Двамата загинали пилоти са предприели необосновано висок риск, самолетът е бил изправен
Бъдете сигурни, че онези, които не служат по правилата и не спазват устава, и не могат да носят тежестта на службата, няма да продължават да заемат тези отговорни длъжности, заяви Атанас Запрянов
Обратно в новинатаКоментари - Двамата загинали пилоти са предприели необосновано висок риск, самолетът е бил изправен | Днес.dir.bg
Коментари
Граф Игнатиево - базата на смърта
Пилот, който да е достатъчно с всичкия си който да каже как точно и в кой момент можеха да излязат или да се справят с възникналата ситуация. Бих повярвал на Байко.
НАТО отдавна предлага да пази небето ни
ВВС трябва да спрат полетите докато не намерят истинската причина за двете катастрофи в Граф Игнатиево. Забележете как се казва базата!
Цялата държава е просмукана от корупция и разни схемаджии търсят пролуки да печелят. Начинът е само един началник само 2 години, както е в Южна Корея.
Тези, които допуснаха конкретната грешка си платиха. А тези, които непрестанно творят системни грешки - кога?
Отново познаха. Ще ги изкарат, че сами са си виновни. А кой ги накара да ходят за прават шоу? МО му трабва жестока метла.
Катастрофите се случват твърде често по време на авиошоу. Учудвам се как продължават да ги провеждат и намират зрители да ги гледат. Преди двайсетина години около 80 зрители загинаха в Украйна при подобен инцидент.
Най-добрия български пилот е ген.Михо Михов.Гледал съм какво прави с МиГ 29.Радев е дървар сравнение с него.
Чак пък толкова... Радев е протеже на Михо Михов... Нальота на Михов със сигурност е доста по-сериозен от на Радев и на повече самолети... Но да ги сравняваме е малко пресилено...
А бе толкова ли е трудно да кажете "пилотска грешка". В други случаи например обърнал се автобус, веднага дамгосват шофьора "виновен". А иначе това е лош сигнал за нато.
Това е диверсия. Най добрите пилоти умряха с модернизирани самолети и двата случая свързани с недостатъчна височина в една и съща военовъздушна база. Много съвпадения за да е случайно
В Бургас , по-старшия полицай караше колата , уби него си и колегата ! (автобуса с мигранти) Тука същата работа . Извод : Тези "батки" нямат иградени рефлекси за правилна реакция , за самозащита , но и младите на това учеха .... Правилната самопреценка на ситуацията е минус 3 , двама пилоти и самолет .
А кой им е наредил да забавляват "партньорите" от ОТАН с тези безсмислени циркаджилъци?
Много ясно,че пилотите са виновни. Още в самото начало беше ясно.
В САЩ си има отделни отряди занимаващи се с демонстративни полети и така е редно. Няма как военни пилоти хем да охраняват границите и да тренират, хем да са на ниво за изпълнение на опасни фигури. Тук дори не се спомянава дали пилотите са се опитали да катапултират, което е много важна информация за разследванието, а министърът мълчи по въпроса и заплашва с оставки.
Точно така... но да влезнат ли в демонстрациите не изпълняват военни задължения по график
слаба квалификация и подготовка. 30-40 полетни часа при норматив от 180. Едно е Топ гън, а друго реалността. Долна Митрополия го бяха закрили. Преди 10.11 кандидатстваха 10, 15 души за едно място, а сега не могат да съберат един випуск.
Това е диверсия само в тази база има такива тежки инциденти. Намерете къртицата в обслужващия персонал и метролозите. Последните два случая са свързани с уредите за височина. Стига сте се оправдавали с изтъркани шаблони
Не разбирам как и двамата пилоти били виновни.Нали само единия кара самолета.Другия е пасажер и ако е и с по-нисък чин, не върви да му направи дори една забележка.
Интересно, оная порутена стена на военно поделение дето падна и уби човек, би ли била оневина заради това че той е минал покрай нея, според този атлантически бивш комунист и глупак?
Беше ясно че пилотите ще са виновни... в постсъветската ни кочона умрелия да влезе нали...
Ква постасъветска бе жълтопавет ? 40 години сме демокрация вече. Социализъма беше 45 години
Предприели са необоснован риск за пред НАТО и началниците! Вероятно по команда или предварителен разговор!Ще бъде супер,да се представим добре...
100% е диверсия! Базата е пълна с руски шпиони и русофили и това е основната причина САЩ да не ни дават самолети
Разбира се, че причината може и да е и само една.В случая тя се нарича всеобща проклетия.
Едвали само това е причината, по-скоро това е ЕДНА от причините. Липса на нальот с този самолет, слаб самолет неподходящ за такива упражнения. Кой е преценил, че този самолет-гавно може да прави това?! Хората в кулата имали ли са плана на фигурите, разучили ли са го? Ако са го разучили, не са ли видяли, че височината и скоростта на са достатъчни в случая. Отчели ли са, че София е по-високо, по-сух въздух и съответно по-слаба подемна сила и по-слабо убиване на пропадането?! Има ли внесени корекции в изпълнението на фигурите заради разликата във показателите на въздуха, ако има - кой и как ги е смятал?! Въпросите са много, нещата са претупани, НЯМАМЕ опит с изпълнения на такива упражнения с ТОЗИ самолет-гавно! Виж, ако беше МИГ29... еее друга работа, там запаса от мощност оправя доста грешки, а това пропадна като камък, ама нали МИГ-а е от страна враг, сменихме на Ф-ки, ама само на картинка. Резултатите са налице! Светла им памет на пилотите, тяхната грешка е най-малка! Нашата грешка, че оставяме на власт такива гавна, е много по-голяма.
Мунчо да си подава оставката. Подчинените му прехвърлиха удобно вината на починалите пилоти.
Както каза Махмуд Чар за Пулев, едно магаре, колкото и да го тренираш, кон няма да стане, та същата работа и с часовете нальот-ех каква хубава руска думичка, зер си нямаме българска.
Руски пилоти умират, трябва да умират и натовски. Я да направим съботажа в Бълхария че са най самоуверени
Не двамата, а по-дъртия уби и себе си и по-младия. Знаех го, още като го показаха строен зад Радев същата сутрин.Имаше нещо в гримасата на лицето.Той е управлявал машината, другия се е возил.
Всички тези данни представени от министъра на отбраната само потвъждават критиките (оказаха се основателни) от страна на полковник Владимир Миленски, а именно: българските бойни пилоти имат много малко часове боен нальот (часове във въздуха) и на този фон ... е твърде смело и неразумно (меко казано) да ги караш да правят сложни авиационни маневри, за да покажат какви големи Асове са (каквито съвсем очевидно Не са). Накратко - за една ПР-акция на Върховния командир на Републиката (един симпатяга с големи уши) - резултата е два смъртни случая, два напразно погубени живота. Нелепо е България да губи бойни пилоти по време на ПР-шоу. Разбира се, никой няма да потърси сметка на Върховния командир на Републиката, той в момента е на гребена на политическата вълна, той е безгрешен, той е безсмъртен, той винаги е прав, и неговото име е ...
Президента вече не избира министри, а служебният премиер почти единственият останал. Преди Плевнелиев е ръкопляскал на Радев на авиошоу и после се е здрависвал с него. Къде е разликата? Все едно Радев е казвал какво да прави пилота.
Не си прав! Върховния командир на Републиката като бивш боен пилот (макар от ПР-акциите му да не личи, че е бивш) трябва да знае много добре, че неговите колеги нямат достатъчна практическа натренираност във въздуха (т.е. имат малко часове във въздуха) и ако е разумен и човек на място (а не самовлюбен Нарцис) щеше да спре подобни ПР-авиационни шоута. Разумния командир ще пази подчинените си за истинските битки, а не да ги хвърля в устата на Смъртта по време на ПР-шоу програми. И реалността е, че от 2020 г. насам Армията и конкретно ВВС са под прекия контрол (бих казал тотален контрол) на Върховния командир на Републиката. Отделна тема е, че всички в Армията приемат Върховния командир на Републиката като Светец и Божество, слушат в захлас и с отворени усти всяка негова дума и безроптно изпълняват всички заповеди на Върховния командир на Републиката. Накратко - цялата Армия е под пълния и тотален контрол на Върховния командир на Републиката, а министъра е само ... един обикновен наблюдател от НАТО. Към днешна дата това са реалните факти и реалното положение в нашата Армия. Затова основната вина за смъртта на двамата пилоти носи именно Върховния командир на Републиката, който само с едно телефонно обаждане може да спре цялото ПР-авиошоу, но ... не го направи.
Навсякъде под Върховния командир на Републиката да се разбира сегашния симпатяга с големите уши. Въобще е безпредметно да се коментира предходната карикатура заемаща този пост - един смугляв човечец, дето се хвалеше постоянно че "една тежка зима спал в кола в Германия" - какво да коментираш на такъв човечец, освен да го подминеш с усмивка и снизжождение (като към дребна душица).
Донякъде така става например и с мотористи. Абе може още и накрая в някое дърво и или утрепани или инвалиди.
При катастрофа причината никога не е само една
Ако говнатовските ни партньори бяха доставили закупените преди 7 години ефки това нямаше да се случи. Поне за 20 години в говнато 2 самолета да бяха дали от закупените краварите мръсни крадливи. Изсмукаха кръвта на България и българите
Това е диверсия, самолета е играчка, всеки може да изпълни този полет дори и да не е пилот
Препоръка за Даващите заповеди от кулата. Повече обучение и наблюдение на подобни маньоври, до болка познаване възможностите на машините, тренинг на симулатори за по бързо отреагиране за забелязване на съмнителни заходи. А за пилотите поклон и да почиват с чест и мир. Дадоха всичко от себе си, претренирали са последните дни без достатъчна почивка, а предходните месеци недостатъчни часове за утвърден тренинг. Съчетание на умора и усилено претоварване не е невъзможно да се подцени началната височина и скорост. Ако началото маневрата беше със стотина метра по високо щеше да бъде успешна или началната скорост за набор на височина с 50-80 възела по висока, но уви.
Много ясно, че е най-лесно да се каже, че пилотите са виновни... Нали вече ги няма и не е възможно да се защитят... Еми, няма да се оправим, няма какво повече да допълня!
Кой нареди черната кутия да се отвори в Чехия Нашите специалисти нима са неграмотни да я разчетат Чехите да не са луди да кажат че грешката е в самолета след тяхния некадърен ремонт за което съм убеден Явно се вижда че самолета няма тяга и губи височина По лесно е да виним летците и тяхното командване отколкото да си разваляме отношенията с чехите
Обясняват имали летците нальот ала бала, но един бивш възрастен летец каза че преди да почнат да тренират тези сложни фигури, нищо че са ги правили преди, не са имали достатъчно подготовка повечко летателни часове в рамките на примерно 2 седмици. Това обаче е проблем на ръководството.
Да фъркат на метлите у къщи на леглото ..... Кажете колко са им заплатите ?
КОЙ ги накара да поемат този риск? КОЙ?
Това е другият възможен виновен. Но те въпреки можеха да направят по-точна оценка. Единственото което трябва да се следи, какви заповеди са имали.
Това е диверсия от вътрешен човек обслужвашт самолета. Завистлив русофил или любовник на гаджето на младия пилот
То аз, като лаик, веднага след като видях видеото казах, че катастрофата е поради недостиг на скорост за да се завърши лупингът. Причини за това са или слаб двигател на самолета, или пилотска грешка. Двигателят е ясен - какъвто, такъв, Трябвало е да пикират от по-високо и да наберат повече скорост. Което оставя само един вариант - пилотска грешка. Но тук идва по-сериозен въпрос - защо пилоти със смешен нальот, който не им стига да поддържат форма, камо ли да овладяват висш пилотаж, правят такива неща? Чух и друго - за да поддържат там някакъв клас и да вземат добавка към заплатитеси, разни генерали и полковници на доста зряла възраст крадат от бюджета за обучение на младите пилоти за да летят те и да трупат съвсем ненужно лелателни часове. Ненужно, защото няма те да летят ако се налага бойна задача. Само за пари е това.
От самото начало го казах. Прекалили са с риска или не е отговарял на способностите на машината. Иначе така е летял и Радев. Ако търсите: "авиошоу 2014 Радев" и може да гледате.