Софийският районен съд остави в ареста за постоянно турския шофьор, който избута от магистрала "Тракия" автобус на градския транспорт. При катастрофата пострадаха 12 души.

38-годишният Гьокхан Кахриман е признал пред съда, че е заспал зад волана и е поискал делото да приключи. Той е обвинен в причиняване на средна телесна повреда на 7 души. Наказанието, което може да получи, е до 6 години затвор.

Тъй като няма адресна регистрация в страната, има опасност да се укрие, затова съдът прие най-тежката мярка за неотклонение задържане под стража.

Решението подлежи на обжалване.

Защо се движи градски автобус на магистрала?

След инцидента експерти повдигнаха въпроса безопасно ли е автобуси на градския транспорт да се движат по магистралата.

Автобусът не е обезопасен, няма колани, а в него може да има и правостоящи. Оказва се, че законът не забранява движението му по магистралата. Маршрутът се определя от общината. От Столичната община обясниха, че той е съобразен с жителите на селото, и ако магистралата бъде изключена от него, част от хората няма да могат да използват обществения транспорт. Досега не е имало друг такъв инцидент.

"Дали сигурността на хората е приоритет за тези, които съгласуват транспортния план на София? Защото освен икономическите причини, при съгласуването на плана, ние смятаме, че водеща роля трябва да има и сигурността на хората. Има обходни маршрути, има различни варианти, тези маршрути трябва да се обмислят и от хора, експерти по пътна безопасност", коментира експертът в Института за пътна безопасност Богдан Милчев пред БНТ.

От Института за пътна безопасност отново подчертаха и че 11 институции си поделят отговорността за пътните инциденти.

"Ние нямаме в България институция, която да анализира тежките ПТП, ние само ги разследваме, установяваме вината, но ние не правим анализ, който да може да се погрижи, както да подобрим законодателството, ако има такива пропуски, така също да коригираме взаимодействието и координацията между различните институции", каза Богдан Милчев

Експертите от Института за пътна безопасност неведнъж са предлагали експертен орган към МВР и Министерски съвет. Идеята е оценена като добра, но засега няма развитие.