Проектът е на стойност над 122 милиона лева и се осъществява с финансовата подкрепа на оперативната програма "Транспорт", предаде БТА.

Участъкът, който ще бъде построен за 25 месеца, е с дължина 34,22 километра. Изпълнител е сдружението "Марица Хайуей".
Правим първа копка, след като имаме осигурено финансиране, има и избран изпълнител, коментира министър-председателят. "Едни имат мечти, едни ги чувстват в сърцето си, други в - душите си. Те са поетични хора, имат нужда да правят вотове, да си говорят празни приказки, но фактите са безмилостни към тях", добави Борисов.

По думите му всички само са мечтали да има автомагистрали "Тракия", "Марица" и "Люлин".
"А иначе - аз мечтая да си направя една магистрала от Вършец до Банкя. И ако някой, някой ден седне да рече да я прави, да знае, че това вече е моята магистрала - защото аз съм си мечтал и съм го казал", посочи той.
"На тия, които искат "да ни свалят", да им кажа, че им оставам обектите с осигурено финансиране, проектирани, с избрани изпълнители, а не - с мечти", добави Борисов.

Обещахме три магистрали - едната е готова, другите се строят изцяло, похвали се министър Плевнелиев. По думите му, две години след началото на правителството на ГЕРБ това, което е обещано, до последния километър вече се строи.
"Обещахме три магистрали, но правим шест, защото работим и по "Хемус", и по София - Калотина, и по "Струма". Обещахме 240 километра магистрали преди две години, вече строим 260 километра - строим повече, отколкото сме обещали", посочи министърът.

"Строим магистрали, строим пътища, защото пътищата свързват хората, градовете, регионите, държавите. Защото в глобалната икономика две трети от транспорта на стоки и услуги се извършва по пътища и тези, които нямат пътища и магистрали, се изолират от глобалната икономика. И защото - преди всичко, става въпрос за спасени човешки животи", каза Плевнелиев.

Откриваният на два пъти участък от магистрала "Марица" между Харманли и Любимец отива на втори ремонт в рамките на година. Настилката на участъка се руши, а асфалтът поддава под натиск с ръка, стана ясно по-рано днес. Изпълнителят "Пътни строежи" Пловдив ще ремонтира участъка за своя сметка. 5-годишната гаранция тече от 1 октомври 2010 г., т.е. фирмата ще е длъжна да отстранява възникнали проблеми без загуби за бюджета до 2015 г.