Трафикът през кръстовището за автомобили по план трябва да бъде пуснат на 19 август. До окончателното завършване на реконструкцията на площада ще бъдат закрити трамвайните спирки непосредствено преди и след кръстовището.

Подобни трамвайни релси, оградени с тревна площ, има в големи европейски градове като Щутгарт, Барселона, Прага, Гренобъл, Белград.

Вижте снимки >>

От инициативата "Зелени релси"" публикуваха в профила си във Фейсбук снимки с новите релси и написаха:

"Това е исторически момент, който показа, че общественият натиск може да промени действията и нагласите на градските управници. Когато стартирахме кампанията през април 2014-а, за мнозина идеята беше налудничава - кой ще ги поддържа, щяло да капе масло, абе няма смисъл. Малко по малко, медиите подхваната темата и дискусията премина към решаващите фактори в Столична община. Въпреки че нямаха опит и капацитет, те показаха, че това може да се случи".

Организаторите на инициативата изразяват надежда, че от СО не смятат работата си за свършена, а възприемат зелената настилка като мостра, с която ще работят занапред. Едно голямо браво за общината, че се довери на "общественото мнение" - нещо, което обикновено е изключение от правилото, допълват те.

"Ако си мислите, че сме се успокоили, грешите. Битката тепърва започва. Битката за устойчиво развитие, естетика на градска среда, обществени пространства, съобразени с хората. Да се надяваме, че на Фандъкова и компания тревната настилка толкова ще им хареса, че ремонтите на трамвайните трасета ще бъдат проектирани и изпълнявани по този начин", заявиха още от "Зелени релси".

Междувременно от общината съобщиха, че тунелът под НДК пък има 126 нови лампи, както и апаратурата за контрол и управление на осветлението в зависимост от осветеността извън тунела. Като резултат от изпълнението на проект се очаква намаление на консумираната енергия с 95% при утрояване на нивото на осветеност в тунела, съобщиха от Столична община.