Репортер под прикрите се качва в немаркиран автомобил със съмнително разрешително.
Курсът от столичното летище до хотел в центъра на града се оскъпява тройно, след като шофьорът разбира, че при него ще се вози "чужденец". След като се уверява, че "жертвата" му разполага с пари, макар и не в евро, показа и автомобила си - цивилна кола, паркирала извън стоянката на такситата.
За да докаже легитимността си пред скептичния клиент, шофьорът показва документ - разписка с печат, на която пише на английски "София летище такси".
По време на пътуването водачът обяснява липсата на задължителния жълт цвят на таксито си с довода, че работи за компания на самото летище. В края на курса шофьорът дава бележка, която показва и името му - Методи Митев, цената на курса - 30 лева, печат.
При плащането шофьорът забелязва екипа на телевизията и тръгва, без да позволи на репортера да слезе от колата.
По-късно екипи на автомобилната администрация и КАТ съставят акт на Митев и откарват колата на наказателен паркинг.
На Методи Митев е наложена глоба от 1600 лв., а колата му ще остане на паркинга 6 месеца за негова сметка.
"Върху подобни коли обаче трудно се упражнява контрол. Въпреки че е откровена измама, цивилни автомобили се проверяват само с присъствие на полицията", призна гл. секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ДАИ) Дамян Войнов.
По думите му Гранична полиция и управата на летището носят отговорност за пропускателния режим в района.
Други популярни измами при такситата са необявени тарифи и устройства, които тайно удвояват изминатия километраж. При разглобяване на автомобилното табло може да види т. нар. "помпа", която при натискане на дистанционно внася допълнителни импулси и променя показанията на апарата.
"Така е програмирано, че с едно натискане да качи с 12%, с две натискания 25%, с три натискания 50%, а с четири натискания 100%", обясни Валентин Стойчев, ръководител на Държавна агенция по метрология и технически надзор за Североизточен район.
Снабдяването с подобни устройства е лесно. В същото време са трудни за откриване при проверка.
По думите на Стойчев всеки средно грамотен електротехник може да го изработи-няколко елемента, две интегрални схеми и устройството е факт.
Основна пречка за ефективните проверки на таксиметровите автомобили се оказва комуникацията между шофьорите, коменитра Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.
По думите му те се предупреждават помежду си и повече от две-три коли не могат да бъдат хванати на една акция.
Цанков апелира потребителите да подават сигнали.
Курсът от столичното летище до хотел в центъра на града се оскъпява тройно, след като шофьорът разбира, че при него ще се вози "чужденец". След като се уверява, че "жертвата" му разполага с пари, макар и не в евро, показа и автомобила си - цивилна кола, паркирала извън стоянката на такситата.
За да докаже легитимността си пред скептичния клиент, шофьорът показва документ - разписка с печат, на която пише на английски "София летище такси".
По време на пътуването водачът обяснява липсата на задължителния жълт цвят на таксито си с довода, че работи за компания на самото летище. В края на курса шофьорът дава бележка, която показва и името му - Методи Митев, цената на курса - 30 лева, печат.
При плащането шофьорът забелязва екипа на телевизията и тръгва, без да позволи на репортера да слезе от колата.
По-късно екипи на автомобилната администрация и КАТ съставят акт на Митев и откарват колата на наказателен паркинг.
На Методи Митев е наложена глоба от 1600 лв., а колата му ще остане на паркинга 6 месеца за негова сметка.
"Върху подобни коли обаче трудно се упражнява контрол. Въпреки че е откровена измама, цивилни автомобили се проверяват само с присъствие на полицията", призна гл. секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ДАИ) Дамян Войнов.
По думите му Гранична полиция и управата на летището носят отговорност за пропускателния режим в района.
Други популярни измами при такситата са необявени тарифи и устройства, които тайно удвояват изминатия километраж. При разглобяване на автомобилното табло може да види т. нар. "помпа", която при натискане на дистанционно внася допълнителни импулси и променя показанията на апарата.
"Така е програмирано, че с едно натискане да качи с 12%, с две натискания 25%, с три натискания 50%, а с четири натискания 100%", обясни Валентин Стойчев, ръководител на Държавна агенция по метрология и технически надзор за Североизточен район.
Снабдяването с подобни устройства е лесно. В същото време са трудни за откриване при проверка.
По думите на Стойчев всеки средно грамотен електротехник може да го изработи-няколко елемента, две интегрални схеми и устройството е факт.
Основна пречка за ефективните проверки на таксиметровите автомобили се оказва комуникацията между шофьорите, коменитра Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.
По думите му те се предупреждават помежду си и повече от две-три коли не могат да бъдат хванати на една акция.
Цанков апелира потребителите да подават сигнали.