Цената на билета за градски транспорт в София остава 1.60 лева
СОС ще обжалва решение на Административния съд, което на първа инстанция отмени изменения на Наредбата за реда и условията за пътуване в градския транспорт
Цената на билета за градски транспорт в София остава 1.60 лева, съобщиха от пресцентъра на Столичния общински съвет.
СОС ще обжалва решението на Административния съд, което на първа инстанция отмени измененията на Наредбата за реда и условията за пътуване в градския транспорт на София, направени през 2018 г. С тях бяха определени цените на превозните документи.
С решението от 31 януари 2022 г. съдът на първа инстанция отхвърля жалбите за отмяна на Наредбата като цяло, текстовете за паркирането в паркингите на Центъра за градска мобилност и твърденията за пряка и непряка дискриминация, но не приема формулата за изчислението на цената от 1,60 лв. на еднократното пътуване.
В момента работна група, в която участват представители на различните политически групи към СОС и независими експерти, изготвят предложение за създаване на нова тарифна политика.
През последните години беше изградена смарт система за таксуване, пълно видео наблюдение, а също така и с аналитичен софтуер, припомнят от СОС. На база на анализите за пътникопотока, натовареността на линиите и предпочитаните превозни документи, работната група ще предостави проект за нова тарифна политика. Очаква се тя да бъде разгледана и приета от общинските съветници през тази пролет.
В края на 2021 г. групата на ГЕРБ-СДС представи предложенията си, според които столичани и гостите на града ще могат да пътуват и с електронен билет в рамките на 30 и 60 минути. Това е времето, в което превозните средства ще могат да се сменят неограничен брой пъти на фиксирана цена.
Например при закупуването на времеви билет от 30 минути и използване на едно превозно средство 25 минути, имате 5 минути да се прекачите на друго, което можете да използвате до края на пътуването си, независимо колко продължително е последното пътуване. Целта на новата тарифна политика е привличане на нови клиенти на градския транспорт и намаляване на използването на лични автомобили.