпка, ако има такава.

Според Румен Такоров от Коалиция за България законопроектът е недоработен и в него има много лобистки текстове, поради което те няма да го подкрепят.
Колегата му Петър Мутафчиев пък заяви, че промените облагодетелстват големите фирми и създават проблеми на малките.

Павел Шопов от "Атака" обаче коментира, че от партията му подкрепят законопроекта.

"Предложението за издаване на билети в автобусите от касови апарати не може да бъде реализирано", коментира в края на април за "Фокус" Емилия Чипева, член на Асоциацията на частните превозвачи.
„Предложението е измислено от някой, който иска да си продаде вкараните касови апарати и да ни накара да си вземем SIM-карти от мобилните оператори. Този, който дава билетите, просто няма да издава касови бележки. Кое от това предложение ще спомогне да се вкарват приходи в бюджета?”, попита тя.

По думите й има линии в градския и междуградския транспорт, където спирките са на 2-3 минути и се качват по 30-40 души.
"Невъзможно е шофьорът да издаде касовите бележки, да стигне до другата спирка, там когато се качат още толкова пътници, да таксува и тях, така тотално няма да се издават никакви касови бележки”, обясни още Чипева.
Според нея тези превозвачи, които не са част от сивата икономика, ще си останат "на светло", но като цяло предложението било неосъществимо.