Четири големи града в света забраняват дизела към 2025 г.

Управниците на четири големи града в света казват, че ще спрат употребата на всички дизелови коли и камиони към средата на идното десетилетие, съобщи Би Би Си.

Обратно в новината

Коментари - Четири големи града в света забраняват дизела към 2025 г. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Научно е доказано че бензиновите двигатели отделят в пъти повече прахови частици и оловни окиси . Но пък от друга страна метана е в пъти по-чист и по-евтин .

А бензиновите коли, бълващи тежки метали и изгарящи повече гориво, съответно и кислород?

Ясно е, че зелените никога няма да узреят

До няколко години в Дупница и Димитровград ще има невероятни промоции на дизелови автомобили ;))

А 2000-та година ще кацнем на марс.

..тежки метали? Олово, злато, платина, паладии? ;)) Нещо за безоловен бензин да сте чували? Само от едни 20 години го въведоха ;))

Да се молят тези 4 града до 2025 г да се появят електрически камиони и да се наложат /което ме съмнява да стане за 8 г/, защото в противен случай магазините им ще останат празни и хората ще трябва да ходят с колите си или велосипеди извън града, за да си купят храна. ;) Превърнаха екологията в популизъм!

Лельо лейке, случайно да сте чували от какво се правят катализаторите за бензиновите автомобили, ако не сте чували част от цитираните от вас метали основно се използват за това.

В България няма ли да забранят "отоплението на твърдо гориво", с което се отопляват зимата огромна част от домакинствата? Интересно е, че "инвестираме в зелена енергия" (Манджуков, Цветелина Бориславова, Прокопиев, Богомил Манчев, Спас Русев), а в същото време почти всички села и малки градове, включително "елитните" софийски квартали Бояна, Симеоново и Драгалевци, се отопляват на дърва и въглища и зимата имат над 10 пъти (!) превишаване на нормите за твърди частици. Зимата е като в химическа фабрика!

Никакъв проблем няма да има. То и сега може да има камиони на ток, просто няма да могат да се движат по 500 км, а примерно по 100, което би било напълно достатъчно. Да не говорим, че може да се измисли нещо, като тролей или трамвай.

Затова ли като попадна зад някой дизеляк гледам да го изпреваря възможно най бързо, преди да съм се отровил.

..и като дадеш газ, отзад бълва платина? ;)) Заяждам се, не ми обръщайте внимание ;))

Какви елитни квартали? Вечер като се прибирам в бъкстон направо не може да се диша от тия печки. Имам чувството че съм в марица изток направо.

Интересно как ще убедиш коя да е фирма да даде милиони за камион, който ще изминава 100 км!? При положение, че дизеловите изминават хиляди километри. ;)

А идеята за трамваИ и тролеИ до всеки магазин просто кърти мивки! Признавам, че е една идея по-лесна за реализация, отколкото да ги накарат да карат по облаците. ;)

С како замарсявани ни плашити, тъкмо ришихми с батю от сиело да бягами у Софията, и сиги како шъ праим ??

Ти ходил ли си в Марица изток?

Ей, посегнаха на евтиното дизелче. Щяло да има алтернатива - пеш или с колело. Много е готино да бичиш 10км примерно пешачката или да въртиш педали във всякакви атмосферни условия

Недопустимо е град с 2 мил население да изглежда така.

По добре в тези градове да забранят пушенето, така ще има по-добър ефект за здравето на хората. Аман от лобисти за скъпите електромобили на батерии. Икономически е необосновано тяхното използване поради скъпата поддръжка и цена. Бъдещето е на водородните автомобили.

Абе хора, защо насила кълвете на голи куки?Много по-отровна е храната - пълна е с химия.Ако се забранят супермаркетите, малко да се пипнат законите и за десетина години хората ще станат по-здрави.Щях да забравя и аптеките - и те са сред най-вредните.Замислете се дали ако най-малко в 80-90 процента от случаите в които пием т.н. лекарства, ако ги пропуснем, дали ще ни се влоши състоянието, недай си боже дали ще умрем?Престанете с тази масова дебилизация - не си ли давате сметка как ставаме все по-нездрави.

Добре де,в София едно 70% колите са на газ,значи трябва да имаме най чистия въздух....

Днешните мобилни телефони комбинират 20 джаджи отпреди 20 години, които заемат обща площ колкото бюро (и са 100 пъти по-добри в съответните приложения), а вече над 100 години ползваме общо взето едни и същи двигатели (естествено с подобрени показатели).

Ами прави сметка другите 30% как наваксват ...

Дизеловите двигатели отделяли много сажди? Пълни глупости! Я питайте инженерите от VW :)))

Скоро всички коли ще бъдат на руски газ. Путин пак е на даловера.

Они требе сичките вузила да забрануват!!!!! У градо требе на кон магари катър мое и на овен!!!!!

с лед десет години ще кажат същото!

Я камилата, я камиларя.

И с лед, и без лед...

Супер, ще има евтини дизели втора употреба за нас.

Тъпи европейци, я вижте в Пекин колко е чист въздуха

По една дизелова кола на семейство всичко щте е ОК.

Ако няма олово в бензина, откъде ще се вземе оловото в пушека. А кажи ми като си химик.

Каруците с магаретата кога ?

Цената на горивата зависи от данъчната политика на държавата.

Каруци с коне има достатъчно в столицата на европейска българия. С магарета не съм виждал, вярно че те сигуро са по-икономични - трябва на магаретата да се наблегне!

Аз се отървах от стария 3.0 дизел и взех бензинова малолитражка. Сега съм много доволен и разходите ми паднаха, за София е много по-добре. А вие?

щте??????????

3 литров дизел и бензинова малолитражка изпълняват различни роли и са за различно използване. По принцип и аз съм така - 1 л бензин за каране из града, работа, пазаруване, даже винетка няма. И 2 л дизел за из страната.

1.4 с турбо - върши си работа и за извънградско ако не си състезател.

За дълги разстояния си трябва "дълга кола", която сама си пази правата посока с минимални усилия от шофьора. Примерно от Добрич до Банско ще бъде екстремизъм да се тръгне с малолитражка, която иначе е идеална за градски условия. На дълъг път се тръгва и с много багаж най често, който не може да се събере в малолитражката.

Разликата между дизела и керосина е никаква, е въпроса е по малко ли замърсяват самолетите , които са без катализатори и филтри от автомобилите??? Тонове керосин се излива и гори от самолетитеза да се повозят 100 , 200 до 300 човека най често!!!

Най слабият мотор на Фолксваген 1.4 TSI. ( смени си веригата хахаха)

А в Полски Тръмбеш дали ще забранят дизелите?

Въглероден оксид с формула CO е безцветен газ без мирис, токсичен. Получава се при непълното изгаряне на въглища, природен газ и дървесни материали. Автомобилите също произвеждат въглероден оксид.

В България се ползват въглища за отопление навсякъде в населените места, което е в пъти по-вредно от дизеловото гориво заради сярата. Данъците на старите коли са ниски, за да може селянина да си ги плаща..., а новите, много по-икономични коли са с висок данък , защото има от къде да се взима за хазната... Какво се иска от нашите "умни" градоначалници?

Това звучи толкова смешно и нереално, че няма как да бъде истина (поне близките 50 години). Двигателите на товарните МПС-та (изключвам останалите заради по широките им възможности), които са неизбежен елемент от градския трафик, в близко бъдеще едва ли ще могат да бъдат заменени с нещо хем толкова ефективно, хем екологично.

Я си представи какави задръствания ще настанат , ако матаренцата започнат да проявянат харакера си.

Че то в Атина и сега не се използват дизелови леки автомобили.В Гърция лек автомобил дизел не можеш да купиш поради простата причина че не се продават такива.