Тежкотоварният трафик ще бъде забранен в малките населени места със знаци. Това се налага заради зачестилите инциденти, съобщи  регионалният министър Гроздан Караджов пред bTV.

В Монтанско това ще се случи до 2 седмици. Вчера там тежкотоварен автомобил се вряза в къща. Участъкът е част от републиканската пътна мрежа.

Караджов заяви, че ще има среща между екоминистерството и регионалното за съдбата на магистралата.

Той обясни и че ще се работи по отстраняване на неравностите по всички автомагистрали и пътища от първи клас, където ги има.

"Естествено това означава много ремонтни и временна организация на движението. Знам, че е много изнервящо и знам, че много ни се иска да стигне набързо било по работа, било до морето, но ще трябва да се съобразяваме. Това е във интерес на нашата безопасност и тази на децата", коментира регионалният министър.

Според него това е важно, за да няма аквапланинг.

"С абсолютно добра равнинност на настилката ще се премахнат всички аквапланинг точки", каза той.

Караджов добави и че ще се подменят стари знаци, защото има такива на половин век.

По спора с транспортния бранш министърът заяви, че на срещата вчера не са се разбрали за тол системата.

"Повишаването на цените на ТОЛ-а обаче ще се случи в две стъпки", посочи той. Това е компромисът, който може да направи.

"Това, което е видно от разчетите е, че това, което е платено за цялата минала година, ще бъде платено сега за шест месеца. Следващата година ще платят още веднъж тази надбавка. Следващата година от 1 януари ще платят реално около 500 млн. лв.", обясни Караджов.

Той добави, че решението му не се харесва до край на превозвачите, но няма да бъдат правени повече компромиси.

"Онова отговорно решение, спрямо гражданите, което трябваше да се направи е от 1 юли да влезе в сила увеличението и второ, да е върху целия обхват на второкласните пътища", продължи регионалният министър.

Гроздан Караджов отново бе категоричен, че ръстът на инфлацията няма да се отрази на тол системата. 277 млн. лв. ще се събират от догодина за винетки, а от тол ситемата - 520 милиона лева - каквото е желанието на вицепремиера и регионален министър да се обърне тенденцията, който замърсява и руши повече, да плаща повече.

"В моята сфера има три сериозни риска, които могат да бутнат правителството - договорите за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, инхаус договорите за АМ "Хемус", и довършването на АМ "Струма", каза още регионалният министър Гроздан Караджов. Той и екипът му предстои да се срещнат с представители на Министерството на на околната среда и водите по повод АМ "Струма". Причината е, че в момента има опасност довършването на магистралата да бъде отложено за след 2030 г., ако държавата не довърши строителството през Кресненското дефиле до октомври, когато пък изтича срокът на Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС).

За оказването на военна помощ на Украйна, както поиска украинският посланик Виталий Москаленко, според Караджов само Народното събрание може да отговори дали трябва да се изпрати такава. Той смята, че ако се стигне до гласуване в парламента, отговорът щял да е "да". Даряването на военна техника обаче не е прерогатив на правителството. Нямам представа какво ще се случи в парламента и бихме се превърнали в гадатели, ако отговарям на въпросите, коментира Караджов.