Нов Път на коприната? Директен товарен влак Китай-Лондон
Първият директен товарен влак от Китай до Обединеното кралство пристигна в Лондон след 18-дневно пътуване.
Обратно в новинатаКоментари - Нов Път на коприната? Директен товарен влак Китай-Лондон | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
зомби (нерегистриран)
Е, гаа ти! Баба Европа - придатък на Китай през Ръшата!?
ташаклия (нерегистриран)
Циганяшката Посрайна е подмината !! Скоро и газовите тръби от мужиците ще я подминат...!
lu4ka
Мдааааа, на никой не му прави впечатление тая новина... Лошо.
bravo DIR (нерегистриран)
Ето това ключова новина, с ефект който за в бъдеще може да се окаже по-голям и от Брекзит. Някои смятат, че затова беше проведен Майдана на Украина, затова в момента е дедтабилизина Турция и затова пристигат американски войници в Полша.
ЧЕТЕТЕ, ако го няма внучето (нерегистриран)
да ви намери статията: КНР иска изграждането на високоскоростен железен път, т.е. подмяна на съществуващите релси с такива, които да позволяват достигането на скорости, надвишаващи 120 километра в час. Националната компания Железопътна инфраструктура очевидно не е оценила преимуществата за българските граждани от тази подмяна, защото китайското предложение явно е било отхвърлено. Наричам го китайското предложение, защото КНР не е поискала да изградим всичко сами и на свои разноски (а знаем, че основното оправдание, когато държавен орган или ведомство не иска да свърши нещо важно и полезно за българския народ, е липсата на пари). Напротив! Предвидени са милиони юани за проекта в тази му част (регион Балкани), които се предоставят на страните, поискали да участват. С други думи някой друг щеше да ни финансира изграждането на високоскоростна железопътна система, от която да се възползваме и ние българските граждани, щеше да осигури работни места, качествен и евтин транспорт на наша територия, по-добра свързаност със страните от Европа и Азия, а ние му казваме: Не!
Но на 17-ти декември (нерегистриран)
по българските медии излезе съобщението за радостното събитие на одобряването на проекта във финалния му вариант, в който железопътната линия от Турция ще минава през Гърция, Македония, Сърбия и Унгария. С други думи, България ще бъде заобиколена. Отново, както при големите проекти в областта на енергетиката, за които вече стана дума.
17 ДЕКЕМВРИ 2015 (нерегистриран)
в БЕЛГРАД СЕ ПОДПИСВА ОКОНЧАТЕЛНОТО РЕШЕНИЕ ЗА НОВАТА Ж.П. ЛИНИЯ, България НЕ ПРИСЪСТВА НА ПОДПИСВАНЕТО..
рано е да се каже (нерегистриран)
То и Южен Поток щеше да ни заобиколя, но албанците в Македония се размърдаха и се случи Буново.
В ГУГЪЛ - (нерегистриран)
"И Новият път на коприната ще ни заобиколи!".. И ЧЕТЕТЕ... И си гледкайте по ГЕОГРАФИКА филмчетата за това, че Пловдив е бил спирка навремето по пътя на коприната... Казано си е - КОЙ Е ОТКАЗАЛ МИЛИОНИТЕ ЮАНИ.. И че ще МАХАМЕ С КЪРПИЧКИ, когато китайското карго ще заобикаля България..
ФАКТ ГЪРБОИДИ.. (нерегистриран)
ЩЕ ВИ ГО ПОВТОРЯ: Тунел под БОСФОРА, ГЪРЦИЯ, МАКЕДОНИЯ, СЪРБИЯ, УНГАРИЯ.. И оттам в Западна ЕВРОПА..
13 (нерегистриран)
последните 8 години кой управлява сигорно БСП
Алооооо (нерегистриран)
Това е алтернативен път Пътя на коприната ще си минава по оригиналния маршрут за какво мислите е внория мост надхбосфора който е и железопътен и от нам за Ваше сведение пътя става 14 дена Ограмотете се малко преди да преписвате просто с гръмко заглавие нов път.... Нямахда има нов път ке си върви оригиналния
ПРОЧЕТИ СИ ЗА (нерегистриран)
БЕЛГРАД, ДЕКЕМВРИ 2014-та.. Да видиш как НКЖИ и БДЖ са отказали пътят на коприната да върви по оригиналния маршрут... ЮАНИТЕ не са им трябвали.. ПЪК ПОСЛЕ ДИГАЙ ЛОЗУНГИ.. Тунел под БОСФОРА, ГЪРЦИЯ, МАКЕДОНИЯ, СЪРБИЯ, УНГАРИЯ..
99999 (нерегистриран)
"Пътя на коприната" НИКОГА не е минавал през Русия и Полша. Това си е друга "легенда"
tralala (нерегистриран)
то затова статията се казва НОВ ПЪТ....
Ако минава през бг-то зимъска (нерегистриран)
ще закъсва докато някой с кинти не се изтръска..
лари (нерегистриран)
Малиии тъп и просТ българино , стига се излага и писа за коприна , само се казва така , както едно време се е казвал тоя транспортен път.А четете малко , после пак пишете.
Малейииии... (нерегистриран)
...умнико, "лари". Ти, "поради що се срамиш, да се наречеш Българин?!" Може би, защото "тоя транспортен път" наистина се е казвал "Пътя на коприната" и най-нагло е минавал през територията, на която ти имаш нещастието да си се родил. Ама, откъде да мине, горкия "Път...", като твоята родина е "затапила" подстъпите към Европа? Лари, Лари... Лошо е, че се налага да се гръмнеш. Поне замълчи. Така няма да ти личи, колко си проЗ.
antoinettetodorova@hotmail.fr
коприната яде ли се ?
Гошо (нерегистриран)
Пие се! Наздраве!
сашо (нерегистриран)
пътя е стар , само коприната нова- синтетика от въглеводороди.
. (нерегистриран)
Не трябва да се лъжем, в това няма нищо хубаво. Това е влака на безработицата, нагледно се показва как китайците все повече ни отнемат работата, как различни производства се местят в Китай. Не случайно Тръмп се е наострил срещу китайците. В замяна на качествени европейски дрехи ще носим китайски боклуци.
ми произвеждай сам (нерегистриран)
Преди да пишеш всичко това, задай си въпроса защо ЕС не плаща заплати на хората за да си купуват по- скъпи дрехи, а не както ти пишеш китайски боклуци. Никой не спира други народи да произвеждат и продават неща на цена която е според техните възможности. Пример храната- произведена в Европа, но е пълен боклук- консервиращи средства и т.н. Какво бил казал американският президент не ме интересува. Никой не кара никого насила да купува китайски продукти, просто те са разбрали добре, че хората няма да имат пари и затова произвеждат евтино.
хихи (нерегистриран)
Нас коприната не ни интересува ,нито пътят и . Най-много ни интересува пътят на вълната и шаячните потури.
8 (нерегистриран)
Този влак ще преминава през територия с все по-обедняващо и огладняващо население, така че ще се нуждае от много сериозна охрана.
сашо (нерегистриран)
Забравили са да попитат теб дали ти харесва или не да минава по най прекия път.
Владимир Владимирович (нерегистриран)
След 22.01 предлагам работа на безработни щеревци и асангеновци. На границите ми трябват силни и енергични европейци за смяна на гумите на влака с китайското карго.
Мммммм (нерегистриран)
Къв път на ква коприна и за кого е имало някога, за да се съживява, че не можем да се сетим.
е па (нерегистриран)
от де да знаеш, баба ти да не е носила свилени кюлоти
Гражданин (нерегистриран)
Еха . . . .най-сетне новината дойде и в България. Имаше подобен влак и през Украйна, обаче на китайците не им хареса. Сега ако стане редовно, защото нещо Полша се "пъне" . . . . . . .
едикойси (нерегистриран)
Ще попитам глупацитя и плювачите по-долу ЗАЩО този влак не минава през България ? И зщо нищо вече не минава през България, не зависи от България, не се случва поради България ? Защото сме просто обект , а не субект на международната политика и икономика !
908 (нерегистриран)
Как не минава! Що орки минават границата дет им падне - само ти и Бащицта не сте разбрали!
АУУУУ! МА НА ОБИЧНАТА НИ (нерегистриран)
УКРАЙНА са и вързали байпаса.. През лошата Раша китайците си пускат треновете.. А как ПОТРОШЕНКО резна лентичката и пусна свой трен до Китай.. Дето пристигна с ДВЕ седмици закъснение, спрямо плана.. ЗАГУБИ СЕ ПО ПЪТЯ нейде.. И са върна от Китай в УКРАИНАТА ПРАЗЕН...
4 (нерегистриран)
глупец си ти Иванушка! Глупец, а не купец. Щото ако беше купец нямаше да си прекарваш стоката през зона на война. Кат нищо зелените човечета ще я опукат кат холандският полет МH17
Московски-експерт (нерегистриран)
И защо минава през тоталитарните и фалирали Русия и Беларус, а не през натовските България(2-ра по растеж в ЕС) и Турция?
колумб (нерегистриран)
Виж географията. Затова.
ЗАЕ... ГЕОГРАФИЯТА.. (нерегистриран)
В гугъл: "И Новият път на коприната ще ни заобиколи!".. ДА СА ПООГРАМОТИШ МАЛЦЕ, преди да пишеш..
Московски-водещ експерт (нерегистриран)
Географията не може да е по-силна от стабилността и евроатлантическите ценности!
ЩОТО В КИТАЙ (нерегистриран)
и БОЧКО и ЧЕХЛЬО подписаха мемурандум - ДА МАХАМЕ С КЪРПИЧКИ, КАТ КИТАЙСКОТО КАРГО ЗАОБИКАЛЯ ГРАНИЦИТЕ НА БЪЛГАРИЯ.. Щото ни нямаше в БЕЛГРАД на 15,12,2014-та ДА ПОДПИШЕМ ЗА НОВИЯ ПЪТ НА КОПРИНАТА.. НКЖИ и БДЖ ОТКАЗАЛИ МИЛИОНИТЕ ЮАНИ.. НЕ ИМ БИЛИ ТРЯБВАЛИ за да си изградят нов скоростен път..
мдаа (нерегистриран)
Поляците сигурно цъфтят от кеф. Сега освен руски газ ще транзитират и китайски стоки. Ще падат парички.
шматка (нерегистриран)
Много тъпо.18 дневно пътуване било по бързо отколкото с кораб.За тонажа въобще да не говорим
Някой (нерегистриран)
Не става много ясно - нали Лондон ще излиза от митническия съюз? Тоя влак ще го обмитяват на влизане и излизлизане или ще му прибират транзитна такса или как?
В тази връзка се питам... (нерегистриран)
май и в наште железници има хляб,а?
къв хляб да има? (нерегистриран)
От нашите железници, всяка година сме 40 милиона назад.
Щерев (нерегистриран)
На връщане да не е празен да връща руските бежанци от Европа в сибирската кочина.
хаха (нерегистриран)
квичи си, не ни пречиш. малко остава и ти спират помията :)
Роман (нерегистриран)
Кои бежанци, тези които изкупихме половин Европа ли?
Щерев (нерегистриран)
Майка ти на червените фенери в Амстердам..ха.ха
секи (нерегистриран)
Ами много е просто - всеки бяга от лошото и търси хубавото !
Азь (нерегистриран)
Евала на китайците, докато Русия и САЩ си играят на жандарми, китайците ще ги задминат въъв всяко отношение.
лут икомонись (нерегистриран)
Пътят на коприната -едва ли!!! А ,като говорим за сурова коприна,България в периода до 1990 година е била на първо място в Европа и на 8-мо място в света по износ на сурова коприна! Изкупната цена тогава е била между 45-50 щатски долара за килограм...сега е 3 евро. По скоро влакът ще бъде пълен с всичко за 1 паунд.
ZORRO (нерегистриран)
да ама тогава кифлите се избиваха за найлонови пликчета и се тръшкаха срещу коприненото бельо, щото им беше евтино....
пионерче (нерегистриран)
Спомням си на село, прабаба ми се сместваха в една стая в мазето, в останалите помещения се вдигаха скелета и се въдеха буби. Ежедневно се режеха и изхранваха тонове черничеви клони и листа. Така месец- два. Накрая бубите се завиваха на пъшкули и пъшкулите се предаваха. Ама и от това не успяха да забогатеят.
същият (нерегистриран)
Пари е имало,ама не са ти казвали.Моята баба си правеше втора пенсия от бубарство. Като първата и пенсия беше 40 лева. 12 лева е била изкупната цена на килограм пашкули. Един копринен пашкул съдържа копринено влакно с дължина между 360 и 1000 метра. От 100 килограма пашкули излиза между 20-25 килограма копринено влакно. В България е имало над 100 000 заети в бубарството. Държавата е давала субсидирала производството с 10 лв на килограм при изкупна цена -12 лева. Моята баба изкарваше към 5 кила за целия сезон.След това има процес на варене на пашкулите в топла вода и теглене на нишката коприна.Навиваше се на масури и тази работа се плащаше добре. Гадното беше миризмата от варените пашкули.
FuckTheEU
Да, тогава имаше голям бум, беше "модерно" да се гледат буби, куцо, кьораво и сакато гледаше буби, защото "били чули" че има далавера. Далавера имаше, ама не за производителите, както винаги най-много спечелиха прекупвачите. Полека-лека "бизнесът" замря.
FuckTheEurAsia (нерегистриран)
Ама не е така , в Узбекистан,Киргизстан,Казахстан,Таджикистан и т.н. и всички страни от Евразийския съюз суровата коприна се изкупува на добри цени , и нали натам ще ни води новия генерал , значи бизнеса ще се възроди !!
Guest (нерегистриран)
Готино; ако е изгодно - определено е по-добре от морския транспорт.
НАЙ
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
"Изведнъж ослепяхме напълно". Какво се случи при второто руско нахлуване край Харков
Кирил Петков: Видях как си отиде един човешки живот, с охрана съм заради заплаха
Още един млад живот остана на пътя
Атина строго предупреди новите власти в Скопие
"Изведнъж ослепяхме напълно". Какво се случи при второто руско нахлуване край Харков
Кирил Петков: Видях как си отиде един човешки живот, с охрана съм заради заплаха
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
Зеленски пред АФП: Русия няма сили да атакува отново Киев, целите са Харков и Донбас
Румен Радев определи като невъзможна военната победа над Русия