Бойко Борисов препоръчва на министъра на регионалното развитие и благоустройството да проведе нови разговори с изпълнителите за ускоряване и пълна мобилизация при строителните дейности.

Събери днес строителите и да се организира целият бранш и да го завърши. Иначе догодина да дойдете и да кажете: Дайте 30, 40, 50 милиона от бюджета, за да си довършим това, за което имахме европейско финансиране… Ние и да обясним, че по времето на Орешарски това беше абсолютно спряно и в последната една година спасяваме парите, то е факт, но ще се отрази на бюджета и на парите, които чакат всички останали”, казва премиерът.

Северната тангента

24 часа работа на строежа на Северната тангента и да не сте дошли да искате пари после, заяви Бойко Борисов по време на днешното правителствено заседание.

От стенограмата, публикувана на страницата на правителството, става ясно, че строителните дейности са забавени заради работата на археолозите на терена.

На въпрос на премиера за това как върви работата на Северната тангета, министър Лиляна Павлова обясни, че строителите работят много активно. Тя благодари на вицепремиера Ивайло Калфин за осигурените за археологията допълнително работници през бюрата по труда.

"Всичките съоръжения на тези 17 км, ние имаме над 17 съоръжения, са почти готови и се работи по насипи, за да може в максимална степен да имаме съществено завършване до края на декември и да остават по-скоро довършителни работи, по-малко дейности. Надяваме се на времето и на снега - колкото по-късно започне снегът, толкова повече ще завършим тази година", казва министър Павлова.

Премиерът Борисов обяснява идеята да се спре движението на тирове по Южната дъга, за да се облекчи трасето, а камионите да ползват Северната тангента.

"Тази част, която приемаме днес, е връзката между това, което в четвъртък ще пуснем от Благоевград, от "Струма", от "Люлин", където свършва "тапата", до бул. "Европа", където е на три нива съоръжението. От тази част до Северната тангента е двупосочно околовръстно, което вие прекрасно знаете как работи - когато целият огромен поток, който ще тръгне по тези магистрали, ще слезе там, каква тапа ще бъде. И за да избегнем това нещо, започваме това строителство, за да може да направим магистрален пръстен около София за всички, които директно преминават, а не се отбиват в града", обяснява Борисов.

Той препоръчва на регионалния министър да събере днес представителите на строителния бранш и да се организира, за да се завърши проектът в срок.

Бойко Борисов припомня, че по времето на кабинета "Орешарски" проектът е бил спрян.

"В последната една година спасяваме парите, то е факт, но ще се отрази на бюджета и на парите, които чакат всички останали. Затова - денонощна работа, да си вземат подизпълнители, всичко, каквото е необходимо, и да го завършат. Иначе не си го мислете, че ще върнем парите в Брюксел и ще извадим 50 или 100 милиона да ви ги дадем да го довършвате. Въобще не си го мислете това!", заявява Борисов.

Той пояснява още, че в момента страната ни внася битум от седем държави.

"Не можем да смогнем с асфалта, който се полага в страната. В четвъртък "Струма" е готова до Благоевград, ще видим за петък след обяд дали "Марица" ще стане готова, ако не - в понеделник-вторник и "Марица" ще стане готова. Не могат да смогнат".

За Западната дъга


Според заложените срокове строителството на Западната дъга - връзката на магистрала „Люлин" с голямото кръстовище на бул. „Сливница", трябва да е готова на 30 октомври.

Решение на кабинета от днес за участък 2 на Западната дъга на Околовръстното на София ще позволи на АПИ своевременното стартиране на строителните дейности и изпълнение на проекта преди окончателното решение за одобрение на финансирането му от Европейската комисия.