Автомобилът бил продаден на предприемача Дирк Фрике, който го купил за компанията си. Той обяснил по телефона за Ройтерс, че не е привърженик на Меркел и е по-скоро политически неутрален, но искал колата да остане в Германия.

"Кола като тази не бива да бъде загубена за Германия, както стана с колата на папата преди години", заявил той. При подобен търг през 2005 г. американец плати близо 250 хиляди долара за 21-годишен сив автомобил "Фолксваген Голф", принадлежал на кардинал Йозеф Ратцингер, който по-късно стана папа Бенедикт Шестнадесети.

Предишен опит колата на Меркел да бъде продадена чрез И-Бей се провали миналия месец, след като се разбра, че са правени предложения от фиктивни купувачи. Така бе организиран втори търг, в който купувачите трябваше да се пререгистрират и да се идентифицират.

Продавачът, анонимен берлинчанин, рекламираше изминалата 190 000 км кола като "първия западен автомобил на Ангела Меркел и уникален експонат за колекционери". Обявата включваше регистрационните документи и снимки на колата, паркирана пред канцлерството.
Колекционерска ценност вероятно представляват и документите, на които е сгрешено девическото име на канцлера.

Меркел купува белия голф, модел 1990 г., който днес не струва реално повече от неколкостотин евро, месец преди обединението на Германия на 3 октомври 1990 г. По онова време тя тъкмо е напуснала източногерманското политическо движение "Демократично пробуждане" и се е присъединила към източната организация на християндемократите. Тя кара голфа, докато влиза в кабинета на Хелмут Кол като министър през 1994 г., и го продава през 1996.

Днес Меркел се движи в бронирано ауди, но според съобщения в медиите съпругът й все още кара фолксваген, което в превод означава "народна кола".