Километрични опашки от камиони се извиха на ГКПП "Капитан Андреево". 

Колоните от тирове са с дължина над 15 км и стигат чак до Свиленград, предаде БНТ, а според екипа на бТВ опашката е дълга поне 12 километра.

Причината за невижданата тапа е, че от 21:00 часа снощи турската митническа администрация спря обработката на товарите на камиони, тъй като въвежда нова система за транзитния трафик с нов софтуер. За това българските власти и превозвачите са били предварително предупредени.

Според вътрешния министър Атанас Илков подмяната на софтуерната система от страна на турските власти е отнела повече от очакваното време и е продължила 8 часа, но вече ситуацията е започнала да се нормализира.

Работата на Капъкуле трябваше да бъде възобновена в 7 часа тази сутрин, но това не се случи. Впоследствие се очакваше проверката да стартира около 10:00 часа, но и това не стана, предаде бТВ.

Снимка: бТВ

От агенция "Митници" съобщиха, че имат създадена организация за бързо пропускане на тировете, щом турските им колеги възобновят работа. Ще им помогне и фактът, че трафикът е по-слаб от обикновено.

Пунктът на "Капитан Андреево" е с капацитет за обработка на 3000 тира за 24 часа, но до момента, заради извънредното затруднение, са обработени само 1860, от които 1060 на трасе вход.

По-малко са преминалите тирове и през ГКПП "Лесово".

Проблемът не засяга туристическия трафик. Преминаването на автобуси и леки коли не е спряно.

Снимка: БНТ

Агенция "Митници" внедри българската версия на системата за транзит, фаза 5, още през август 2023 г. без сътресения за обработката на товарни автомобили. Системата NCTS е една от първите митнически информационни системи на ЕС и днес обединява 36 държави, включително Турция.

Чрез размяна на електронни съобщения NCTS и нейните национални приложения гарантират движението на товари под режим "транзит", т.е. при обезпечение на митническите и данъчните задължения и при ясен маршрут, с конкретни точки на преминаване. Очаква се фаза 5 на NCTS да заработи във всички държави до края на 2024 г.