Това стана ясно от министъра на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева, която бе на международна конференция на тема: "Черноморският автомагистрален пръстен - предизвикателства и перспективи" в Бургас.

Тя не даде повече подробности за интереса на китайските инвеститори.
През септември премиерът Пламен Орешарски бе на посещение в Китай и обясни, че оттам има интерес за стоителство на инфраструктура.

Министър Терзиева каза още, че за проекта за магистрала "Черно море" ще се търси публично-частно партньорство, а в момента е на етап "предпроектно проучване", предаде БТА.

Необходимо е обаче да бъдат извършени оценка на въздействие върху околната среда, отчуждителни процедури и да се намери подходящият инвеститор.
Така след две години може да бъде започнат строежът на пътя.

Миналата година България предложи на Катар публично-частно партньорство в проекта за строителство на магистралата от Варна до Бургас, за която не може да бъде осигурено европейско финасиране.

Катарската страна поиска минимум 14% възвращаемост, ако се включи в проекта за магистрала.

Инж. Стефан Чайков, председател на Управителния съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура", каза, че за строителството на автомагистрала "Черно море" у нас ще са необходими около 240 милиона евро.

В отговор на въпрос Терзиева каза, че се проектира четирилентовият път от Бургас за курорта "Слънчев бряг".

Тя коментира и изготвянето на кадастрална карта за плажовете.
По думите й според специалисти от БАН всяка част от ивицата ни е зараждаща се дюна "и това трябва да се изчисти, иначе нито един от плажовете ни няма да може да бъде използван по предназначение".

*Автомагистрала "Черно море" трябва да свързва градовете Варна и Бургас, като се движи панорамно покрай Черно море. Тя е част от паневропейски транспортен коридор 8 (Дуръс - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна). Общата дължина на участъка Бургас-Варна е 103 км.
До 1980 г. са завършени 10 км от отсечката, която започва от Аспаруховия мост във Варна и завършва преди село Приселци.