Повод за сигнала са жалби и писмени декларации от абонати, че имената им са вкарани в списъци и подписки срещу парното против тяхната воля и съгласие. Хората заявяват, че въпреки категоричното си желание да имат парно, имената им по криминален начин са вписвани в списъци за отказ. Според жалбите списъците са заверявани от нотариус. В „Топлофикация” разполагат с документи за подправени списъци с имената и подписите на граждани срещу парното. С фалшифицираните имена списъците трябва да предизвикат спиране на абонатни станции в цели жилищни блокове, като в същото време болшинството от живеещите в тях изрично са декларирали, че искат да ползват парно и топла вода. Един от неверните списъци е заверен от помощника на бургаския нотариус Огнян Желев - Станимира Михайлова в отсъствието на хора от списъка. В друг от случаите името и подписът на едно лице се явява три пъти в списък, също нотариално заверен.
Резултатът от фалшивите списъци обикновено е спиране на парното и топлата вода за целия блок, според изискванията на Закона за енергетиката, който изисква мнозинство от 2/3 от живеещите да се откажат от топлоподаване. Крадците на топлоенергия са се специализирали в саботирането на сградните инсталации, оплакват се от ръководството на бургаската „Топлофикация”. Злонамерени граждани отварят неправомерно обезвъздушителните кранове на инсталациите, за да предизвикат циркулация на топлата вода само по тръбите през апартаментите си при спрени радиатори. Така те не отчитат на топломерите по радиаторите си ползвана енергия, но отопляват жилищата си с тръбите, които преминават през тях. Този вид кражби ощетяват единствено останалите живеещи в сградата, тъй като те заплащат солидарно и ползваната енергия от своите съседи, защото тя се отчита на общите уреди като топлоенергия, отдадена от сградна инсталация. За да се пресече порочната практика, техници на „Топлофикация” запечатват обезвъздушителните кранове. След тях обаче крановете се развиват от недобросъвестни абонати. Един от най-големите проблеми в момента е големият брой повредени водомери за отчитане на топлата вода, които не са ремонтирани и подменяни още от времето на поставянето им преди 30г., при нормативен срок 5 г., заяви зам.- изп. директор инж. Въльо Дучев. От компанията предлагат да съдействат на абонатите си да проверят всички водомери, като ремонтират или подменят повредените. От „Топлофикация-Бургас” апелират към изпълнителните и законодателни институции в страната да актуализират съществуващата нормативна база като поставят заплащането на топлоенергията при еднакви условия през лятото и зимата. В момента отчетената енергия от сградната ВиК инсталация не се заплаща през лятото, а по този начин се оскъпяват сметките за топла вода през студените месеци на годината. /БГНЕС