Наталия Киселова: За безопасността на пътя не е достатъчна само промяна на закона
Агресивното поведение на шофьорите е много сериозен проблем, заяви председателят на парламента
Обратно в новинатаКоментари - Наталия Киселова: За безопасността на пътя не е достатъчна само промяна на закона | Днес.dir.bg
Коментари
Решението което ще удари джигитите са камери за средна скорост! Просто джигита ще кара много по-безопасно когато няма как да се измъкне от санкците и отнемането на книжката при серозно превишение на скоростта - когато не кара с 50-100 над ограничението ще му отпадне необходимостта от най-рисковите му маневри и ще има в пъти повече спасени животи ще има във всички участъци в които се въведат камери за средна скорост, които освен че ще оставят джигитите без книжки и без коли, а също така могат да засичат и тировете (вече доста камери могат да определят вида на превозното средство)... Технологиите са достатъчно напреднали така че скоростта да може да се изчисли според всички ограничения за участъка и така джигита няма да може да се измъкне. Високата скорост е най-важните предпоставки за фатални птп, възможността да превишават скоростта без да ги хванат е сред основните причини и за изпреварвания в забранени очастъци без видимост и изобщо за рискови изпреварвания! Отнеме ли се възможността джигита да кара с много над ограниченията без да го хванат ще направи шофирането му далеч по безопасно за всички участници в движението или ще доведе до бързото отнемане на книжката и колата му.
Агресивното поведение лесно се оправя, но каката не коментира качеството на инфраструктурата!
От една страна не трябва да стоим безучастни ако новоремонтиран участък не отговаря на критериите зададени преди ремонта - трябва да почнат да изписват информационни табели на всеки новоремонтиран участък на които да пише какви са ограниченията, до кога е гаранцията и колко струва този участък! От друга страна пътищата не са писти - когато пътя е лош трябва да се планира ремонт и междувременно трябва да се редуцира позволената скорост и да се следи за нарушители.
За безопасността на пътя се на ска единствено партийно желание. Само че такова няма. Сменя се закона. Вкарват се джигитите в затвора, за да могат хората да живеят спокойно.
Не възпитава самото наказание и размера му, а неговата неизбежност и реална събираемост( в случая на глоба)!!! Принцип!
кучко нагаждаческа, трябва тиквата и останалите боклуци като нега да бъдат вкарани в затвора и да им се конфискува всичко!
да се вдигнат глобите за превишена скорост, неправомерно изпреварване, да сложат камери и т.н. Като всеки път вадиш фиш за 300 лв. и глоба от 500 лв. нагоре - всеки простак ще разбере за какво иде реч . Хората разбират, като ги удариш здраво по джоба. Пък за дрогирани или пияни книжката да се взима на място. Инициативата за конфискация на колите също не е лоша, но има понякога там спорни казуси.
Немаш си и на идея колко народец кара автомобил без да познават знаците и пътната маркировка ....да не говоря за българската толерантност ....псувни и клаксони ...на едно .
А това което ти не разбираш е че глобата е дискриминационна мярка, защото за едни е голяма, а за други е малка. Наказанието трябва да е лишаване от права за да е справедлива за всички. Докато не разберете такива елементарни неща нищо няма да се подобри. Като не можете сами да си защитавате правата се записвайте за канала ми. Записвайте се за канала ми в телеграм ППРАЗУМ с латински букви за да ми помогнете да направя България нормална просперираща и модерна държава която работи за народа и в която няма насилие, няма разделение и омраза и всички сме равни. Ако спечеля аз печели цял народ, а ако загубя печелят само мутрите.
в закона са единни за всички . За 2 часа като те нащракат 3 пъти за превишена скорост по 300 лв. - смятай. Ако ще шофьор на Черпухин да си, пак трябва да му даваш обяснение защо трябва и дали би ти платил глобата ..
Ще ти го обясня от начало. За да имаш право да управляваш МПС трябва да издържиш изпит. Който не го е издържал няма право да управлява нали? А който го е издържал значи знае законите и ги спазва нали? А как някой който е издържал изпита може да извърши нарушение? Значи който извършва нарушение каквото и да било, това е същото като да не е издържал изпита нали? Ами следователно трябва да бъде лишен от права, а ако иска да му ги върнат да ходи отново да премине изпита. Логично нали? Глобата е дискриминация и трябва да се забрани, защото с глоба катастрофи не се предотвратяват и това се доказва от статистиката. Записвайте се за канала ми в телеграм ППРАЗУМ с латински букви за да ми помогнете да направя България нормална просперираща и модерна държава която работи за народа и в която няма насилие, няма разделение и омраза и всички сме равни. Ако спечеля аз печели цял народ, а ако загубя печелят само мутрите.
България има уникална ТРАДИЦИЯ ...когато трябва да се замаже нещо се създава комисийка ...лапат парички ...работа няма да се свърши ....човека взе парата и бега ....до следващата смърт на пътя ....сеги и да кажа на таа ....в цяла Европа тираджите чужденци ....много добре знаят ....по пътищата на България могат да си карат кой как знае ...слушал съм и турци ... в България пътищата са лоши ...полицаите са корумпирани ...връгаш някое евро и бегаш ако си нагазил лука ....те това е положението .....България има страхотен имидж ....имдж на деградирала държава във всяка една сфера ....това законите и наказанията са за парлама .
Ама така си е супер. На кой му дреме че кучерастите биват газени. Племе което поствя живота на кучето над това на човека заслужено изчезва. Нищо няма да ви спаси.
какво са ти направили животинките.имаш и протести в защита на хора- какъв ти е проблемът? Веднъж карахме с джипа на една приятелка в Родопите и близо до Проглед набихме спирачки, щото един пес изскочи , пътят не много широк - щяхме да го згазим. Тъпакът отзад ни удари и почна да ни се кара, що сме спрели. С такъв материал това е положението.
От 96та имам книжка, над 40 промени на закона от тогава, чудно какво ше промени 41вата... трябва опресняване, трябва да се вземат книжките на тези, които са си ги купили, вместо да учат правилника, трябват камери и проверки, то и сега закона е достатъчно строг, трябва пътна полиция да стои на възлови места и кръстовища и да респектира водачите, не да се крие в храстите... трябват и пътища, знаци и маркировка, за да може да се кара нормално и шофьорите да не са виновни за всичко - как мога аз като шофьор да преценя примерно дали износоустойчивия слой на асфалта е положен правилно, по стандарт,и осигурява нужното сцепление?
Тъпата доцентка няма една публикация в списание на английски или немски. Всичките тъпотии дето е изписала са на българоруски. Как си ги раздават титлите комунистическите с(в)инчета и дъщери не е ясно
Тогава да я сменим с по умна.
Умниците се пробват горе-долу като женски оргазъм с неопитен любовник-все е близо..а и толкова далече.. А,е толкова простичко и ефективно...НУЛЕВ КОМПРОМИС
Народ, превърнал се в стадо диви животни - от мераци за сладък живот, няма как да го озаптиш да убива на пътя безнаказано. Смърт за смърт. Меч срещу меча.
ми купи порше,аз съм малолетен, той е депутат - променяйте закона ,колкото си искате.хаха.
Кои са истинските убийци на пътя? Тези,които докато строиха пътищата и магистралите некачествено си построиха вили и палати в София и по морето,накупиха имоти в Гърция,Виена,Барселона,изпраха си откраднатото в имотите в София и чужбина,някой дори в имоти в Дубай,накупиха си яхти,лимузини и спортни коли,поживяха с откраднатото по екзотични екскурзии,те са истинските убийци на хората загинали по пътищата ни в последните десетилетия... Тези същите са най масовите и серийни убийци на хора в историята на България!
пък да не си купя имоти? Никой не гледа какъв асвалт се ползва и на колко слоя се слага. Благодари се и на това дето има, че долу на кулата още щяхте да карате по двулентов селски път. Нали искахте промяна и законен строеж - ей на 4 години нищо, само приказки. А преди това на бойко му се смееха, че говорил само за магистрали. Сега и това няма. Един хемус не могат да довършат некадърниците от пп, президент и ко.
странно е - булгарите искат САМО закони. САМО асфалтирани пътища да ги направят безопасни шофьори. Не се коментира, че доброто шофиране е заложено ВЪТРЕ в самия човек. Няме ли го спобствения вътрешен контро , само закони няма да помогнат.
и промяна не е нужна, ака законът се спазва, но българите богати или бедни не обичат реда.
контрол при изпълнението на инвестиционните проекти - при средствата от ЕС има здрав мониторитг, но при средствата от държавния бюджет никой не гледа сметка на никого - затова не щат милиардите от плана за развитие - щото там вземат само по 20-30% макс, а от нашити данъци няма лимит на крадене.
Трудно се променят не само законите, най-вече опростачените, които са болшинството, българи и алчните полуграмотни, и корумпирани прокурори, и съдии. Не е лесно, да спреш простакада изпреварва неправилно, да кара с бясна скорост, да не пие и употребява дрога зад волана...без книжка и прочее. Години са нужни за промяна, тя започва от семейството, училището, обществото, медиите, законите и контрола...
ДС и потомците на червените капиталисти се погрижиха през годините на демокрация да има закони без да се спазват. Като почнаха да им се трошат луксозните коли и децата им да бъдат прегазвани, бавно и полека взе да им увира акъла. На никой не му пука за малкия човек - материалът ни е такъв. Първо ще си оправим вилите и любовниците - после ще свършим работа и ще платим заплати.
Промяната на закона е първото. Прилагането на закона е второто. Убиваш - лежиш доживот. Убиваш на пътя - криеш се като мишка, чериш когото трябва и все едно не е било. Така не е редно! И не само убилите, ами и рискуващите чуждия живот трябва да бъдат съдени като престъпници.
Когато няма контрол, когато няма качествени пътища, когато няма държава, когато народът спи, няма как да има безопасност по пътищата или каквото и да било ...
Като не е дбър пътя, ще караш със съобразена скорост. Пътя ви виновен, че сте джигити безрасъдни, нали?
Караш си в тъмното със съобразената скорост,пътят хубав,гладък,ти си караш с 80,защото разрешението е 90,караш си спокойно и изведнъж ров,все едно от бомбардировка,ров,който най малкото ти съсипва колата,не можеш да спреш рязко,защото зад теб има ТИР и ще те премаже,а и с 80 не можеш да спреш на 2 метра,думкаш в трапа и се молиш да не изхвърчиш от пътя,да не спукаш гума и да не се отепаш някъде...
Трябва да се промени първо самото население на тази държава! Простотията се шири на длъж и на шир,умишлено докараха народа до простотия и бедност,от там иде и всичко останало. Управляващите не искат да спрат продаването на шофьорските книжки,както и купуването на шофьорските изпити! Не искат да спрат и достъпа на неграмотните до шофиране,а те в голямата си част купуват книжки и изпити,след което се качват на колите и карат,като бесни без изобщо да знаят правилата за движение,камо ли пък да могат да разчетат знаците. Много хора от малцинствата дори карат коли без книжки,това също не се спира. Не се направи нищо и по въпроса с вноса на коли на старо,на които се манипулират километражите,както и се пипат двигателите,окачвания,скоростни кутии,слагат се разни добавки и се лъжат купувачите,че си купуват лъскави возила,след като си купиш съответния автомобил,ако не се убиеш някъде с него и не се разпадне по пътя,си извадил късмет,но на по късен етап пък разбираш,каква кочина си си купил и че си бил излъган. Масово се внасят коли с превъртени километражи - пише 80 000,тя на 200 000,някой дори се оказват и на по 650 000 км,което е фрапиращото. Отделно не се спряха корупцията и далаверите с асфалтирането и ремонтите на пътищата,има улици и пътища,които всяка година се ремонтират,защото само за месец - два пътят след ремонта се е разпаднал. Същото е и с тунелите,всяка година ремонти,ремонти на ремонтите за да се усвояват европейските милиарди,защо не се строи и ремонтира и след ремонта да минават поне 15 години за да се стигне до нов ремонт? Защо се строи толкова нискокачествено? Това не искат да го спрат! С 35 годишната практика след всяка катастрофа с повече загинали хора или деца да се повишават глобите и да се превръщат пътищата ни в Биг Брадър,то са камери,то са полицаи,знаци и т.н.,това ефект няма,ефектът е кръгла нула,а с глобите само пълнят окрадения от тях бюджет! Досегашните мерки нямат ефект,но те продължават да ги налагат,за да не се спира краденето от хазната!
герб хубаво ни построиха магистралата пловдив-бургас, докато ония дето чегъртаха един хемус не довършиха, включително правителсвата на тъпия ни президент.
И как по-точно ще противодействате на агресивните шофьори със скъпите коли, като те по списък не се спират дори за рутинна проверка ? Държавата е купена, МВР, съд и прокуратура - всички са купени. Как точно ще се случи промяната? Ще ви кажа - никак. След като един сопол с мерцедес ти мига да му направиш път непосредствено преди кръгово в града, щото по някаква причина се чувства с предимство. Това е резултат от управлението и културата през последните години . Държавата където управляват чалгата, хазарта, мръсните пари и най-голямото постижение е да чертаеш линии в скъпа кола и да хвърчиш с 200. Няма медия, която да не натрапва това. Хората имаха повече ценности пред 90-те, когато се вихреха мутрите!
Тая с такива изказвания няма място нито като председателка на народното събрание нито като депутатка. Като смята че не става със закони да напуска народното събрание. Как пишеш закони като не вярваш че има смисъл от тях?! Всички свинемутри и свинемутреси в парламента са там за да лапат заплати, да правят далавери и да са с имунитет, а законите ги копират от тук от там и затова и не работят. И как така се е подписала с искане да бъде обявен за противоконституционен някакъв текст, след като уж конституционния съд ги решава тези неща? Как може ограничаването на правата на президента да е противоконституционно, след като е записано в конституцията??? Записвайте се за канала ми в телеграм ППРАЗУМ с латински букви за да ми помогнете да направя България нормална просперираща и модерна държава която работи за народа и в която няма насилие, няма разделение и омраза и всички сме равни. Ако спечеля аз печели цял народ, а ако загубя печелят само мутрите.
Корупцията убива! Корумпирани ченгета и държавни служители бяха позлатени от бюджета за сметка на работещите и пенсионери!
Само българопитекът може едновременно да протестира срещу "войната по пътищата" и да недоволства срещу връщане на ограничението от 130 по магистралите примерно или поставянето на разделителни колчета....много е бърз на пътя, но още повече прост за съжаление, единствен вид, който сам се затрива от собствената си глупост
Ама за нашичките дупетатини, промените в закона са най-честата и сладка "работа". Да сте чули поне един път анализ как предходните последни промени са допринесли за безопасността? Не сте и няма да чуете.. За сметка на това обаче страниците с изброяването на промените в ЗДвП-то вече надвишават страниците на самия закон. От многото дупетатска "работа"..
В България няма изградена инфраструктура, по която да се движат мощни и бързи автомобили. Тогава защо ги внасят? Най малкото да се облагат с голям данък, данък лукс или нещо подобно, за да накара батковците да се ограничат да ги купуват. Ако някой си е купил кола с мощност 200 - 500 к/с, не чакайте той да я кара с 60-130 км/час. Пътищата са погром, каквито и в Африка вече няма. Бойко строеше едни магистрали, които не можеха да си изкарат дори гаранцията от само една година. Никъде по света няма построена магистрала с едногодишна гаранция !
В Германия новопостроените магистрали са с 20 годишна гаранция.
Ние сме малка държава, а в същото време се краде като за световно, с милиарди годишно, затова няма пари за пътища, за нищо.
Затова, че политиците и олигарси крадат с милиарди, всички институции си затварят очите, но защо няма реакции от ЕС, нали има европейска прокуратура?
Но не тези с мощните коли правят катастрофите,а тези с барутниците за по 3 - 5 000 лв, 140 - 150 коня,особено младите,те нямат никакво възпитание да карат нормално по пътищата! Всичко е заради изпростяваснето на народа,простотията до това води,бензин в кръвта,мръсна газ и у гробищата...
Пълно е с дупки убийци по пътищата. Когато пътищата станат по--безопсни от минно поле тогава мишоците да се крият по храстите и да снимат за скорост. Подскачането по дупките на пътя води до неверни измервания на скоростта вероятно. Получават се компоненти на скоростта напречни на пътя.
Като има дупки, караш бавно. Ако си състезател, за състезания има писти. Пътищата са за придвижване.
Точно промяна в закона е достатъчна - като знае говедото, че ще ЛЕЖИ поне 10 години и ще плаща стотици хиляди кръвнина и глоби, гледай как ще почат да спазват правилата.
"По думите ѝ мерките трябва да са доста повече от това да се промени законът. "Административни мерки със сигурност, и настилките са повод, но не можем да кажем, че са единствена причина за пътнотранспортните произшествия. Много сериозен проблем е поведението на водачите и участниците в движението. Такава агресия, каквато имаме в последните няколко години на пътя, е в основата - превишена скорост, несъобразяване с пътните условия и агресията у всички водачи", посочи още Наталия Киселова." И тая повтаря като папагал. ДА види в ОФИЦИАЛНАТА статистика на КАТ, кои са Топ 3 причините за ПТПта с жертви. Подсказка: превишената скорост не е в Топ 3. Хората протестират против корупцията, която е довела до лошите (ужасни) пътища, но политиците са се хванали само за пустата скорост, щото не им е игодно да се борят с корпуцията.