Според Фандъкова най-важното за проекта е, че той е интегриран и включва в себе си около 11 км допълнителна инфраструктура и буферни паркинг зони. Кметът допълни, че работата по оправянето и разширяването на бул. "Черни връх", където отново се движат трамваи, ще продължи.

Следващия понеделник гоним строителите и започваме изпитанията по втория лъч на метрото, обяви Борисов пред журналисти, предаде БГНЕС.

Премиерът заяви, че доволен от направеното от Общината и коментира как е било по негово време като кмет.
"Бул. „Черни връх” го кърпехме през ден, трамваите го разбиваха и беше нещо отвратително. Досега цялата инфраструктура под него, канализация, осветление, всичко, което трябваше да се отремонтира, е отремонтирано, един прекрасен булевард -  паркинг за 620 автомобила има над спирка бул. „Джеймс Баучер” на новата линия на метрото. Хората, които идват с автомобилите си от планината Витоша, комплексите - спират, оставят си автомобила и след пет минути са на НДК, след 7 са на Шератон, а тези пък от „Надежда” на седмата минута са на Шератон, на 12-та минута са на „Черни връх”, изброи той, цитиран от "Фокус".

Борисов се качи на един от новите метровлакове от станция „Европейски съюз”, слезе на станция „НДК”, а после пропътува разстоянието до последна спирка - бул. "Джеймс Баучер”. Участъкът ще бъде открит на 31 август, когато в България ще бъде и председателят на ЕК Жозе Барозу, а пътуването по новата линия от метрото ще бъде безплатно. Министър-председателят сподели, че ще убеждава Барозу със спестените средства от метрото да се строи. Премиерът каза, че става дума за отсечката до аерогара София и от спирка на метрото на бул.”Джеймс Баучер” още една спирка нагоре, което било 2.5 км.

"Цялото метро с подземните паркинги и направата на булевардите отгоре струва около милиард – по-евтино е от това, което е изхарчено до момента за АЕЦ „Белене”. Да знаят данъкоплатците какво струва „Белене”, да сравняват хората и да преценяват кое е редно да се прави и кое – не", изтъкна още Борисов.
По думите му метрото ще спести много тонове бензин, задръствания и паркоместа в центъра. Той изтъкна още, че транспортът с метро е екологично чист, защото влаковете са на ток.
"Тази мечта, която я имаха софиянци, след 17 дни ще бъде факт", каза още премиерът и подчерта, че това са над 42-43 километра тунели с оборудване.

Борисов съобщи още, че ремонтът на Ларгото и храма "Света София" трябва също да приключи до 31 август.
"В строителството действаме активно. Еднолична е заслугата на Фандъкова в цветята, украсите и това, че градът стана по-приветлив и красив", каза той и заключи, че в цял свят пазарът диктува цените на стоките.