Двамата загинали пилоти са предприели необосновано висок риск, самолетът е бил изправен
Бъдете сигурни, че онези, които не служат по правилата и не спазват устава, и не могат да носят тежестта на службата, няма да продължават да заемат тези отговорни длъжности, заяви Атанас Запрянов
Обратно в новинатаКоментари - Двамата загинали пилоти са предприели необосновано висок риск, самолетът е бил изправен | Днес.dir.bg
Коментари
От прочетеното останах в ПОТРЕС!!! Все едно, че на този самолет са летели пилоти за ПЪРВИ ПЪТ!!!
В бг както се карат коли, така се карат колела, тротинетки, мотори, самолети, само с кораби е малко по-трудно да се натиска и да се блъснеш някъде, но очакваме.
Нищо за командите и комуникациите със земята, нищо относно катапултиране, при двама пилоти грешката и на двамата ли е или само на един (кой?), всичко това мирише отвратително.
за комбинация между човешка грешка - надценяване на техническите възможности на техниката (кола, самолет - няма значение). Но не искам да петня имената на пилотите, защото точно на хора като тях България разчита в случай на нужда (аз самият не бих могъл да управлявам самолет, така че съм благодарен на пилотите за службата им и рисковете, които поемат).
Тези дърти шапкари не знаят по всички науки разликата между инцидент и катастрофа. А катастрофа е когато има загинали хора ИЛИ когато въздухуплавателното средство е негодно за последваща експлоатация. Да се принизява катастрофата до инцидент е нагло.
Този риск те сега на своя глава ли са предприели? Просто така са решили, паднало им фърчилото и са се правили на мъже?
И какво сега, пилотите виновни, а командването и организацията, воденето на полета всички невинни. А нема нужда.
Значи още като казаха, че производителите ще проверяват техниката и ми стана, че пилотите ще излязат виновни! В България е така! Най-лесно е да натопят тях и да не се занимават повече, за да не се окаже, че някъде мирише и то води пак до политици и едни пари!
Срам и позор за проверяващите! Нито дума за водещите полета от кулата!? Те, изобщо били ли са там или са прислужвали на Радев в този момент!
Петък тринайсти да се докажеш пред шефовете и натовските генерали , сега и наградите и издигането в чин /посмъртно/трябва да се отнемат. Момчетата Бог да ги прости.
Винаги ли само умрелите са виновни или са умрели заради грешка на някой друг? Абе той умрелия си е умрял и защо да не го изкараме виновен - няма как да се защити!
Явно си безмозъчен! Пилотите не са виновни, а ръководителите на полета, но те са хора на коремното и затова са недосегаеми!
В авиацията има много сериозни проблеми, организация, командване, професионализъм.Те идват от Радев.
В духа на модерните времена нямахме търпение да изчакаме опелото и започнахме да заравяме вината със починалите. Разбира се, че няма нито един некадърник във ВВС на България. То няма и ВВС на България - след 35г. НАТО честваме със руски и тренировъчни-чешки самолети. Можеше да пуснете и надуваемите балони. Кой идиот одобри идеята за парад с такава техника? Не се ли сещате, че наркомана и компания преровиха всеки склад за нещо полезно, мислите ли че щяха да изпуснат работещите ни самолети? А ако бяхте утрепали спонсорите си - бедният народец, който трябва да се 'радва' на този 'празник'? Ако утре ви кажат отивайте със тренировъчният самолет да бъзикате руските радари за да може 'приятелска' ракета да порази Путин има ли ЕДИН от ВАС който ще каже - Съжаляваме НЕ МОЖЕМ! Ако няма отивайте на щаб и заплата в Брюксел и помолете лелките там да Ви закупят самолети и пилоти за тях. Или помолете ФАЩ да ви повери няколко самолетоносача за да се упражнявате. Ако не - чистка на всички лекета. Вие ще ни избиете в мирно време, а се готвите за война некадърници такива!
Пътят към висшия пилотаж е осеян с много жертви. Но самият факт, че имаме пилоти на това ниво показва стремежа на момчетата, които служат да са сред най-добрите. Грешки има, особено при такова ниво на трудност. Жалко за загубата. Бог да ги прости, а на нас ни остава да се гордеем с тях - хората, които със ясно съзнание рискуват живота си, за да можем да имаме собствена авиация на високо ниво.
Както се и очакваше - повторение на слуачя с майор Терзиев. Да влезе убития и да поиеме отговорността. Само да отбележим, че загиналите пилоти са сред най-опитните ни инструктори. Ако на тях им приписват необосновано висок риск и неправилни оценки на летателнита обстановка, то .... И пак всичко е точно, няма виновни, няма разследване, до следващия път.
Има ли изненадани, че ръководството на ВВС ще обвини пилотите и няма да намери нито 1 грешка в тях и в наземния състав ? В България винаги мъртвия е виновен, защото не може да лежи в затвора.
Възможните причини са три: - калпав самолет - пилотска грешка - грешни указания от земята (това е малко вероятно, по принцип пилотът решава как точно да изпълни конкретна задача, никой не може да му нареди кога точно да завие насам или натам) Що за дивотия е да се предоставя "черната кутия" на този, който буквално преди броени дни е извършвал основен ремонт на машината?!
Опитните летци са с 80 летателни часа годишно. Това са инструктори Айде представете си другите колко имат тогава. И това са официални данни. Неофициалнире са че часовете клонят към 40, като се разделят общите часове на годините служба.
Малко останаха още сатанисти - Путин, Ким Че Ун, аятоласите, китаеца Си, Башар Асад, и Мадуро! Господ се погрижи за предишните Хитлер, Сталин и сие! Общото между тях е, че всички ще се пържат в ада цяла вечност.
Имахме случай с хеликоптер, който се удари в мачта при изпълнение на "поздрав" към командващия. После пилот, който загина заради повредена мишена, а можеше да му командват да прекрати операцията. Сега демонстрация на висш пилотаж за да се покажем пред някого. Всичко това са нелепости и не може все пилотите да са виновни. Прави се заради тези отгоре, защото такива порядки са въвели.
И около стотина км/ч повече скорост. И няколкостотин литра гориво, за да стигнели до Д. Митрополия, ако затворят летището. И 150 снаряда за оръдието.
Демонстрацията на бойното съвършенство на армията е важна част от националния дух на всяка държава. Тези рискове са част от службата, за което трябва да сме благодарни на момчетата, които я носят и се стремят към високи постижения в овладяването на техниката.
въпрос, ако позволите? От видето ясно се видя, че при опита да катапултират не се получиха нещата. Очаквах черната кутия да внесе яснота по въпроса. Има ли някой, който разбира и може да каже дали в това кратко време катапулта би спасил живота на хората?
Тия пропускат да кажат, че пилота излезе от предния лупинг изключително ниско, много под всякакви минимални височини и разумни граници. Ако имаше ръководител полети или командир на място, щеше тогава да прекрати полета незабавно.
За сложен пилотаж трябва да има одобрен полетен план и контрол от летището. Къде е началника на базата и рвд-то? Къде е началника на ВВС, който назначава началниците на авиобазите? Къде е началника, който отговаря за ръководството на веонните полети? Къде са проверките във всички авиобази? Къде е оставката на министъра на отбраната? Къде са заключенията на назначената комисия за вина и коя е причинатата за катастрофата? Къде са скъсаните пагони и предявените обвинения?
Дори и така да е, това не променя написаното и факта, че тези момчета са пример за смелост и служба на родината.
Никой не може да каже, защото реално не се проведе разследване. Проведе се прикриване, изпиране, замитане, но не и щателно разследване. Брифингът за такава авиационна катастрофа е с анализ върху полетния план, фигури от пилотажа, реакция на ръководител полети, предприети действия, изчисления по височина и траектория от обективния контрол, дешифрираните данни от черната кутия, наложени в хронограма с действията на рвд и заснетото от камерите, записа на радарите, записа на разговора на пилотите в кабината и с рвд и т.н. Това, което виждаме от МО и ВВС е само предвестник на следващата катастрофа.
Има ли друга държава с толкова жертви във военната авиация. Ако да тогава проблема е в социалистическите самолети. И двата случая са след модернизация на машините Ако не тогава е пилотска грешка
Катапултът на Л-39 ЗА е чешки и много архаичен. При пикиране, минималната височина е 1500 метра, а те бяха под 500 м. и в гръбен полет. Можеше да ги забие в земята, ако го бяха задействали.
Виновни са САЩ че бавят новите самолети и дават възможност да харчим пари за модернизация на стари бракми
Ти с каква квалификация си? Авиационен експерт? Таксиметров шофьор? Бариера на паркинг? Или Държавен служител дето не работи а пише по форуми.