Мантинела нямаше да спаси автобуса на ”Тракия”

Най-голяма яснота за катастрофата с автобуса на АМ "Тракия" ще даде автотехническата експертиза.

Обратно в новината

Коментари - Мантинела нямаше да спаси автобуса на ”Тракия” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Абсолютно невярно! Вижте приложеното видео от аналогична катастрофа в Китай! При това сблъсъкът на китайския автобус изглежда доста по сериозен, а не само ожулването, което показаха по нашите телевизии. Малко рано я признаха жената за виновна! https://www.youtube.com/watch?v=CoM2SDWGQbU

Когато се обърне "каруцата" пътища много! И още: Малкото камъче голяма кола обръща...

Прави са! Мижави БГ-мантинели не, но един адекватен водач на рейса - да. Този трябва да си се върне в махлата и да си прави деца по цял ден, а не да трепе народа, докато се прави на шАфьор!

Каква е функциятата на мантинелата. Поне в нормалните държави е да задържи превозно средство с определени габари и движещо се с определена скорост, в пърното платно. За съжаление в Бг очевидно или ги няма, или са само за украса.

от празни приказки! Това трябвало, онова не било задължително! А какво трябва - малко опит на шофьор, малко акъл на човек и малко съвест за собствения ти живот!

ли задължително да има мантинела на магистрала?

Особено виновен е ББ: не е сложил мантинели и не прекрати лиценза на тази аматьорска фирма с тези некадърни шофьори.

Ама сме платили бая за тях и ще плащаме още докато боко ще прибира комисионните от тях:((((

Айде , бе ! Немало да спаси?

б.а.с.и с.м.о.т.а.н.я.к.а! Нямало мантинели по норматив! Ми норматива ви явно е някакъв социалистически, останал от времето когато преписваха нормативи от съветския съюз. В нормалните топли страни мантинели има навсякъде и са доста по-високи от тази крива ламарина кояйто правят в бг. Да не говорим, че на повечето мест аима цели огради за шумоизолация, за спиране на прескачащи хм.. кенгура и т.н. нямало му на него в норматива!

ДАЖЕ РАМБО ДА БЕШЕ В ТАЯ КОЛИЧКА НЯМАШЕ ДА МОЖЕ ДА ИЗБУТА ТАКЪВ РЕЙС. ЗАСПАЛ Е БИЛ ТЯ ГО Е ЧУКНАЛА ЛЕКО И ТО СЕ ВИЖДА ЧЕ ГО Е ОДРАЛА САМО.ТОЙ СЕ Е СЪБУДИЛ СЕПНАЛ И ИЗТЪРВАЛ ПЪТЯ ОТ УПЛАХ.

коланите не били задължителни, мантинелите не били задължителни, изискването за образование на шофьорите не било важно, присъствието на полиция не било важно, контрола не бил важен и всички подобни разсъждения целят да оправдаят управляващите, които са виновни..

Те затова са измислени.

При положение, че към момента на катастрофата нямаше мантинела, няма как да знаем дали щеше, или нямаше да спаси автобуса. Със същия успех можем да твърдим, че и поставяне на колани също нямаше да спаси жертвите За сметка на това , обаче знаем, чия е фирмата собственик на автобуса и депутат от коя партия беше Знаем и,че съгласно европейски изисквания, поставянето на мантинелата е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Знаем и КОЙ?!! ги строи тези магистрали, които освен, че се разпадат още по време на строителството са и в нарушение на европейското законодателство!

В България нямаме софтуер който да пресъздаде ситуацията без мантинела и с мантинела . Такъв динамичен анализ не е трудно да се направи, но в България не може. В Германия, САЩ, Китай и още няколко държави може да се направи. Могат да се пресъздадат всички условия / от температура на въздуха до липса или наличие на мантинела/. Такава техническа експертиза трябва да се направи. И тогава ще стане ясно дали е имало нужда от мантинела или не. Във всички други случай само гадаем. Ако пипате 100 специалиста то ще имате 100 различни отговора и всичките шарлатански, защото само шарлатанин би си позволил да гадае на боб, кокали и кристална топка вместо да се обоснове с техническа експертиза. А шарлатани дал бог - както виждате в статията.

Ами ако е от картон нямаше да спаси естествено..По голяма глупост от това как мантинелите ''не служили'' за предпазване не бях чул до сега.. Ами махнете ги навсякъде като е така...Оправдания от този тип единствено оправдават окраденото за несвършена работа...

ако постоянно някой слага единия минус на напълно резонни мнения то това е много безотговорно особено на тази важна тема, защото не може да се дават книжки на неграмотни хора

Максималната разрешена скорост за автобус по магистралата е 100 км/ч. Някои да е засичал междуградски автобус движещ се с под 120 км/ч на тази магистрала? Аз не съм.

ти ако знаеш как се движат разхлопани междуградски маршрутки по второстепенни пътища, че те дори и електронни билети не издават особено от близки до управляващите фирми, а билета е важен защото е застраховка

Важен е, защото се отчита и се плаща данък след това. Не ти го издават за да не плащат данък, а застраховката е за наивници.

хей българино опомни се !

преди години имаше подаден сигнал за лице получило книжка без да е грамотно и отговора на шефа беше че той го изпитал и лицето можело да шофира, въпреки че е неграмотно, което ме потресе

Аман от експерти !

от Януари до сега се опитвам да си взема книжка (по честния начин) Теоретичния тест в ДАИ го взех само 1 грешка (95 от 97 т.) опитвам се да науча курмуването НАИСТИНА , плащам си даопълнителни часове курмуване. Пред това време разни съмнителни елементи , ги късат по 10 пъти на теория и на курмуването се оправят някакаси и упяват да вземат книжка и се кефят, че вече са шофьори... 30 часа курмуване в школата - СА КРАЙНО НЕДОСТАТЪЧНИ - неколко часа извънградско , после си бръмнем из малкия град , няколко ситуаци, инструктура да пине едно кафенце, да си полафи с някой случаен минувач, на автомивка, да го закарам до село и курса свърши - с това скапано обучение - толкоз. После не се чудете що е пълно с автоталибани, дето дори не познават цвета на светофара

В Простакландия е така, но виж как е в цивилизованите държави.

Вижте, едно престъпление може да се осъществява и с действие, и с бездействие. Моята хипотеза, че водачът на автобуса е бил леко позадрямал на волана и това е причината да се паникьоса- защото е осъзнавал факта на задрямването си- т.е. загубата на реална връзка с фактическата обстановка на пътя - може да се докаже много лесно- само трябва да се изчакам резултатите/ заключението на автотехническите експертизи. От самото начало считам, че е налице съпричиняване от страна на водача на автобуса и че вината за обръщането на автобуса е следствие над 99% от неговите хаотични и панически действия. Но нека да изчакаме резултатите от експертизата и ще стане ясно дали съм права или греша.

Точно така е станало.Абсурд е лека кола да избута автобус.Много лесно може да се докаже.

И аз така мисля.

Колата не е избутала автобуса. Само го е шибнала здраво в предната гума и го е запратила в канавката. Не виждаш ли че няма драскотина по автобуса а колата е смачкана от цялата дясна страна.

колата е имала съприкосновение с автобуса само в средната му част. Виждат се следите. Но ударът никак не е бил силен, зашото нама хлътвания по автобуса. Просто шофора се е паникьосал и е направял рязко движние

Шоферите на автобуси и камиони масово правят нарушения, най- често облегнат с лакът на волана с другата ръка говори по телефона. Това трябва да са шофьори професионалисти, но са само едни ганьовци с ганьовския си манталитет. Превръщат се в убийци и после реват " ама аз не исках, без да искам стана " . Явно полицията в Булгаристан не си върши работата.

пич, какво очакваш от едни каруцари? няма срамна работа, но не очаквай компютърни специалисти и професори да се забиват по цял ден да въртят геврека и да гепат нафта, за колкото да преживеят. аз досега не съм срещнал каруцар, който да е станал милионер, освен такъв спечелил от тотото

Очаквам да си вършат работата си професионално, не е нужно да са професори или компютърни маниаци.

Защо никой не коментира за дупките на магистралата или лошото състояние на пътя. Ако се направи проверка на пътя, може да се окаже че виновните са други.

Даааа.... И още по-важно - ЗАЩО ИЗВЪНЗЕМНИТЕ допуснаха обръщането на автобуса? Сещам се и за други безмислени въпроси, но няма да занимавам хората със СПАМ!

ПОДДЪРЖА МАГИСТРАЛАТА И Е БИЛА ДЛЪЖНА ДА Я ОБЕЗОПАСИ С ПРЕДПАЗНИ МАНТИНЕЛИ Е "Автомагистрали" ЕАД с принципал МРРБ и съвет на директорите : Десислава Петрова Христова АЛЕКСАНДЪР КОСТАДИНОВ ФИЛЕВ СТОЯН ФЬОДОРОВ БЕЛИЧЕВ РЕДНО БИ БИЛО МИНИСТЪРА НА РЕСОРНОТО МИНИСТЕРСТВО ДА ДАДЕ ОБЯСНЕНИЕ защо при един и същ пътен участък и терен в една негова част ИМА МАНТИНЕЛА , А В ДРУГА НЯМА?! АКО ИМАШЕ МАНТИНЕЛА СЪС СИГУРНОСТ НЯМАШЕ ДА СЕ СТИГНЕ ДО ТАКИВА ФАТАЛНИ ПОСЛЕДИЦИ КАКВИТО СА В СЛУЧАЯ. РЕДНО Е БЛИЗКИТЕ НА ПОСТРАДАЛИТЕ ДА КОНСТИТУИРАТ КАТО СТРАНА В ПРЕДСТОЯЩОТО ДЕЛО И МИНИСТЕРСТВОТО И МИНИСТЪРА НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО! ТЕЗИ ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ НЕ СА СИ СВЪРШИЛИ РАБОТАТА И ОТГОВАРЯТ ПЕРСОНАЛНО ЗА СЛУЧИЛОТО СЕ.

ТЕ ЧАКАТ ДА СЕ ОБЪРНЕ ПАК НА ТОВА МЕСТО ВТОРИ АВТОБУС ДА СЕ ИЗБИЯТ И ПОТРОШАТ ОЩЕ ТОЛКОВА ХОРА И ТОГАВА ДА ПРОУМЕЯТ, ЧЕ НЕЩО НЕРЕДНО СЕ Е СЛУЧИЛО!! ТЕЗИ НЕЩАСТНИЦИ СА АБОНАТИ НА ЕДНИ БАНКОМАТИ КОИТО СЕ ПЪЛНЯТ С ПАРИ НА ДАНЪКОПЛАТЕЦА!! ДОКАТО ГИ ТЪРПИМ ТАКА ЩЕ Я КАРАТ И ЩЕ ВИ ГОВОРЯТ ЗА "НОРМАТИВИ" И ПРОСТОТИИ КОИТО ВЪРВЯТ В БАНАНОВИТЕ РЕПУБЛИКИ.

Швед на тридесет и 'нам си колко години, с незнайно как придобити образУвание, свидетелство за управление на МПС, и професионална категория позволяваща му да шофира автобус с хора, го "карал" като каруца у полето, и през цялото време си "шушанил" по ЖиСиЕма без да наблюдава какво става около него (по свидетелства на преживели катастрофата пътници)...!!! Изненадан от лекия удар отляво се стреснал, и инстинктивно завъртял волана надясно, за да избяга и предпази новите ламарини които при смачкване трябва да плаща...!!! От къде ли "чужденеца" ще знае, че така ще претърколи автобуса в канавката, и ще се случи това, което се случи?... Шофьорката несъмнено има вина за произшествието, но нейната вина е несъизмерима с вината на "професионала", който е завил в канавката и е обърнал автобуса...!!! Ама така е след като има такива "гербаджийски" фирми, които наемат съмнителен и неквалифициран персонал, принуждават го да работи на ръба на физическата издръжливост, и му плащат мижави и символични заплати...!!! И става така, че даже Господ не може да ни предпази...!!! Жалко за загиналите... Жалко и за всички нас, обречени от простотията герберастка да измираме стабилно бързо...!!! Жалко...!!!

Който и да си недей да спамиш.Пишеш глупости само и само да си в играта...

Спам е текстово съобщение извън темата. Темата е катастрофата и вината за нея. КОЕ В СЛУЧАЯ Е СПАМ???? Не стига това, ами човекът е ЕДИНСТВЕНИЯ /освен мен/, който мисли с главата си, а не с четирибуквието си. Първосигнално е да се преповтарят медийните мантри. Мисленето е дело трудно. Не е за всеки... И конкретно, освен че пишман профито е завил първоначално в дясно, вкарал е десните гуми на автобуса в канавката и го е накренил на дясно, той се е уплашил и ПЪРВОСИГНАЛНО е звъртял на ляво. Това само е увеличило крена и автобуса е започнал да поляга. Тогава умникът вече е навъртял десен волан, НО КЪСНО!!! Само 5 секунди по-рано и вместо жертви щеше да има само ИЗПРАВЕН автобус, с разбит преден мост, след преминаване през канавката. Ако сте успяла да проследите мисълта ми, значи не сте такава блондинка, както му се струва на човек при пръв прочит!

Самата истина, има мислещи!

МАНТИНЕЛАТА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪОРЪЖЕНИЕ, но след като генерала твърди, че съществува НОРМАТИВНА УРЕДБА е редно да бъде поканен в съда за да я покаже. Мантинелите и тяхното поставяне на МАГИСТРАЛИТЕ не е самоцел а ИЗИСКВАНЕ и липсата им води точно до това което се е случило в конкретния случай. НЕДОПУСТИМО Е при един и същи терен и ПРАВ УЧАСТЪК от магистралата в ЕДНАТА МУ ЧАСТ ДА ИМА МАНТИНЕЛА , А В ДРУГАТА НЕ!! ЗА КАКВА НОРМАТИВНА УРЕДБА ГОВОРИ ТОЗИ ПИШМАН ГЕНЕРАЛ И РАЗНИ СИ ТАМ СПЕЦИАЛИСТИ?! АБЕ ВИЕ НА ИДИОТИ ЛИ НИ ПРАВИТЕ?! ФИРМАТА ПОДДЪРЖАЩА МАГИСТРАЛАТА Е ВИНОВНА ЗА СМЪРТТА ЗАЩОТО НЕ Е ОБЕЗОПАСИЛА УЧАСТЪКА !!!

Да, бе, сигурно и така. За идиоти ни взехте вече.

ясно е, че водачката на старото рено е ударила буса при изпреварване. оттам насетне вариантите са два: или водачът на автобуса е изгубил управлението по непредпазливост, или ударът е бил в предното ляво колело и бусът е станал неуправляем. възможно е кормилната уредба да е била неизправна и да е блокирала след удара. на снимките се вижда, че предните колела са крайно извъртяни надясно. трябва да се има предвид, че с тези дупки по пътищата, първо кормилните уредби се износват и разбиват

Или водача на автобуса е изпаднал в паника и е реагирал неадекватно, като е избягал твърде надясно и е паднал в канавката.

Моята хипотеза съвпада с Вашето мнение. Още от самото начало считам, че специално обръщането на автобуса на дясното му страна не е в следствие директно от удара между реното и автобуса, а е резултат от инстиктивните и панически неправилни действия на водача на автобуса СЛЕД самият удар. Мисля, че той е бил леко позаспал и това е причината да се паникьоса и да е бил твърде изненадан от поведението на реното.

Специално за завитите крайно в дясно предни колела: Това може да се получи и от голямо съпротивление на предното дясно колело /когато автобуса напуска твърдата настилка и предно дясно стъпва "на меко".

съгласен съм с теб за предните колела. но това може да означава, че водачът е изпуснал управлението и не е държал воланът изправен

ПТП-е вследствие на удара от водача с Реното.Всеки водач на мястото на водача на автобуса би предприел маневра с изнасяне вдясно,дори още преди удара, виждайки в огледалото,че автомобила се нанася в него.Скоростта на движение на магистралата е 120-130 км/ч.При тази скорост и най-малкият ъгъл на изменение на посоката на движение променя курса на движение.Колкото и да си адекватен водач по нашите пътища има много бабаит шофьори.Някой от министрите се беше изказал,че малката кола не можела да обърне автобуса.Може и още как,при положение,че се удари в предната лява гума,при скорост 120-130 км/ч какъвто и да е шофьорът ще изгуби контрол върху управлението и ще се стигне до фатален край.

В дясно ще се изнесе ВСЕКИ шофьор, който няма и най-малка представа от физика и геометрия... Изнасянето в дясно УВЕЛИЧАВА последствията т удара. Ако караш автобус и те засича с удар кола от ляво, трябва да завиеш малко В ЛЯВО! Само така ще ПРОТИВОДЕЙСТВАШ на удара. Но това не е най-голямата вина на шофьора на автобуса. При наклонен автобус, движещ се само с десните си гуми, ЕДИНСТВЕНИЯТ начин да не полегнеш в дясно е да завиеш В ДЯСНО. Всеки моторист управляващ мотор с кош ще ви го каже. Воланът е навъртян в дясно В ПОСЛЕДНИЯ МОМЕНТ, когато вече е било безмислено. Само 5 секунди преди това и нямаше да има жертви. Само автобус с разбит преден мост. Но шофьорът априори пази автобуса на първо място....

Въпросът с вината ще бъде решен от ББ. Той е най-вездесъщият, наш БОГ.

се намесва въпроса за мантинелата! Ако имаше мантинела, щеше да стане по-лошо.Автобуса се е обърнал на дясната си страна!Представете си какво щеше да стане , ако беще "легнал върху мантинелата и продължи да се плъзга по нея, натрошавайки я...Всички парчета от мантинелата щяха да бъдаъ вътре в автобуса и щеше да стане месомелачка! В случая пострадалите са тези, които са изпаднали през счупените стъкла от дясната страна и от накъсаните ламарини на борда на автобуса!А ако се бяха намесили и парчета от мантинелата...?!

В голяма грешка си. 1. Автобусът щеше да стигне мантинелата преди да се обърне. Ако я беше преминал, щеше с обръщането си да я прескочи. 2. Самата конструкция на мантинелата не позволява на следващия елемент от нея да се забие в автобуса, освен ако се движи в насрещното или засрещне началото на мантинелата, което обикновено се вкопава в земята.

не си виждал разрушени мантинели!Как стърчат само 5 см от вертикалните колонки а самата мантинела е или вътре в кабината на ТИР-а или е натрошена на парчета!

В нормалния свят магистралите са с мантинели , а до аварийното платно няма канавка . Автобусът нямаше да се обърне и плъзга по мантинелата , просто защото нямаше да има канавка . Той се е обърнал не от удара , а от канавката ! Влагайте малко мисъл , а не свободни съчинения .

канавката се намира на 2 (два метра) от аварийното платно!Автобуса е тръгнал да се накланя още докато се е намирал в неговата си лента, пресякъле наколонен аварийното и тогара е полегнал в канавката!Поне така казва шофьора на автобуса!Как наклонен автобус ще бъде изправен от 60 см висока мантинела, ти си знаеш понеже не разсъждаваш в "свободни съчинения"?!

Отделно от това ,има и варианта мантинелата /или колчетата и / да "подкосят" автобуса ,и... направо върху покрив!

То по интересно какво е направил шофьора на автобуса че се е обърнал. Затова никой не говори. Единствено Шварценегер по филмите може да обърне камион с кола или джип.

Защо никой нищо не казва за качеството на настилката? Цялата автомагистрала,особено между Пловдив и Ст.Загора прилича на второкласен път- огромни бабуни и коловози. За да не си потрошиш колата трябва да караш само в лявата лента и то с минимум /забележете минимум/ 150 км./ч.!!

при Вакарел от година две бива

"...ако е имало ограда, тя ще го задържи - аз малко се съмнявам в случая, това е моето мнение.." ИЗОБЩО НЕ СЕ СЪМНЯВАЙ, ЧЕ АКО ИМАШЕ ИЗИСКВАЩАТА СЕ МАНТИНЕЛА АВТОБУСА НЯМАШЕ ДА СЕ ОБАРНЕ В КАНАВКАТА !! САМО НЯКОЛКО МЕТРА ПРЕД АВТОБУСА ЗАПОЧВА МАНТИНЕЛАТА Как при един и същи терен и участък от пътя В ЕДНА ОТ ЧАСТИТЕ МУ ИМА МАНТИНЕЛА , А В ДРУГА НЯМА?! КАК ПРИ МИСЪЛТА ЗА СЛУЧИЛОТО НЕ СЕ СРАМУВАТЕ ДА ГОВОРИТЕ ЗА НЯКАКВИ "норми" СВЪРЗАНИ С ПОСТАВЯНЕТО НА МАНТИНЕЛА ?!!! МАНТИНЕЛАТА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪОРАЖЕНИЕ , КОЕТО ПОДДЪРЖАЩАТА ФИРМА Е БИЛА ДЛЪЖНА АКО ЛИПДВА ДА ПОСТАВИ?! КОЯ Е ТАЗИ ФИРМА ?!! ДА НЕ БИ ДА Е НЯКОЯ ВАША ИЛИ НА НЯКОИ ОТ ТАЗИ ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА КОЯТО Е ВЗЕЛА НА АБОРДАЖ ДЪРЖАВАТА?! САМО ДЕН СЛЕД ТОЗИ ИНЦИДЕНТ ПАК НА МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ И ПАК ПОРАДИ ЛИПСА НА МАНТИНЕЛА СЕ ОБЪРНА ВТОРИ АВТОБУС!!! СЕГА ЩЕ СЕ НАЛОЖИ В СЪДА ДА СЕ ПРЕДСТАВЯТ ЦИТИРАНИТЕ ОТ ВАС "НОРМАТИВНИ УРЕДБИ" г-н ГЕНЕРАЛ!! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЩЕ БЪДЕ, ЗАЩОТО ИЛИ НЕДОСТАТЪЦИТЕ В НОРМАТИВНАТА ВИ УРЕДБА Е ДОВЕЛА ДО СМЪРТТА НА ТОЛКОВА ХОРА , ИЛИ ПЪК ПОВЕДЕНИЕТО НА ПОДДЪРЖАЩАТА ФИРМА!!!

А бе, вие си обръщайте колите и чакайте мантинелата да ви спаси....

Новите автобуси са опасни - имат висок център на тежестта. Лесно се обръщат

Защо щом една кола може да го обърне, една мантинела да не може да го спаси? При тези скорости , не се знае кой вектор ще надделее.

От кога ви говоря за тези мантинели,че гадовете са спестили от тях.Защо има само на места ? Магистралата ни не е обезапасена както трябва.Най евтиното изпълнение .Крадци и убийци вие също трябва да сте в ареста.

Упорито се заобикаля въпроса направил ли е всичко възможно водачът на автобуса, за да избегне обръщането на автобуса?

Мантинела и телена ограда има на всяка магистрала в Европа. Възпира навлизането на животни и хора.Пък и кой знае дали нямаше да спре буса.Ама понеже едно нещо не можем да направиме като хората,все някой ни е виновен.

Абе, отворковци, вие чували ли сте за инерционна сила? Да ви светна: в карате и въобще в бойните спортове, един умел спортист с лично тегло 50-60 кг може да свали и направи за смях друг с тегло дори над 200 кг... Това е точно на принципа на инерционната сила и на посоката на удара, тоест както се е случило при катастрофата. Аъде, стига сте се упражнявали върху паметта на загиналите, Бог да ги прости! По-добре мислете как да се озаптят мутрите, силиконките и младите гъзлета с 1-2 месеца стаж на пътя, защото те са убийците - вижте ужасяващата статистика!

Абе, смотльо, с този мрак между ушите, къде си тръгнал другите да светкаш.

И защо само жената е в ареста? Да, ударила се е в автобуса. Но в момента не се знае точно кой е виновният, спекулира се, че и шофьорът на автобуса може да е изгубил управление. Има изказвания от пътници, според които в този момент той се е бил полуизлегнал и е говорил по телефона без handsfree. Не защитавам никого, не оправдавам никого. Просто жената могат да я пуснат и по домашен арест. Другите, техните, убийци по пътищата, които карат пияни и дрогирани със 150 км/ч в града, без книжки и убиват хора по пътищата веднага си ги пускат, ако им дадат една условна, пак е нещо. За тях няма затвор, няма санкции нищо. Нищо, че са убили примерно цяло 4-ри членно семейство на пътя. Мафиотска държава, няма оправия!

"Една жена каза..." не може така. на този етап фактите са, че причина за катастрофата е лекия автомобил. всичко друго е следствие. НО! професионалния шофьор е длъжен да кара не само своето ППС, а пет автомобила едновременно (собствения си, този пред него, да гледа в лявото огледало, да гледа в дясното огледало И да предвижда какво прави или ще направи този зад него.

лекия автомобил е в престъпление по непредпазливост. а автобуса (ако се докаже че има вина) е в нарушение, че шофьора не е упражнил контрол на ППС-то. има разлика между престъпление и нарушение

Аз също не защитавам никой,но по телевизията вчера видях пътник от автобуса да казва от първо лице,че в автобуса макар и нов липсвали обезопасителни колани.След 20 секунди репортажа продължи с поглед отвътре на на автобус на същата фирма идентичен с този от ПТП-то.Видя се,че колани има,но никой не ги поставя,даже господина твърдеше,че такива нямало.Трябва да си помислим за българския манталитет,да не спазваме правилата, законите.Змислете се...

Вчера докато шофирах ми направи впечатление един шофьор на автобус какво направи. Говореше по телефона като го държеше в лявата си ръка и си беше полегнал върху волана. Трудно може да управляваш автобус с лакти, още по-трудно става ако имаш ситуация. Освен това си представете си как държите телефон с лявата ръка и закривате видимостта на лявото огледало. Започвам да си мисля, че е много възможна подобна теория в такава ситуация. Шофьорът на автобуса не е могъл да овладее машината, защото не е държал волана.

По този повод и аз да споделя нещо, на което бях свидетел. Преди години пътувах така от Варна за София и по време на движение шофьорите смениха местата си! Седях буквално на 1,5-2 м. от тях. Просто този, който караше стана от седалката и другия седна. Смяната стана за 2-3 секунди през което време никой не държеше кормилото. Направо ми събраха очите.

Виждала съм шофьори да придържат кормилото с коляно...представете си удар в този момент, даже и лек.

Каква мантинела на магистрала в полето, Вие луди ли сте!? Че като се преобърне автобуса, да препречи и двете ленти, със все аватийната, че да се натресат в него всички идващи отзад със 140км/ч!?

Какви 140 км/ч в аварийната? Сигурно ти си един от убийците, които летят в аварийната лента, защото много бързат и колите, които изпреварват в лява лента със 140 км/ч много ги бавят! Мантинела трябва да има навсякъде по магистралата, за да предотврати точно ето такива случаи! Отиди малко в цивилизацията и виж там как е!

Ходил съм, ходя и ще ходя и за в бъдеще (надявам се). А ти, като дори до София не си излизал от родното село, хвани поне StreetView и се разходи по скоростните пътни артерии, по света, пък виж къде и защо слагат мантинели.

portal

Е щом е нямало, дайте да не слагаме, очевадно и асфалт не спасил автобуса... дайте и от него да не слагаме...

Защо държавните институции не направят опит в някой полигон Как една кола може да удари автобус и да го събори Не съдете никой я преди да се направят опити Защото много е трудно да се събори един автобус в движение Колите тежат около 1тон а амтобусите над 30тона

https://link

Силата е равна на масата по УСКОРЕНИЕТО НА КВАДРАТ. Това е от физиката. И да, ако една кола блъсне автобус на паркинг, вероятно нищо няма да се случи. Когато това става при скорости от 96 км/ч и 140 км/ч, нещата стават различни. Заради динамиката. И си съвсем прав - на всеки можа да се случи.

нека да продължим. Всичко е относително зависи от отправната система. Ако привържем координатната система към едното превозно средство, каква е била относителната скорост на другото спрямо него. Да оказва се значително по малка ако едното беше стояло на паркинга и другото го беше ударило. Няма как при такава малка разлика в скоростите да се случи това което се е случило ако шведа е държал кормилото.

Кола може да обърне новите автобуси, защото центърът на тежестта на новите автобуси е много високо. Опасни са!!! Виж в Китай: https://link

Не 30, направо 300 тона, абе това да не е презокеански лайнер или джъмбо джет. Абе що не мислите като пишете.

Прави ми впечатление, че когато ремонтират пътищата или магистралите правят големи отводнителни канавки, което е безмислено. В България не вали така обилно и постоянно, че да имаме нужда от такива големи канали.

Така трябва. Канавката трябва да е дъблока и широка, за да не се затлачва с годините. Иначе жертвите при все и дъжд ще са десетки пъти повече. Ако Автобуса се бе ударил в мост, а не в канавката, трябва ли да съборим всички мостове? В случая,

Ганьовци, вие чакате мантинела ли да ви спасява живота ? Най- добре да сложите полегнали полицаи на магистралите на всеки 100 метра. За ваше добро е, вашето здраве.

https://link

Този бюрократ с пагони направо да отмени поставянето на мантинели, що не спасяват! ем ще икономисаме, хем ще направим световно нововъведение!