Публикация в BusinessInsider.com разкрива, че водещата PR агенция Burson-Marsteller се опитала да изпълни "мръсна” поръчка на Facebook срещу Google, предаде technews.bg.

Агенцията е пробвала да наеме известен блогър, който да напише разобличителни статии за Google, в частност, че служители на компанията нарушават правата за конфиденциалност на потребителите. По план статията е трябвало да излезе в големи издания като "Уошингтън Поуст", "Политико" и "Хъфингтън Поуст".
Блогърът, бивш репортер на CNBC, обаче отхвърлил предложението и дори публикувал кореспонденцията си с PR агенцията.

Първоначално за поръчители на черния PR медиите заподозряха Microsoft и Apple. По-късно обаче се изясни, че поръчката към Burson-Marsteller идва от Facebook. Самата PR агенция признава това, притисната от неопровержими доказателства.
От Facebook признаха, че са наели специалисти от Burson-Marsteller по две причини: първо - Google нарушавала правата за конфиденциалност - така от социалната мрежа искали да предупредят потребителите за възможните последици от подобно събиране на лична информация; и второ - използвала в своите социални услуги информация от Facebook.

Въпреки това, според тях кампанията не е предвиждала дискредитиране на услугите на Google.

Любопитен факт е, че CEO-то на Burson-Marsteller е бил политически консултант на Бил Клинтън, а през 2008 година - координатор на кампанията на Хилъри Клинтън по време на президентските избори.