Всекидневникът пояснява, че вчера Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) подписаха договор за финансиране по новата програма "Региони в растеж" за 2014 - 2020 г.

Общо 180 милиона лева получава агенцията за ремонта на 15 отсечки с обща дължина близо 250 км.

Търговете вече текат, а "целта е ремонтите да започнат още през този строителен сезон", обяви регионалният министър Лиляна Павлова. Тя посочи, че обновяването на пътища и санирането на жилищни сгради ще създават заетост на строителния бранш.

Според Павлова "2016 г. няма да е като пиковата 2015 г.", в която ударно бяха завършвани и разплащани строителни дейности по различни европрограми от стария програмен период.

След като вече има осигурени средства и бъдат избрани фирми, ще се подпишат договорите за отделните отсечки. Шосетата са основно в Северна България, но има и няколко важни трасета в Южна.

Най-сетне в списъка на пътната агенция влезе пътят Пловдив-Асеновград. От години участъкът е в много лошо състояние и на министър Павлова често се налагаше да отговаря на въпроси в парламента, като тя неизменно посочваше, че държавата търси пари. Сега пътната агенция е решила да разшири трасето, като цената е доста висока - над 2 милиона лева на километър.

"Някои обекти са с повече строително-монтажни работи от обичайните за един ремонт. Пътят Пловдив-Асеновград е именно такъв - ще се разшири с две ленти. Това е обект от ранга на южната дъга на софийското околовръстно шосе, затова и цената е по-висока - като за ново строителство", обясни шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров.

На повечето обекти цените били като през последните години - около 500 хиляди лв./км. С прогнозна стойност от 850 хил. лв./км е участък от 14 км на пътя Добрич-Кардам. Цена от 720 хил. лв./км е дадена за отсечките Севлиево-Драгановци и Драгановци-Габрово.

Обичайно офертните цени са под прогнозните, така спестеното ще се прехвърли за следващи обекти, е обяснил пред "Сега" Лазаров.

Търговете за отсечките бяха пуснати, преди да влезе в сила новият Закон за обществените поръчки. Впоследствие някои от изискванията към кандидатите бяха променени.

"Процедурите бяха подготвени още в края на 2015 г. и бяха изпратени за предварителна проверка в Агенцията за обществени поръчки. Имаше и въпроси от потенциални кандидати. Променихме условията, така че да участват повече фирми» е обяснил шефът на АПИ.