Той е обвинен в престъпление по служба, извършено при условията на продължавано престъпление, с две отделни деяния, осъществяващи поотделно състава на едно и също престъпление. От престъплението са настъпили значителни вредни последици за Българската армия и случаят е особено тежък, съобщиха от пресцентъра на държавното обвинение.

За времето от 5 май 2015 г. до 9 септември с.г., като длъжностно лице, заемащо отговорно служебно положение, Николай Ненчев не е изпълнил служебните си задължения и не е осигурил авиационната безопасност и летателната годност на военно въздухоплавателни средства от изтребителната авиация на ВВС.

На 26 април 2015 г. между Министерство на отбраната и „РСК МИГ“ са били подписани два договора за удължаване на ресурса на два двигателя РД-33 с по 50 часа и ремонт на други два двигателя РД - 33 и един брой кутия за самолетен агрегат за МиГ-29 на обща стойност 3 773 000 евро (7 388 666 лв.)

Вместо тези договори да бъдат приведени в реално изпълнение, министър Ненчев е казал на своя заместник – Десислава Йосифова да ги пази в служебната си каса и да не предприема каквито и да било действия по изпълнението им, за да не бъде осъществен ремонтът на самолетите в „РСК МИГ“.

Същите указания военният министър продължил да дава и през следващите няколко месеца на подчинените си в министерството.

В периода от 7 ноември 2014 г. до 29 март 2016 г. Николай Ненчев също не е изпълнил служебните си задължения, като не е утвърдил проект за инвестиционен разход за ремонт на агрегати и доставка на резервни части за самолети МиГ-29.

От престъплението са настъпили значителни вредни последици за Българската армия - спаднал е нальотът на пилотите на 33 часа за една година, при установен в НАТО стандарт от 180 летателни часа за година или поне минимум 80 летателни часа за година.

Това е довело до опасност от допускане на тежки летателни инциденти, поради разтренираност.

Действията на министъра на отбраната са довели до намаляване на броя на подготвения летателен състав и свръхнатоварване на летците, носещи бойно дежурство по Air Policing и невъзможност за осигуряване на подготовката на млади летци на МиГ -29. Поради това е било и невъзможно да се поддържа необходимият брой подготвени летци.

Предстои Софийският градски съд да насрочи разглеждането на делото.