БГНЕС
Туристи се оплакват от плажовете
Около 30 са сигналите, постъпили в откритите приемни на Комисията за защита на потребителите по Северното Черноморие.
Данните са от началото на летния сезон и категорично сочат, че жалбите са намалели повече от 2 пъти спрямо същия период на миналата година.
Според постъпилите в институцията жалби по Северното Черноморие преобладават сигналите, свързани с ползването на плажовете. Нарушения обаче били установени само в 15% от случаите. На отговорните лица са наложени финансови санкции. Глобен например бил бизнесмен, който искал пари за ползването на душа в непосредствена близост до заведението му на плажа.
Сигналите на граждани, събрани по Южното Черноморие, са свързани главно с неиздаването на касови бележки и с услугите в заведенията. Повечето от оплакванията алармират за липсата на цени и грамажи в менютата, обясниха пред вестник “Черно море“ от Комисията за защита на потребителитецитирани от Varna24.bg.
Експертите обясняват малкото жалби с ефекта от икономическата криза, която свива потреблението. Вероятно тенденцията се дължи и на по-слабия туристически сезон. Отчита се обаче и фактът, че хората, които стопанисват заведения вече са натрупали солиден опит в бранша и спазват изискванията. Жалби от чужденци на практика няма, тъй като те обикновено ползват пакетни пътувания и за рекламации се обръщат към туроператорите.
Според постъпилите в институцията жалби по Северното Черноморие преобладават сигналите, свързани с ползването на плажовете. Нарушения обаче били установени само в 15% от случаите. На отговорните лица са наложени финансови санкции. Глобен например бил бизнесмен, който искал пари за ползването на душа в непосредствена близост до заведението му на плажа.
Сигналите на граждани, събрани по Южното Черноморие, са свързани главно с неиздаването на касови бележки и с услугите в заведенията. Повечето от оплакванията алармират за липсата на цени и грамажи в менютата, обясниха пред вестник “Черно море“ от Комисията за защита на потребителитецитирани от Varna24.bg.
Експертите обясняват малкото жалби с ефекта от икономическата криза, която свива потреблението. Вероятно тенденцията се дължи и на по-слабия туристически сезон. Отчита се обаче и фактът, че хората, които стопанисват заведения вече са натрупали солиден опит в бранша и спазват изискванията. Жалби от чужденци на практика няма, тъй като те обикновено ползват пакетни пътувания и за рекламации се обръщат към туроператорите.