Управляващите поискали поскъпване на билета за градския транспорт в София
"Проблемът е, че правителството ни дава съвети, които знае, че ние не можем и не бива да изпълним", каза председателят на СОС Георги Георгиев
Столичният общински съвет няма как да приеме увеличение на билета за градски транспорт, защото не там е решението на финансовите проблеми. Това стана ясно от думите на председателя на СОС Георги Георгиев в "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ. Георгиев подчерта, че големият проблем на транспорта в София е поскъпването на горивата с между 230% до 330% .
Той разказа, че е получил писмо от началника на кабинета на министъра на финансите, в което се казва, че е време да бъде увеличена цената на билетите и картите в София.
"Това, честно казано, не очаквахме дотам да се стигне и няма как да приемем, и те го знаят много добре. При тази инфлация, увеличени разходи за семействата за ел. енергия и горива няма как да им прехвърлим с увеличението на транспортните билети и карти щетата за София от 143 млн. лв., които не достигат - това е несправедливо.", заяви Георгиев.
По думите му по време на COVID пандемията Столична община се е справила сама, без помощ от правителството - спрени са няколко големи обекта и парите са пренасочени към градския транспорт, но вече не може сама да се справя и не е справедливо.
"Проблемът е, че тарифна политика ще има, но градски транспорт може и да няма. Тук това, което правим ние е, че продължаваме да увеличаваме парите на софиянци, които са в бюджета, да отиват по-голяма част от тях в транспорта. Проблемът е, че правителството ни дава съвети, които знае, че ние не можем и не бива да изпълним", каза Георги Георгиев.
В "Денят започва с Георги Любенов" председателят на СОС показа писмо от началника на кабинета на министър-председателя Лена Бориславова, в което се казва, че ще Столична община бъде финансирана от правителството срещу реформи и оптимизация.
"Оптимизация на разходите означава тяхното намаляване. Ние конкретните оптимизации ги правим всеки месец. Над 70% са разписанията, които са променени в София на база на новата интелигентна система, която имаме и GPS устройствата в автобусите", поясни Георгиев.
Председателят на СОС заяви, че няма автобусни линии, които дублират метрото, 70% от автобусите водят до спирка на метрото, 100% от трамваите прави връзка със спирка на метрото. Направена е и оптимизация - над 5% от маршрутното разписание бе намалено миналата есен, над 5% от административния персонал е съкратен.