Днес няма да има вот по пакета "Мобилност" 1, а той се връща се в Транспортната комисия с решение на Антонио Таяни. Това обяви пред Dir.bg евродепутатът от левицата Петър Курумбашев.

Той добави, че днес дебат по пакета може да има, но няма да има гласуване.

"Всичко ново около пакета "Мобилност" 1 стана известно малко преди полунощ. Изведнъж цялата листа за гласуване изчезна от страницата на ЕП. Също така изчезнаха от дневния ред и трите досиета, които бяха за прочутия пакет за "Мобилност". И това става факт, след като председателя на парламента Антонио Таяни е взел своето решение по чл. 175 от правилника. А този член казва, че председателят на парламента има право, когато има постъпили над 50 изменения, след консултации с председателя на водещата комисия, в случая транспортната, да върне за ново разглеждане досиетата във водещата комисия. Сега очевидно има повече от 50 изменения. И нашите екипи, и колегите от други държави се оказа, че сме подготвили над 1600 изменения, които успяхме да внесем до петък. Той се е възползвал от това свое право да ги прати обратно за разглеждане в транспортната комисия", обясни Курумбашев.

Той добави, че късно снощи българските евродепутати, без Николай Бареков, са изпратили писмо до Таяни, в което подчертават, че се правят редица процедурни нарушения, ако пакетът "Мобилност" 1 остане в дневния ред и бъде подложен на гласуване в Европейския парламент.

Курумбашев уточни, че текстовете не са били предоставени на всички езици, а освен това всичките 1600 изменения са били събрани в пет блока за гласуване. А за да бъдат разгледани и обсъдено, текстовете на новите предложения трябва да бъдат преведени на всички езици.

"В момента говорим за частична победа, защото теоретично е възможно да се направи пореден опит за вкарване на пакета за гласуване на последната сесия на ЕП в Страсбург. Според него обаче това няма да стане. Пакетът не може да се приеме в рамките на мандата на този парламент", прогнозира той.

"Това, което бяха направили сега, бе да вкарат тези около 1600 предложения в 5 блока. Значи в един блок имаш около 320 предложения. И целта на вносителите бе тези блокове да се гласуват анблок, наведнъж целия блок. Да, но с част от предложенията в блока може да съм съгласен, а с други не. А те искаха да има гласуване "да" или "не" на целия блок. Това обаче няма да стане. И сега остава възможността предложенията да минат бързо през Транспортна комисия и след това да бъдат вкарани за разглеждане и гласуване на последната сесия на ЕП през април. Малко е вероятно, но теоретично може да се случи, така че битката продължава", каза още той.