Около това мнение са се обединили браншовите организации след провала на вчерашната среща в Министерството на финансите, каза председателят на Българския съюз на товарните превозвачи Валентин Бянов пред "Фокус".

Вчера, след провалените преговори, Красимир Лалов - зам. председател на Националното сдружение на превозвачите, заяви: "Някои хора в момента се забавляват - не говоря за министър Трайков - по-добре да отидат на Женския пазар да си играят на тука има-тука няма", предаде БНТ.

"Всички браншови организации напуснахме преговорите, защото реално взеха участие крайно неподготвени хора от страна на правителството, които изобщо не знаеха за какво става дума. Категорично отказ за всичко, което поискахме”, изтъкна днес Бянов пред "Фокус".

По думите му експертите, които са участвали в срещата, не познават материята, върху която преговарят.
„Те не знаят за какво са пратени там. Ние предлагаме неща, свързани с това в бюджета на държавата да влязат около 185 млн. лв. на година. Митниците категорично отказват да си свършат работата, за да могат да си приберат тези приходи. Всички останахме в недоумение как може такова некомпетентно ръководство”, заяви още Бянов.

Повод за коментара му е предложението на браншовите организации да се даде възможност на крайните потребители, каквито са транспортните фирми, да си купуват горива от Гърция или Румъния, като си плащат акциза предварително.

По време на вчерашните преговори се е водил и спор относно премахването на биокомпонентата и за това с колко стотинки ще се намали цената на дизела при тази мярка.

Без решение останал въпросът и за задължителния военновременен резерв. „Предложихме много хубави неща. Но всичко минава ей така, без никакво желание да се свърши нещо конкретно, за да има полза от него”, каза Бянов. Преди седмица стана ясно, че превозвачите предлагат да се увеличи задължението на държавата за 90-дневния резерв от гориво да стане равно с това на вносителите, дистрибуторите и производителите и съотношението да стане 45 към 45. По този начин цената ще се намали с 10-15 стотинки. В момента производителите и вносителите на гориво са длъжни, съгласно европейска директива, да имат заделен резерв от гориво за 90 дни, като държавата отговаря за 30 дни, а останалите 60 дни трябва да ги осигурят вносителите и производителите.

До края на седмицата браншовите организации ще се съберат, за да обсъдят бъдещите си действия и дали ще се проведе нов протест.

Вчера стана ясно че дебататът за горивата ще се пренесе в парламента.  От ГЕРБ заподозряха фирмите-вносители на горива в картелно споразумение и сериозни печалби. По искане на управляващите вносителите, производителите и търговците на горива ще бъдат изслушани на парламентарен контрол в петък за ценообразуването на горивата. Над 200 фирми са лицензирани да продават горива у нас, като 56% от пазара се държи от "Лукойл", обяви Валентин Николов от ГЕРБ и поиска отговор защо цените на вносителките и на производителя "Лукойл" не се различават особено.
Вчера и икономическият министър Трайчо Трайков обяви, че "Лукойл" формира продажната си цена, като я сравнява с разходите за алтернативен внос. Иначе казано цената е такава, каквато ще е ако горивото бъде внесено от Австрия например.