14 социологически агенции, обединени в "Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение" (BAMOR) излязоха с остра реакция срещу изказване на Христо Петров, известен още като Ицо Хазарта, по Нова тв.

Изследователите на общественото мнение изразиха възмущението си от твърдение на музиканта и продуцент, който е кандидат-депутат, че "социологическа агенция е искала през 2021 г. 100 хиляди лева за публикуване на данни в полза на "Продължаваме промяната". Изказването си Христо Петров е направил в предаването "На фокус с Лора Крумова" по Нова телевизия на 18 септември 2022 г., припомнят "Дневник" и "24 часа".

В декларация до медиите социолозите настояват Христо Петров и ръководството на "Продължаваме промяната" в лицето на съпредседателите Кирил Петков и Асен Василев "да назоват публично агенцията, която (цитираме) "на миналите избори ни е искала 100 хил. лв., за да дадат процент отгоре" (край на цитата) ".

По думите им подобни "безадресни коментари" не само вредят на работата на онези агенции и анкетьори, които добросъвестно и според професионалните стандарти извършват социологически проучвания, но и чрез създаването на недоверие към всички поддържат корупционна среда, срещу която ПП декларира, че се бори.

"Със съжаление отбелязваме, че подобни атаки се случват в дните на национална предизборна кампания, когато резултатите от социологически проучвания имат още по-висока информационна стойност за обществото ни", пишат още социолозите от BAMOR.

"Апелираме към всички анализатори - социолози, политолози, журналисти, граждански организации и др., да се присъединят към нашата позиция за неразпространение на безадресни обвинения и да изискаме изясняването на този случай, вместо да се захранват поредните скандали", призовават изследователите на общественото мнение.