Около 1260 души е недостигът на кадри в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и 1100 души в Български държавни железници (БДЖ). Това каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на учредителния конгрес на Федерация на транспортните синдикати в централата на КНСБ.

За последната година са напуснали по около 800 души от всяка от двете компании.

Трябва спешно да бъдат взети мерки за подобряването на условията на труд в сектора. Една от правилните стъпки е модернизацията, коментира министър Гвоздейков, цитиран от БТА.

В транспортния сектор работят много хора, като само в БДЖ и НКЖИ са заети около 20 000 души, посочи той. Целта е работещите в транспорта да имат по-добри условия на труд и достойно възнаграждение, заяви Гвоздейков.

Според него геополитическата обстановка създава възможности за огромни инвестиции в инфраструктура, която е свързана с транспортния сектор.

Работим усилено с Гърция и Румъния, работим в посока да изградим нова инфраструктура за автомобилен и железопътен транспорт, връзка с пристанищата и летищата, което ще създаде възможност за повишаване на нивото на условията на труд и развитието ни като общество, коментира Георги Гвоздейков.

В средата на август министърът смени борда на директорите на "Холдинг БДЖ" и обясни мотивите си за рокадата, като поднесе и извинението си на пътниците за трагичното положение, по думите му, в Железниците.

"Със 70 години закъснява развитието и реформата в БДЖ. Смених ръководството на БДЖ заради резултатите и безхаберието. Европрокуратурата проверява изпълнителите на проекти. Някои си затваря очите за определени критерии. Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и няма направено нищо", коментира тогава Гвоздейков пред "Нова телевизия".