Комисията по транспорт на Европейския парламент предвижда утре да отдели над шест часа за обсъждане на предлаганите промени в дейността на международните превозвачи. Това показва дневният ред на утрешното извънредно заседание.

Пресслужбата на ЕП уточни, че се очаква да бъдат обсъдени "над 1000" поправки и добавки на първоначалните два законопроекта, в които са залегнали промените. Според дневния ред евродепутатите от парламентарната комисия следва да пресеят внесените допълнителни текстове, за да се улесни гласуването в пленарната зала в четвъртък.

През януари транспортната комисия успя да одобри само един от трите доклада за работата на превозвачите. Миналата седмица ЕП се отказа да гласува на пленарно заседание заради големия обем на предлаганите изменения.

Дори утре парламентарната комисия да не успее да приеме текстовете, гласуването им на пленарната сесия тази седмица вече е заложено в програмата на ЕП.

Миналата седмица председателят на Европейския парламент Антонио Таяни върна пакетът "Мобилност 1" за разглеждане в Транспортната комисия, като така се избегна гласуването му в парламента. В Страсбург и София се състояха и протести срещу пакета, който ощетява транспортния бранш от страните от периферията на ЕС.

Според българските евродепутати "Мобилност 1" продължава да разделя европарламента.

Двете гледни точки за пакета са: Едната - че с "пакета" се осигуряват ясни европейски правила за международния транспорт и защита на правата на шофьорите. И другата - че на практика се получава обратното, поради различната географска отдалеченост, т.нар. периферни страни се поставят в неравностойно положение по отношение на достъпа до единния транспортен пазар, което би довело до фалити на превозвачи от съответните страни и загуба на стотици хиляди работни места.

Българските евродепутати настояват "Мобилност 1" да бъде разгледан от следващия европарламент. Те обосновават това си искане с постигане на широк консенсус по пакета.