Четири големи града в света забраняват дизела към 2025 г.

Управниците на четири големи града в света казват, че ще спрат употребата на всички дизелови коли и камиони към средата на идното десетилетие, съобщи Би Би Си.

Обратно в новината

Коментари - Четири големи града в света забраняват дизела към 2025 г. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

живея в америка от четвърт век и се чудя, колко убедено се говорят пътни глупости! в Щатите никога не е имало дизелови автомобили, дори и да си докараш с кораб няма къде да заредиш дизелов автомобил в Америка. Истината е че Европа гледа да се оттърве от дизеловите коли които се продават на безценица, а краден соц дизел в БГ още има навсякъде.

Изключителен клоун, не мога да спра да се смея. Аз също живея в Америка и се чудя тези големите камиони дето се движат навсякъде по Interstates и Highways на бензин ли са и къде зареждат? Явно си виждал Америка само по телевизията, иначе щеше да ги знаеш тези работи...

И в Америка дизеловите коли са забранени и не се произвеждат. Само бедняците в Европа ги карат, и мърсят въздуха. Дизеловото гориво трябва да стане два пъти по скъпо за да наналеят тези пушещи монстери, които ни тровят.

Това къде го чете, защото в Америка продават европейски дизелови коли? Може да си купиш пълна гама дизебови коли както на Мерцедес и Фолксваген, така и на Тойота и дори Додж. Ако дизелът е нов и с ФАП филтър е доста по-малко вреден от издухан бензин, който гори масло.

живея в америка от четвърт век и се чудя, колко убедено се говорят пътни глупости в БГ за Щатите

Дизелелов автомобил струва доста по-скъпо от бензинов. Подръжката и тя е по-скъпа. Горивото е на същата цена. Какво не разбра?

не моем ги стигна ние в америка, те карат бензинови двигатели, ма МНОГО икономични... 5-6 литра обем.

И ние у Куртово Койнаре зехме решение да се присъединим и да станем четвръти, допринасяйки за ехологията.

А и от Долна Сатовча и Каспичан искат!

Трябва генерално да забранят дизеловите двигатели. На 3 години вече изпускат всякакви гадости в атмосферата.

Лесно е, субсидия на използващите я и голям акциз на дизела. Няма нужда от закон.

Дори да е вярна статистиката ,в България да си пенсионер си е жива присъда!Така че да си караме колите и да оставим белите хора да се кахарят по въпроса!!!

Не вярвайте на статистики.По целия свят се използват за манипулация.Който умре или не се е приспособил или просто му дошло времето.Ние ще си караме колите вие-зелените- колелата.И си мечтайте за деня в който ще си купите автомобил

Аре на бас че едното ми колело струва повече от твоя 16 годишен голф.

и кво? паметник ли да ти направим?!

Интересно ,откъде кметовете на горепосочените градове са сигурни ,че след девет години ще бъдат пак кметове и от тях нещо ще зависи? ВЯТЪР И МЪГЛА!!!

Това да не ти е България бе, където всеки се изявява като спуснат от Бог...

Бъдещето не е в забраната на автомобилите, а в забраната на шофьорите. Поне 30% от разхода, съответно и емисиите е поради задръствания, постоянно ускоряване и спиране и т.н. Сегашната инфраструктура е в състояние да поеме поне два пъти повече трафик без задръствания, ако автомобилите се управляват не от хората, а от компютрите. Да оставим настрана, с колко ще спаднат инцидентите, ранени, жертви и т.н.

е.. пак върнаха зиловете

А самолетите, корабите и самолетоносачаът "Петър Велики", кога ще ги забраните? Автомобилите са капка в морето в сравнение с изброените по-горе.

"самолетоносачаът "Петър Велики" - брей, не знаех че има такъв самолетоносач! Нц... аман от неграмотници!

е ония, който опуши средиземноморието :)

Е то за то спрат трябват поне няколко подводници. Конференции няма да могат.

ТАКА НАРЕЧЕНАТА"ТЕХНОЛОГИЧНА"РЕВОЛЮЦИЯ,ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ СТО ГОДИНИ ДОПРИНЕСЕ ЗА ТОТАЛНОТО ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ПЛАНЕТАТА!!!НЕ ЗАЩОТО НЕ Е ИМАЛО ОТКРИТИЯ ЗА ЕКОЛОГИЧНИ ПРОИЗВОДСТВА,УСПЕШНО УКРИВАНИ ОТ ЧОВЕЧЕСТВОТО,А СА СЪЗДАДЕНИ ПЕЧЕЛИВШИ ЗА ШЕПА ХОРА ПРОИЗВОДСТВА НА ОСНОВАТА НА ВЪГЛЕВОДОРОДИТЕ!!!ЗАПАДНАЛИТЕ СТРАНИ СЕ УПРАВЛЯВАТ ОТ ХОРА ИЗВЪРШИЛИ ОГРОМНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ КЪМ ЧОВЕЧЕСТВОТО,НАПРАВЛЯВАЙКИ ИКОНОМИЧЕСКОТО РАЗВИТИЕ В НЕПРАВИЛНАТА ПОСОКА!!!

като тотално замърсяване на планетата!Има локално такова!По простата причина, че 70% от повърхността на земята са океаните, 30% е сушата и само 3% от сушата са населени със човеците, които бълват боклуци!Което ше рече , че 1% от земната повърхност се обитава от вездесъщия човек, който си мисли, че е в състояние да замърси и Космоса! А е просто една мравка върху оборска врата...!

Тъпчо, нима мислиш че колите като прухкат в София и пушиляка си стои над София. Айде моля такива инидивиди без елементарно познаване на географията на Земята и физичните закони да не се изказвате неподготвени.

Нищо! Ще ходим до съседното село за да сипем, няма страшно.

Че то в Атина и сега не се използват дизелови леки автомобили.В Гърция лек автомобил дизел не можеш да купиш поради простата причина че не се продават такива.

Това звучи толкова смешно и нереално, че няма как да бъде истина (поне близките 50 години). Двигателите на товарните МПС-та (изключвам останалите заради по широките им възможности), които са неизбежен елемент от градския трафик, в близко бъдеще едва ли ще могат да бъдат заменени с нещо хем толкова ефективно, хем екологично.

Има начин викат му Метан, да не говорим, че в момента Волво тества електрически Тирове.

Смешко, градския транспорт отдавна е на метан

В България се ползват въглища за отопление навсякъде в населените места, което е в пъти по-вредно от дизеловото гориво заради сярата. Данъците на старите коли са ниски, за да може селянина да си ги плаща..., а новите, много по-икономични коли са с висок данък , защото има от къде да се взима за хазната... Какво се иска от нашите "умни" градоначалници?

така е, което е парадокс! трябва данъците на старите боклучарници да станат 5-торни, а за новите автомобили да са минимални. Ако автомобила е хибриден даже още на половина. такава е практиката в белия свят.

Въглероден оксид с формула CO е безцветен газ без мирис, токсичен. Получава се при непълното изгаряне на въглища, природен газ и дървесни материали. Автомобилите също произвеждат въглероден оксид.

А в Полски Тръмбеш дали ще забранят дизелите?

Разликата между дизела и керосина е никаква, е въпроса е по малко ли замърсяват самолетите , които са без катализатори и филтри от автомобилите??? Тонове керосин се излива и гори от самолетитеза да се повозят 100 , 200 до 300 човека най често!!!

Тонове, тонове - колко да е... по 2,5 до 4 л на човек на 100 км. Филтри няма, но и няма сажди. Относно дизеловите коли - да си оправят корупцията в градоустройството и останалите недоумици, и тогава с колите да се заемат, ако въобще е нужно.

Я вдигни във въздуха 100 човека с по 2,5 л и ги пренеси на 100 км, 250 л е , а сметката не става май!!!! Повероятно е да сипеш на автобус Неоплан Скайлайнер 89 местен 37 литра дизел и да измине 100 км

Аз се отървах от стария 3.0 дизел и взех бензинова малолитражка. Сега съм много доволен и разходите ми паднаха, за София е много по-добре. А вие?

3 литров дизел и бензинова малолитражка изпълняват различни роли и са за различно използване. По принцип и аз съм така - 1 л бензин за каране из града, работа, пазаруване, даже винетка няма. И 2 л дизел за из страната.

1.4 с турбо - върши си работа и за извънградско ако не си състезател.

Каруците с магаретата кога ?

Каруци с коне има достатъчно в столицата на европейска българия. С магарета не съм виждал, вярно че те сигуро са по-икономични - трябва на магаретата да се наблегне!

Я си представи какави задръствания ще настанат , ако матаренцата започнат да проявянат харакера си.

По една дизелова кола на семейство всичко щте е ОК.

щте??????????

Тъпи европейци, я вижте в Пекин колко е чист въздуха

Супер, ще има евтини дизели втора употреба за нас.

Я камилата, я камиларя.

с лед десет години ще кажат същото!

И с лед, и без лед...

Они требе сичките вузила да забрануват!!!!! У градо требе на кон магари катър мое и на овен!!!!!

Скоро всички коли ще бъдат на руски газ. Путин пак е на даловера.

Дизеловите двигатели отделяли много сажди? Пълни глупости! Я питайте инженерите от VW :)))

Днешните мобилни телефони комбинират 20 джаджи отпреди 20 години, които заемат обща площ колкото бюро (и са 100 пъти по-добри в съответните приложения), а вече над 100 години ползваме общо взето едни и същи двигатели (естествено с подобрени показатели).

Добре де,в София едно 70% колите са на газ,значи трябва да имаме най чистия въздух....

Ами прави сметка другите 30% как наваксват ...

Колкото и парадоксално да звучи в София въздухът е доста чист. Това лято имаше доста пчели, което е индикатор за чист въздух.

София и чист въздух не може да ги слагаш в едно изречение. Защото е много чист затова автомивките работят на пълна пара, а хората трябва да си мият прозорците всяка седмица. Обаче основният проблем в София не са толкова автомобилите колкото строежите, лошата инфраструктура, разбити пътища и т.н.

София е най-мръсната столица, по официални данни на ЕС. Направете си извод...

В София фините прахови частици са над нормите 80-90 дни в годината. Смятай колко е чисто.

Абе хора, защо насила кълвете на голи куки?Много по-отровна е храната - пълна е с химия.Ако се забранят супермаркетите, малко да се пипнат законите и за десетина години хората ще станат по-здрави.Щях да забравя и аптеките - и те са сред най-вредните.Замислете се дали ако най-малко в 80-90 процента от случаите в които пием т.н. лекарства, ако ги пропуснем, дали ще ни се влоши състоянието, недай си боже дали ще умрем?Престанете с тази масова дебилизация - не си ли давате сметка как ставаме все по-нездрави.

По добре в тези градове да забранят пушенето, така ще има по-добър ефект за здравето на хората. Аман от лобисти за скъпите електромобили на батерии. Икономически е необосновано тяхното използване поради скъпата поддръжка и цена. Бъдещето е на водородните автомобили.

Ей, посегнаха на евтиното дизелче. Щяло да има алтернатива - пеш или с колело. Много е готино да бичиш 10км примерно пешачката или да въртиш педали във всякакви атмосферни условия

Интересно как в дания и холандия ги въртят педалите и то масово, пък климата им определено не е по добър.

В България няма ли да забранят "отоплението на твърдо гориво", с което се отопляват зимата огромна част от домакинствата? Интересно е, че "инвестираме в зелена енергия" (Манджуков, Цветелина Бориславова, Прокопиев, Богомил Манчев, Спас Русев), а в същото време почти всички села и малки градове, включително "елитните" софийски квартали Бояна, Симеоново и Драгалевци, се отопляват на дърва и въглища и зимата имат над 10 пъти (!) превишаване на нормите за твърди частици. Зимата е като в химическа фабрика!

Какви елитни квартали? Вечер като се прибирам в бъкстон направо не може да се диша от тия печки. Имам чувството че съм в марица изток направо.

Ти ходил ли си в Марица изток?

С како замарсявани ни плашити, тъкмо ришихми с батю от сиело да бягами у Софията, и сиги како шъ праим ??

Да се молят тези 4 града до 2025 г да се появят електрически камиони и да се наложат /което ме съмнява да стане за 8 г/, защото в противен случай магазините им ще останат празни и хората ще трябва да ходят с колите си или велосипеди извън града, за да си купят храна. ;) Превърнаха екологията в популизъм!

Никакъв проблем няма да има. То и сега може да има камиони на ток, просто няма да могат да се движат по 500 км, а примерно по 100, което би било напълно достатъчно. Да не говорим, че може да се измисли нещо, като тролей или трамвай.

Интересно как ще убедиш коя да е фирма да даде милиони за камион, който ще изминава 100 км!? При положение, че дизеловите изминават хиляди километри. ;)

А идеята за трамваИ и тролеИ до всеки магазин просто кърти мивки! Признавам, че е една идея по-лесна за реализация, отколкото да ги накарат да карат по облаците. ;)

А 2000-та година ще кацнем на марс.

До няколко години в Дупница и Димитровград ще има невероятни промоции на дизелови автомобили ;))

Ясно е, че зелените никога няма да узреят

А бензиновите коли, бълващи тежки метали и изгарящи повече гориво, съответно и кислород?

..тежки метали? Олово, злато, платина, паладии? ;)) Нещо за безоловен бензин да сте чували? Само от едни 20 години го въведоха ;))

Лельо лейке, случайно да сте чували от какво се правят катализаторите за бензиновите автомобили, ако не сте чували част от цитираните от вас метали основно се използват за това.

Научно е доказано че бензиновите двигатели отделят в пъти повече прахови частици и оловни окиси . Но пък от друга страна метана е в пъти по-чист и по-евтин .

Затова ли като попадна зад някой дизеляк гледам да го изпреваря възможно най бързо, преди да съм се отровил.

Ако няма олово в бензина, откъде ще се вземе оловото в пушека. А кажи ми като си химик.

Цената на горивата зависи от данъчната политика на държавата.

Аз пък като закарам колата на преглед, ако забравя да я обърна от метан на бензин, гледам че почват да се чудят дали уреда е наред...