Техническа грешка довела до големия петролен разлив от българския кораб в река Дунав
Според сръбските власти скоростта на течението на реката е предотвратило екологична катастрофа
Около 35 тона дизелово гориво са се разлели в сръбския участък на река Дунав от кораба "Джумбо 3", плаващ под български флаг. Според сръбските власти скоростта на течението на реката е предотвратило екологична катастрофа. Капитанът на кораба Цветомир Лаков е арестуван за 48 часа.
Управителят на фирмата собственик на кораба Веселин Рубчев заяви пред БНТ, че разливът се дължи изцяло на техническа грешка.
По думите му след разлива веднага е била монтирана защитната плаваща завеса, която да ограничи разлива.
"Това е рутинна процедура, която винаги се прави след такъв разлив, след което горивото се събира и се унищожава. Нямам информация до момента за нанесени щети. Сигурен съм, че сръбските власти ще се справят, даже вече са се справили. Имали сме и други такива случаи с разлив на гориво. Имаме сключена застраховка с английска компания и тя покрива разходи за половин милион долара", заяви Веселин Рубчев.
Разливът на гориво от българския кораб стана в нощта на неделя срещу понеделник край град Челарево в автономната област Войводина, близо до Нови Сад. Според сръбските власти скоростта на течението на реката е предотвратило екологична катастрофа. Късмет е, че петното не се движи по брега, а между брега и основното течение на Дунав. Така е най-добре в тази ситуация, защото петното няма да остане по брега, следователно няма да застраши живота на хората и живите същества във водата и околната среда. Изградена е защитна дига край белградския квартал "Батайница". Плуването на брега на Нови Сад е забранено. Качеството на питейната вода там не е застрашено. Властите започнаха отстраняването на повърхностния филм от нефт, а първите анализи на водата, взета край Сремска Каменица, показват минимално количество минерални масла. Не се съобщава за измряла риба.
Започнало е разследване как 35 тона дизел са изтекли от резервоара на българския кораб. Първите данни сочат, че става въпрос за човешка и техническа грешка.