Пътниците трябва да бъдат насочени към алтернативен метод за установяване дали по тялото им не са прикрепени опасни предмети и вещества, съобщи БТА.

ЕК настоява още по европейските летища да има достъпна информация дали на конкретната аерогара се използва такава сканираща техника. Друго условие е снимките, направени при сканирането, да не показват лицата на пътниците, както и в общия случай да не се съхраняват, а да бъдат видими само за служителите по сигурността и само в момента на проверката.

ЕК е решила, че въвеждането на скенерите по европейските летища няма да бъде задължително за страните от ЕС, но ако бъде предприето, трябва да отговаря на одобрените днес изисквания, включително устройствата да не използват рентгенова технология.

В момента само Холандия и Великобритания използват такива приспособления редовно, но технически опити за въвеждането на подобни скенери е имало в 5-6 държави от ЕС, уточни говорителят на комисията в отговор на журналистически въпрос.

Внедряването на описаните скенери започна след опита за терористичен акт в полет от Амстердам за Детройт на 25 декември 2009 г., при който нападателят бе скрил експлозиви в бельото си.
Засега основният производител на машините е един.