Четири големи града в света забраняват дизела към 2025 г.
Управниците на четири големи града в света казват, че ще спрат употребата на всички дизелови коли и камиони към средата на идното десетилетие, съобщи Би Би Си.
Обратно в новинатаКоментари - Четири големи града в света забраняват дизела към 2025 г. | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Химика (нерегистриран)
Научно е доказано че бензиновите двигатели отделят в пъти повече прахови частици и оловни окиси . Но пък от друга страна метана е в пъти по-чист и по-евтин .
велосипедист (нерегистриран)
А бензиновите коли, бълващи тежки метали и изгарящи повече гориво, съответно и кислород?
инженер (нерегистриран)
Ясно е, че зелените никога няма да узреят
Красная Кухая ЛЕйка
До няколко години в Дупница и Димитровград ще има невероятни промоции на дизелови автомобили ;))
Арм стронг (нерегистриран)
А 2000-та година ще кацнем на марс.
Красная Кухая ЛЕйка
..тежки метали? Олово, злато, платина, паладии? ;)) Нещо за безоловен бензин да сте чували? Само от едни 20 години го въведоха ;))
БМ (нерегистриран)
Да се молят тези 4 града до 2025 г да се появят електрически камиони и да се наложат /което ме съмнява да стане за 8 г/, защото в противен случай магазините им ще останат празни и хората ще трябва да ходят с колите си или велосипеди извън града, за да си купят храна. ;) Превърнаха екологията в популизъм!
инженер (нерегистриран)
Лельо лейке, случайно да сте чували от какво се правят катализаторите за бензиновите автомобили, ако не сте чували част от цитираните от вас метали основно се използват за това.
армеец (нерегистриран)
В България няма ли да забранят "отоплението на твърдо гориво", с което се отопляват зимата огромна част от домакинствата? Интересно е, че "инвестираме в зелена енергия" (Манджуков, Цветелина Бориславова, Прокопиев, Богомил Манчев, Спас Русев), а в същото време почти всички села и малки градове, включително "елитните" софийски квартали Бояна, Симеоново и Драгалевци, се отопляват на дърва и въглища и зимата имат над 10 пъти (!) превишаване на нормите за твърди частици. Зимата е като в химическа фабрика!
созе (нерегистриран)
Никакъв проблем няма да има. То и сега може да има камиони на ток, просто няма да могат да се движат по 500 км, а примерно по 100, което би било напълно достатъчно. Да не говорим, че може да се измисли нещо, като тролей или трамвай.
? (нерегистриран)
Затова ли като попадна зад някой дизеляк гледам да го изпреваря възможно най бързо, преди да съм се отровил.
Красная Кухая ЛЕйка
..и като дадеш газ, отзад бълва платина? ;)) Заяждам се, не ми обръщайте внимание ;))
? (нерегистриран)
Какви елитни квартали? Вечер като се прибирам в бъкстон направо не може да се диша от тия печки. Имам чувството че съм в марица изток направо.
БМ (нерегистриран)
Интересно как ще убедиш коя да е фирма да даде милиони за камион, който ще изминава 100 км!? При положение, че дизеловите изминават хиляди километри. ;)
БМ (нерегистриран)
А идеята за трамваИ и тролеИ до всеки магазин просто кърти мивки! Признавам, че е една идея по-лесна за реализация, отколкото да ги накарат да карат по облаците. ;)
от Пищигово (нерегистриран)
С како замарсявани ни плашити, тъкмо ришихми с батю от сиело да бягами у Софията, и сиги како шъ праим ??
? (нерегистриран)
Ти ходил ли си в Марица изток?
1366 (нерегистриран)
Ей, посегнаха на евтиното дизелче. Щяло да има алтернатива - пеш или с колело. Много е готино да бичиш 10км примерно пешачката или да въртиш педали във всякакви атмосферни условия
? (нерегистриран)
Недопустимо е град с 2 мил население да изглежда така.
Нищо лично (нерегистриран)
По добре в тези градове да забранят пушенето, така ще има по-добър ефект за здравето на хората. Аман от лобисти за скъпите електромобили на батерии. Икономически е необосновано тяхното използване поради скъпата поддръжка и цена. Бъдещето е на водородните автомобили.
ех (нерегистриран)
Абе хора, защо насила кълвете на голи куки?Много по-отровна е храната - пълна е с химия.Ако се забранят супермаркетите, малко да се пипнат законите и за десетина години хората ще станат по-здрави.Щях да забравя и аптеките - и те са сред най-вредните.Замислете се дали ако най-малко в 80-90 процента от случаите в които пием т.н. лекарства, ако ги пропуснем, дали ще ни се влоши състоянието, недай си боже дали ще умрем?Престанете с тази масова дебилизация - не си ли давате сметка как ставаме все по-нездрави.
Иво (нерегистриран)
Добре де,в София едно 70% колите са на газ,значи трябва да имаме най чистия въздух....
Владо (нерегистриран)
Днешните мобилни телефони комбинират 20 джаджи отпреди 20 години, които заемат обща площ колкото бюро (и са 100 пъти по-добри в съответните приложения), а вече над 100 години ползваме общо взето едни и същи двигатели (естествено с подобрени показатели).
Гого (нерегистриран)
Ами прави сметка другите 30% как наваксват ...
M16 (нерегистриран)
Дизеловите двигатели отделяли много сажди? Пълни глупости! Я питайте инженерите от VW :)))
хаха (нерегистриран)
Скоро всички коли ще бъдат на руски газ. Путин пак е на даловера.
Косматия (нерегистриран)
Они требе сичките вузила да забрануват!!!!! У градо требе на кон магари катър мое и на овен!!!!!
той (нерегистриран)
с лед десет години ще кажат същото!
След 10 години (нерегистриран)
Я камилата, я камиларя.
][ (нерегистриран)
И с лед, и без лед...
345 (нерегистриран)
Супер, ще има евтини дизели втора употреба за нас.
Newsted (нерегистриран)
Тъпи европейци, я вижте в Пекин колко е чист въздуха
БАРС (нерегистриран)
По една дизелова кола на семейство всичко щте е ОК.
плумбо (нерегистриран)
Ако няма олово в бензина, откъде ще се вземе оловото в пушека. А кажи ми като си химик.
прокопий (нерегистриран)
Каруците с магаретата кога ?
Panther (нерегистриран)
Цената на горивата зависи от данъчната политика на държавата.
Panther (нерегистриран)
Каруци с коне има достатъчно в столицата на европейска българия. С магарета не съм виждал, вярно че те сигуро са по-икономични - трябва на магаретата да се наблегне!
Ториното (нерегистриран)
Аз се отървах от стария 3.0 дизел и взех бензинова малолитражка. Сега съм много доволен и разходите ми паднаха, за София е много по-добре. А вие?
132 (нерегистриран)
щте??????????
LeGrandTulup
3 литров дизел и бензинова малолитражка изпълняват различни роли и са за различно използване. По принцип и аз съм така - 1 л бензин за каране из града, работа, пазаруване, даже винетка няма. И 2 л дизел за из страната.
Ториното (нерегистриран)
1.4 с турбо - върши си работа и за извънградско ако не си състезател.
LeGrandTulup
За дълги разстояния си трябва "дълга кола", която сама си пази правата посока с минимални усилия от шофьора. Примерно от Добрич до Банско ще бъде екстремизъм да се тръгне с малолитражка, която иначе е идеална за градски условия. На дълъг път се тръгва и с много багаж най често, който не може да се събере в малолитражката.
ок, но!!! (нерегистриран)
Разликата между дизела и керосина е никаква, е въпроса е по малко ли замърсяват самолетите , които са без катализатори и филтри от автомобилите??? Тонове керосин се излива и гори от самолетитеза да се повозят 100 , 200 до 300 човека най често!!!
1,4 ТСИ (нерегистриран)
Най слабият мотор на Фолксваген 1.4 TSI. ( смени си веригата хахаха)
Гражданин (нерегистриран)
А в Полски Тръмбеш дали ще забранят дизелите?
mira (нерегистриран)
Въглероден оксид с формула CO е безцветен газ без мирис, токсичен. Получава се при непълното изгаряне на въглища, природен газ и дървесни материали. Автомобилите също произвеждат въглероден оксид.
Гост (нерегистриран)
В България се ползват въглища за отопление навсякъде в населените места, което е в пъти по-вредно от дизеловото гориво заради сярата. Данъците на старите коли са ниски, за да може селянина да си ги плаща..., а новите, много по-икономични коли са с висок данък , защото има от къде да се взима за хазната... Какво се иска от нашите "умни" градоначалници?
Изсъънал От Пиенье (нерегистриран)
Това звучи толкова смешно и нереално, че няма как да бъде истина (поне близките 50 години). Двигателите на товарните МПС-та (изключвам останалите заради по широките им възможности), които са неизбежен елемент от градския трафик, в близко бъдеще едва ли ще могат да бъдат заменени с нещо хем толкова ефективно, хем екологично.
Марко (нерегистриран)
Я си представи какави задръствания ще настанат , ако матаренцата започнат да проявянат харакера си.
Драго (нерегистриран)
Че то в Атина и сега не се използват дизелови леки автомобили.В Гърция лек автомобил дизел не можеш да купиш поради простата причина че не се продават такива.
НАЙ
Гвоздейков: В понеделник от Германия към България тръгват първите 20 модернизирани вагона
Първан Симеонов: Затъваме, хора
Връщат тленните останки на цар Фердинанд I в България
Големи закъснения на влаковете оставиха пътници да чакат на гарите с часове и в събота
Русия обяви, че е превзела пет села в Харковска област
Връщат тленните останки на цар Фердинанд I в България
Стотици хора бяха евакуирани от Харковска област след руска атака
Русия обяви, че е превзела пет села в Харковска област
Анатомия на американските избори – кой и как избира президента на САЩ
Първан Симеонов: Затъваме, хора