181 500 кв.м нови площи в търговски центрове се очаква да бъдат завършени в страната, пише в проучването, цитирано от БТА.
В момента България заема 30-то място по налични търговски площи на 1000 души население със 67.5 кв.м/1000 души, което е значително по-ниска цифра от средната за Европа - 240 кв.м/1000 души, се отбелязва в анализа.

"След като през предходната 2010 г. страната ни беше в топ пет на страните с най-голям обем новооткрити площи в търговски центрове, през 2011 г. в България не отвори врати нито един нов търговски център. Това на практика е "глътка въздух за пазара" - период, през който собствениците на проектите и наемателите търсеха печелившата формула за своя бизнес и преосмисляха плановете си за развитие", коментираха от компанията.

Страната ни е била една от деветте държави в Европа, в които през първото полугодие на 2011 г. не са завършени нови молове.
Досега в София има шест големи мола и няколко по-малки.

В други държави обаче се забелязва осезаемо покачване на общите обеми - повече от 2.1 милиона кв. м са новите готови площи в европейските държави през изследвания период.

Общо 71 нови търговски центъра са отворили врати от началото на годината, сочи анализът. Така общият обем площи в Европа към момента е 135.1 милиона квадратни метра. През второто полугодие на 2011 се очаква още по-голям обем проекти да излязат на пазара - 4.6 милиона кв.м.
Към края на 2011 г. пазарът ще се сдобие с 26 на сто повече площи, отколкото е имало през предходната 2010 г. Русия и Турция са страните с най-голям обем новооткрити търговски центрове.