Асоциацията е получила сигнали от родители на деца с диабет за проблеми със социалните служби в Чирпан, Плевен, Враца, Пловдив и Сливен, предаде БТА.
За пръв път от девет години насам срещаме трудности при осребряването на разходооправдателните документи след рехабилитация и балнеолечение на деца с диабет, след като ползването на тази услуга е законово регламентирана и няма никаква промяна в нормативната уредба, заяви Елисавета Котова, председател на асоциацията. Тя посочи, че се връщат фактури заради печат, поставен "не на точното място" в листа, поради изискване за касов бон, и то в случаи, в които плащането е извършено по банков път или до потвърждение от страна на управителя на хотела за това, че лечението е извършено по клинична пътека, независимо че нормативно то не е.
В крайна сметка това са нарушения на правата ни, категорична е Котова. При положение, че ти си изпълнил всичко, което се изисква по закон, в един момент някакъв служител от някаква социална служба ти казва, че няма да ги получиш (осребрени фактурите – бел. ред.), защото запетайката трябва да е тук, а не отзад, коментира тя.
Родителите, които ми се обаждат последните дни, буквално ми плачат по телефона, допълни председателят на НАДД, цитирана и от БГНЕС.
Детският ендокринолог д-р Радка Савова заяви, че това е специализирана рехабилитация, тъй като се налага поставянето на инсулин четири пъти на ден, децата се хранят диетично и се обучават да контролират заболяването си. Тя определи проблемите, които се създават, като "чиновнически терор", и произволно интерпретиране на нормативните уредби от местните социални служби.
Крайно време е администрацията да се научи да се държи коректно и с уважение към хората, заяви д-р Савова и допълни, че в случая отново "царят дава, пъдарят - не".
По думите на Асен Георгиев от Български пациентски форум причините за тези проблеми са две - "пестене на пари и чиновническа некомпетентност и безгрижие". Той предложи Асоциацията за социално подпомагане да спусне методика за ползването на тази рехабилитация до дирекциите си по места, за да няма своеволно тълкуване на нормативната уредба.
За пръв път от девет години насам срещаме трудности при осребряването на разходооправдателните документи след рехабилитация и балнеолечение на деца с диабет, след като ползването на тази услуга е законово регламентирана и няма никаква промяна в нормативната уредба, заяви Елисавета Котова, председател на асоциацията. Тя посочи, че се връщат фактури заради печат, поставен "не на точното място" в листа, поради изискване за касов бон, и то в случаи, в които плащането е извършено по банков път или до потвърждение от страна на управителя на хотела за това, че лечението е извършено по клинична пътека, независимо че нормативно то не е.
В крайна сметка това са нарушения на правата ни, категорична е Котова. При положение, че ти си изпълнил всичко, което се изисква по закон, в един момент някакъв служител от някаква социална служба ти казва, че няма да ги получиш (осребрени фактурите – бел. ред.), защото запетайката трябва да е тук, а не отзад, коментира тя.
Родителите, които ми се обаждат последните дни, буквално ми плачат по телефона, допълни председателят на НАДД, цитирана и от БГНЕС.
Детският ендокринолог д-р Радка Савова заяви, че това е специализирана рехабилитация, тъй като се налага поставянето на инсулин четири пъти на ден, децата се хранят диетично и се обучават да контролират заболяването си. Тя определи проблемите, които се създават, като "чиновнически терор", и произволно интерпретиране на нормативните уредби от местните социални служби.
Крайно време е администрацията да се научи да се държи коректно и с уважение към хората, заяви д-р Савова и допълни, че в случая отново "царят дава, пъдарят - не".
По думите на Асен Георгиев от Български пациентски форум причините за тези проблеми са две - "пестене на пари и чиновническа некомпетентност и безгрижие". Той предложи Асоциацията за социално подпомагане да спусне методика за ползването на тази рехабилитация до дирекциите си по места, за да няма своеволно тълкуване на нормативната уредба.