"Подаваме сигнал срещу абсолютно незаконното, според нас, решение на Арбитражния съд. Ние констатираме няколко сериозни нередности, които дават възможност за промяна на приватизационните условия на договора за приватизация на БМФ от фирмата на братя Домусчиеви".

Това каза заместник министър-председателят Валери Симеонов на влизане в Съдебната палата преди депозирането на сигнала, съобщи БТА.

Симеонов обясни, че сигналът се подава именно в прокуратурата, защото, според него, имало данни за престъпление. По думите му имало некоректна експертиза, която изопачава фактите. Той поясни, че прокуратурата трябва да разследва експертите, които са направили експертизите, "въз основа на които се правят заключения за приложението на чл. 307 от Търговския закон".

Като следствие, според Симеонов, Арбитражният съд излиза с незаконно решение да се промени приватизационния договор за Български морски флот, както и да се приеме за допустимо и необходимо скрапирането на значителна част от корабите в БМФ.

"Експертите смятат, че икономическото състояние на БМФ е било толкова тежко, че са били принудени да нарежат 30 на сто от корабите. Собствениците на Кей Джи маритайм шипинг искат да спестят 52 милн. лева санкции за нарушен приватизационен договор. Собствениците са братя Домусчиеви. В момента държавата е ощетена с 52 милн. лева в резултат на фалшифицирани и неверни експертизи и съответно съдебно решение, в нарушение на закона, с позоваване на един член, който не е свързан с приватизационните договори. Сигналът е срещу облагодетстване на братя Домусчиеви", заяви Валери Симеонов.

Вицепремиерът Симеонов добави, че е факт много сериозно нарушаване на приватизационния договор и оттам-нататък може да се пристъпи към прекратяване на договора и фактическо връщане на БМФ на държавата. По думите му това първият сигнал, но ще има и втори, който ще третира закононарушения при сключването на приватизационния договор.

Преди време Кирил Домусчиев заяви: 

"Горд съм, че в годините на най-тежката криза в морската индустрия, успяхме да спасим от фалит БМФ. 

Ръководството на "Параходство Български морски флот", в която заявиха, че след приватизацията са били предприети мерки за оздравяване на фирмата в условията на невиждана и безпрецедентна по дълбочина криза и най-ниските в историята на корабоплаването нива на фрахтовия пазар. Старите кораби са се подменяли с нови по-модерни и ефективни. Средната възраст на корабите от 29 години била намалена на по-малко от 10 години. Държавата продала 70 % от БМФ за 440 милиона лева, а стойността на активите и корабите само три месеца след приватизацията намаляла 10 пъти поради световната криза в корабоплаването. Девет години след приватизацията бе построен и закупен един цял нов флот на стойност 570 милиона и предстоят инвестиция от още над 200 милиона през тази и следващата година /корабите вече са договорени и се строят/".