Предстои повишение на билетите за услугите на БДЖ. Това заяви директорът на "Пътнически превози"- БДЖ Любен Нанков пред bTV. 21% от всички разходи на дружеството са именно за еленергия и те са се увеличили двойно.

"Въпрос на калкулация е с какъв размер да предложим да увеличим цените на билетите", отбеляза Нанков. 

"Ние ползваме 150 хиляди гигаватчаса ток годишно, тъй като имаме 565 влака и цели 470 от тях са на ток. Прогнозите ни за 2021 г. са направени при цена на тока 100-110 лева за мегаватчас, а реално в момента цените на борсата са между 220 и 250 лева, което за нас означава финансов негатив между 7 и 9 млн. лева в края на годината", добави той.

По думите му "БДЖ - Пътнически превози" прави разчети за "индексиране" на цените на билетите, които после ще обсъди с Министерството на транспорта, като беше категоричен, че няма да се съкращават влакове, за да се намалят разходите. 

Скокът на цените на тока води и до по-големи разходи за градския транспорт в София, казват от Столичната община. 

Само за миналия месец фактурата за тока на Столичния електротранспорт е за над 700 хиляди лева, при около 500 хиляди за същия период на миналата година.

Сметките за ток на софийското метро са се увеличили двойно - със 118%, от началото на годината, а само за последните два месеца разходите на тролейбусите и трамваите са нараснали с 40-50%, твърдят още от Столичната община.

Въпреки това за момента не се предвижда поскъпване на билетчето за градския транспорт в София.

Освен БДЖ, метрото и електротранспорта в София, още 9 града у нас имат електрически транспорт.