България подписа меморандум с германската компания Next eGO за изграждането на завод за електромобили у нас. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Вижте снимки

Новината, която обявихме преди една седмица, в този момент става реалност. Много съм горд, че една немска компания на бъдещето за електрически автомобили ще направи основното си производство в град Ловеч. Инвестицията е за 140 млн. евро и се надяваме, че работните места ще бъдат над 1000, каза на пресконференция Кирил Петков след подписването на документите за започване на инвестиционен проект на германски производител на електромобили у нас.

По думите му, голяма част от добавената стойност ще се произвежда в България, не е само сглобяването на колите.

Алуминиевата конструкция на електромобила ще се произвежда от българската фирма "Етем", а кабелите - в завода на "Язаки" в Ямбол. Софтуерът на колата ще се изработва от българското звено на "Бош".

Пpoизвoдcтвoтo щe бъдe cитyиpaнo в пpoизвoдcтвeнaтa бaзa нa зaвoд "Бaлĸaн", coбcтвeнocт нa бpaтятa Kиpил и Гeopги Дoмycчиeви, които ca yчacтвaли aĸтивнo в пpeгoвopитe oĸoлo пpoeĸтa.

"Специалистите в завода "Балкан" в Ловеч ще ни помогнат да стартираме производството", каза проф. Улрих Херман, член на Борда на директорите на германската компания.

След две години, когато бъде готова първата кола, тя ще струва около 20 000 евро и ще има пробег около 200 километра с едно зареждане при скорост около 80 км в час, каза Али Верзай, председател на борда на директорите на e.GO - Германия.

Изпълнителният директор и член на борда на "Аутомотив клъстер България" Любомир Станиславов също заяви, че в компанията са много горди от това, което са постигнали в България.

Снимка: БТА

"Няма нищо случайно в датите. На тази дава преди 9 години беше създаден Автомобилният клъстер в България. Много сме горди с това, което постигнахме в България и само си представяме какво може да стане в следващите 9 години" заяви Станиславов 

Али Везвей от Next e.GO посочи: "За мен е чест да съм тук. Не мога да опиша колко сме развълнувани от това, което става сега. Първо искам да благодаря на Министерството и на министър Петков за неговото лидерство, визията му и доверието му не само в нашата компания, но и в немската технология. Много съм горд, защото това е технология на бъдещето, която ще бъде произвеждана тук в тази красива страна". "По този начин не само ще разширим електрическият клъстер и ще произвеждаме електрически автомобили, но ще дадем възможност на хората да шофират достъпни, чисти и екологични автомобили. Надявам се да имаме успех и това партньорство да продължи и в бъдеще", заяви той.

Матюс Брайтлинг от Next e.GO заяви, че двата екипа работят чудесно заедно.

Проектът ще бъде осъществен в рамките на 2 години. Очаква се над 30 000 коли годишно да излизат от завода. В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време.

Снимка: БТА

На събитието присъстваха и Росен Плевнелиев, президент на България в периода 2012-2017 и Георги Домусчиев. Инвеститорите им благодариха за усилията за осъществяването на проекта