Мантинела нямаше да спаси автобуса на ”Тракия”

Най-голяма яснота за катастрофата с автобуса на АМ "Тракия" ще даде автотехническата експертиза.

Обратно в новината

Коментари - Мантинела нямаше да спаси автобуса на ”Тракия” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Този бюрократ с пагони направо да отмени поставянето на мантинели, що не спасяват! ем ще икономисаме, хем ще направим световно нововъведение!

Ганьовци, вие чакате мантинела ли да ви спасява живота ? Най- добре да сложите полегнали полицаи на магистралите на всеки 100 метра. За ваше добро е, вашето здраве.

Прави ми впечатление, че когато ремонтират пътищата или магистралите правят големи отводнителни канавки, което е безмислено. В България не вали така обилно и постоянно, че да имаме нужда от такива големи канали.

Защо държавните институции не направят опит в някой полигон Как една кола може да удари автобус и да го събори Не съдете никой я преди да се направят опити Защото много е трудно да се събори един автобус в движение Колите тежат около 1тон а амтобусите над 30тона

Каква мантинела на магистрала в полето, Вие луди ли сте!? Че като се преобърне автобуса, да препречи и двете ленти, със все аватийната, че да се натресат в него всички идващи отзад със 140км/ч!?

Какви 140 км/ч в аварийната? Сигурно ти си един от убийците, които летят в аварийната лента, защото много бързат и колите, които изпреварват в лява лента със 140 км/ч много ги бавят! Мантинела трябва да има навсякъде по магистралата, за да предотврати точно ето такива случаи! Отиди малко в цивилизацията и виж там как е!

Вчера докато шофирах ми направи впечатление един шофьор на автобус какво направи. Говореше по телефона като го държеше в лявата си ръка и си беше полегнал върху волана. Трудно може да управляваш автобус с лакти, още по-трудно става ако имаш ситуация. Освен това си представете си как държите телефон с лявата ръка и закривате видимостта на лявото огледало. Започвам да си мисля, че е много възможна подобна теория в такава ситуация. Шофьорът на автобуса не е могъл да овладее машината, защото не е държал волана.

portal

Е щом е нямало, дайте да не слагаме, очевадно и асфалт не спасил автобуса... дайте и от него да не слагаме...

https://link

Силата е равна на масата по УСКОРЕНИЕТО НА КВАДРАТ. Това е от физиката. И да, ако една кола блъсне автобус на паркинг, вероятно нищо няма да се случи. Когато това става при скорости от 96 км/ч и 140 км/ч, нещата стават различни. Заради динамиката. И си съвсем прав - на всеки можа да се случи.

Така трябва. Канавката трябва да е дъблока и широка, за да не се затлачва с годините. Иначе жертвите при все и дъжд ще са десетки пъти повече. Ако Автобуса се бе ударил в мост, а не в канавката, трябва ли да съборим всички мостове? В случая,

И защо само жената е в ареста? Да, ударила се е в автобуса. Но в момента не се знае точно кой е виновният, спекулира се, че и шофьорът на автобуса може да е изгубил управление. Има изказвания от пътници, според които в този момент той се е бил полуизлегнал и е говорил по телефона без handsfree. Не защитавам никого, не оправдавам никого. Просто жената могат да я пуснат и по домашен арест. Другите, техните, убийци по пътищата, които карат пияни и дрогирани със 150 км/ч в града, без книжки и убиват хора по пътищата веднага си ги пускат, ако им дадат една условна, пак е нещо. За тях няма затвор, няма санкции нищо. Нищо, че са убили примерно цяло 4-ри членно семейство на пътя. Мафиотска държава, няма оправия!

Абе, отворковци, вие чували ли сте за инерционна сила? Да ви светна: в карате и въобще в бойните спортове, един умел спортист с лично тегло 50-60 кг може да свали и направи за смях друг с тегло дори над 200 кг... Това е точно на принципа на инерционната сила и на посоката на удара, тоест както се е случило при катастрофата. Аъде, стига сте се упражнявали върху паметта на загиналите, Бог да ги прости! По-добре мислете как да се озаптят мутрите, силиконките и младите гъзлета с 1-2 месеца стаж на пътя, защото те са убийците - вижте ужасяващата статистика!

Мантинела и телена ограда има на всяка магистрала в Европа. Възпира навлизането на животни и хора.Пък и кой знае дали нямаше да спре буса.Ама понеже едно нещо не можем да направиме като хората,все някой ни е виновен.

Кола може да обърне новите автобуси, защото центърът на тежестта на новите автобуси е много високо. Опасни са!!! Виж в Китай: https://link

https://link

Упорито се заобикаля въпроса направил ли е всичко възможно водачът на автобуса, за да избегне обръщането на автобуса?

"Една жена каза..." не може така. на този етап фактите са, че причина за катастрофата е лекия автомобил. всичко друго е следствие. НО! професионалния шофьор е длъжен да кара не само своето ППС, а пет автомобила едновременно (собствения си, този пред него, да гледа в лявото огледало, да гледа в дясното огледало И да предвижда какво прави или ще направи този зад него.

От кога ви говоря за тези мантинели,че гадовете са спестили от тях.Защо има само на места ? Магистралата ни не е обезапасена както трябва.Най евтиното изпълнение .Крадци и убийци вие също трябва да сте в ареста.

Защо щом една кола може да го обърне, една мантинела да не може да го спаси? При тези скорости , не се знае кой вектор ще надделее.

Новите автобуси са опасни - имат висок център на тежестта. Лесно се обръщат

"...ако е имало ограда, тя ще го задържи - аз малко се съмнявам в случая, това е моето мнение.." ИЗОБЩО НЕ СЕ СЪМНЯВАЙ, ЧЕ АКО ИМАШЕ ИЗИСКВАЩАТА СЕ МАНТИНЕЛА АВТОБУСА НЯМАШЕ ДА СЕ ОБАРНЕ В КАНАВКАТА !! САМО НЯКОЛКО МЕТРА ПРЕД АВТОБУСА ЗАПОЧВА МАНТИНЕЛАТА Как при един и същи терен и участък от пътя В ЕДНА ОТ ЧАСТИТЕ МУ ИМА МАНТИНЕЛА , А В ДРУГА НЯМА?! КАК ПРИ МИСЪЛТА ЗА СЛУЧИЛОТО НЕ СЕ СРАМУВАТЕ ДА ГОВОРИТЕ ЗА НЯКАКВИ "норми" СВЪРЗАНИ С ПОСТАВЯНЕТО НА МАНТИНЕЛА ?!!! МАНТИНЕЛАТА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪОРАЖЕНИЕ , КОЕТО ПОДДЪРЖАЩАТА ФИРМА Е БИЛА ДЛЪЖНА АКО ЛИПДВА ДА ПОСТАВИ?! КОЯ Е ТАЗИ ФИРМА ?!! ДА НЕ БИ ДА Е НЯКОЯ ВАША ИЛИ НА НЯКОИ ОТ ТАЗИ ОРГАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА КОЯТО Е ВЗЕЛА НА АБОРДАЖ ДЪРЖАВАТА?! САМО ДЕН СЛЕД ТОЗИ ИНЦИДЕНТ ПАК НА МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ И ПАК ПОРАДИ ЛИПСА НА МАНТИНЕЛА СЕ ОБЪРНА ВТОРИ АВТОБУС!!! СЕГА ЩЕ СЕ НАЛОЖИ В СЪДА ДА СЕ ПРЕДСТАВЯТ ЦИТИРАНИТЕ ОТ ВАС "НОРМАТИВНИ УРЕДБИ" г-н ГЕНЕРАЛ!! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЩЕ БЪДЕ, ЗАЩОТО ИЛИ НЕДОСТАТЪЦИТЕ В НОРМАТИВНАТА ВИ УРЕДБА Е ДОВЕЛА ДО СМЪРТТА НА ТОЛКОВА ХОРА , ИЛИ ПЪК ПОВЕДЕНИЕТО НА ПОДДЪРЖАЩАТА ФИРМА!!!

Защо никой нищо не казва за качеството на настилката? Цялата автомагистрала,особено между Пловдив и Ст.Загора прилича на второкласен път- огромни бабуни и коловози. За да не си потрошиш колата трябва да караш само в лявата лента и то с минимум /забележете минимум/ 150 км./ч.!!

То по интересно какво е направил шофьора на автобуса че се е обърнал. Затова никой не говори. Единствено Шварценегер по филмите може да обърне камион с кола или джип.

Ходил съм, ходя и ще ходя и за в бъдеще (надявам се). А ти, като дори до София не си излизал от родното село, хвани поне StreetView и се разходи по скоростните пътни артерии, по света, пък виж къде и защо слагат мантинели.

при Вакарел от година две бива

се намесва въпроса за мантинелата! Ако имаше мантинела, щеше да стане по-лошо.Автобуса се е обърнал на дясната си страна!Представете си какво щеше да стане , ако беще "легнал върху мантинелата и продължи да се плъзга по нея, натрошавайки я...Всички парчета от мантинелата щяха да бъдаъ вътре в автобуса и щеше да стане месомелачка! В случая пострадалите са тези, които са изпаднали през счупените стъкла от дясната страна и от накъсаните ламарини на борда на автобуса!А ако се бяха намесили и парчета от мантинелата...?!

Не 30, направо 300 тона, абе това да не е презокеански лайнер или джъмбо джет. Абе що не мислите като пишете.

Въпросът с вината ще бъде решен от ББ. Той е най-вездесъщият, наш БОГ.

ясно е, че водачката на старото рено е ударила буса при изпреварване. оттам насетне вариантите са два: или водачът на автобуса е изгубил управлението по непредпазливост, или ударът е бил в предното ляво колело и бусът е станал неуправляем. възможно е кормилната уредба да е била неизправна и да е блокирала след удара. на снимките се вижда, че предните колела са крайно извъртяни надясно. трябва да се има предвид, че с тези дупки по пътищата, първо кормилните уредби се износват и разбиват

лекия автомобил е в престъпление по непредпазливост. а автобуса (ако се докаже че има вина) е в нарушение, че шофьора не е упражнил контрол на ППС-то. има разлика между престъпление и нарушение

Да, бе, сигурно и така. За идиоти ни взехте вече.

МАНТИНЕЛАТА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЪОРЪЖЕНИЕ, но след като генерала твърди, че съществува НОРМАТИВНА УРЕДБА е редно да бъде поканен в съда за да я покаже. Мантинелите и тяхното поставяне на МАГИСТРАЛИТЕ не е самоцел а ИЗИСКВАНЕ и липсата им води точно до това което се е случило в конкретния случай. НЕДОПУСТИМО Е при един и същи терен и ПРАВ УЧАСТЪК от магистралата в ЕДНАТА МУ ЧАСТ ДА ИМА МАНТИНЕЛА , А В ДРУГАТА НЕ!! ЗА КАКВА НОРМАТИВНА УРЕДБА ГОВОРИ ТОЗИ ПИШМАН ГЕНЕРАЛ И РАЗНИ СИ ТАМ СПЕЦИАЛИСТИ?! АБЕ ВИЕ НА ИДИОТИ ЛИ НИ ПРАВИТЕ?! ФИРМАТА ПОДДЪРЖАЩА МАГИСТРАЛАТА Е ВИНОВНА ЗА СМЪРТТА ЗАЩОТО НЕ Е ОБЕЗОПАСИЛА УЧАСТЪКА !!!

А бе, вие си обръщайте колите и чакайте мантинелата да ви спаси....

Швед на тридесет и 'нам си колко години, с незнайно как придобити образУвание, свидетелство за управление на МПС, и професионална категория позволяваща му да шофира автобус с хора, го "карал" като каруца у полето, и през цялото време си "шушанил" по ЖиСиЕма без да наблюдава какво става около него (по свидетелства на преживели катастрофата пътници)...!!! Изненадан от лекия удар отляво се стреснал, и инстинктивно завъртял волана надясно, за да избяга и предпази новите ламарини които при смачкване трябва да плаща...!!! От къде ли "чужденеца" ще знае, че така ще претърколи автобуса в канавката, и ще се случи това, което се случи?... Шофьорката несъмнено има вина за произшествието, но нейната вина е несъизмерима с вината на "професионала", който е завил в канавката и е обърнал автобуса...!!! Ама така е след като има такива "гербаджийски" фирми, които наемат съмнителен и неквалифициран персонал, принуждават го да работи на ръба на физическата издръжливост, и му плащат мижави и символични заплати...!!! И става така, че даже Господ не може да ни предпази...!!! Жалко за загиналите... Жалко и за всички нас, обречени от простотията герберастка да измираме стабилно бързо...!!! Жалко...!!!

Или водача на автобуса е изпаднал в паника и е реагирал неадекватно, като е избягал твърде надясно и е паднал в канавката.

По този повод и аз да споделя нещо, на което бях свидетел. Преди години пътувах така от Варна за София и по време на движение шофьорите смениха местата си! Седях буквално на 1,5-2 м. от тях. Просто този, който караше стана от седалката и другия седна. Смяната стана за 2-3 секунди през което време никой не държеше кормилото. Направо ми събраха очите.

В голяма грешка си. 1. Автобусът щеше да стигне мантинелата преди да се обърне. Ако я беше преминал, щеше с обръщането си да я прескочи. 2. Самата конструкция на мантинелата не позволява на следващия елемент от нея да се забие в автобуса, освен ако се движи в насрещното или засрещне началото на мантинелата, което обикновено се вкопава в земята.

ПОДДЪРЖА МАГИСТРАЛАТА И Е БИЛА ДЛЪЖНА ДА Я ОБЕЗОПАСИ С ПРЕДПАЗНИ МАНТИНЕЛИ Е "Автомагистрали" ЕАД с принципал МРРБ и съвет на директорите : Десислава Петрова Христова АЛЕКСАНДЪР КОСТАДИНОВ ФИЛЕВ СТОЯН ФЬОДОРОВ БЕЛИЧЕВ РЕДНО БИ БИЛО МИНИСТЪРА НА РЕСОРНОТО МИНИСТЕРСТВО ДА ДАДЕ ОБЯСНЕНИЕ защо при един и същ пътен участък и терен в една негова част ИМА МАНТИНЕЛА , А В ДРУГА НЯМА?! АКО ИМАШЕ МАНТИНЕЛА СЪС СИГУРНОСТ НЯМАШЕ ДА СЕ СТИГНЕ ДО ТАКИВА ФАТАЛНИ ПОСЛЕДИЦИ КАКВИТО СА В СЛУЧАЯ. РЕДНО Е БЛИЗКИТЕ НА ПОСТРАДАЛИТЕ ДА КОНСТИТУИРАТ КАТО СТРАНА В ПРЕДСТОЯЩОТО ДЕЛО И МИНИСТЕРСТВОТО И МИНИСТЪРА НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО! ТЕЗИ ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ НЕ СА СИ СВЪРШИЛИ РАБОТАТА И ОТГОВАРЯТ ПЕРСОНАЛНО ЗА СЛУЧИЛОТО СЕ.

Моята хипотеза съвпада с Вашето мнение. Още от самото начало считам, че специално обръщането на автобуса на дясното му страна не е в следствие директно от удара между реното и автобуса, а е резултат от инстиктивните и панически неправилни действия на водача на автобуса СЛЕД самият удар. Мисля, че той е бил леко позаспал и това е причината да се паникьоса и да е бил твърде изненадан от поведението на реното.

ТЕ ЧАКАТ ДА СЕ ОБЪРНЕ ПАК НА ТОВА МЕСТО ВТОРИ АВТОБУС ДА СЕ ИЗБИЯТ И ПОТРОШАТ ОЩЕ ТОЛКОВА ХОРА И ТОГАВА ДА ПРОУМЕЯТ, ЧЕ НЕЩО НЕРЕДНО СЕ Е СЛУЧИЛО!! ТЕЗИ НЕЩАСТНИЦИ СА АБОНАТИ НА ЕДНИ БАНКОМАТИ КОИТО СЕ ПЪЛНЯТ С ПАРИ НА ДАНЪКОПЛАТЕЦА!! ДОКАТО ГИ ТЪРПИМ ТАКА ЩЕ Я КАРАТ И ЩЕ ВИ ГОВОРЯТ ЗА "НОРМАТИВИ" И ПРОСТОТИИ КОИТО ВЪРВЯТ В БАНАНОВИТЕ РЕПУБЛИКИ.

В нормалния свят магистралите са с мантинели , а до аварийното платно няма канавка . Автобусът нямаше да се обърне и плъзга по мантинелата , просто защото нямаше да има канавка . Той се е обърнал не от удара , а от канавката ! Влагайте малко мисъл , а не свободни съчинения .

Защо никой не коментира за дупките на магистралата или лошото състояние на пътя. Ако се направи проверка на пътя, може да се окаже че виновните са други.

Който и да си недей да спамиш.Пишеш глупости само и само да си в играта...

Отделно от това ,има и варианта мантинелата /или колчетата и / да "подкосят" автобуса ,и... направо върху покрив!

нека да продължим. Всичко е относително зависи от отправната система. Ако привържем координатната система към едното превозно средство, каква е била относителната скорост на другото спрямо него. Да оказва се значително по малка ако едното беше стояло на паркинга и другото го беше ударило. Няма как при такава малка разлика в скоростите да се случи това което се е случило ако шведа е държал кормилото.

канавката се намира на 2 (два метра) от аварийното платно!Автобуса е тръгнал да се накланя още докато се е намирал в неговата си лента, пресякъле наколонен аварийното и тогара е полегнал в канавката!Поне така казва шофьора на автобуса!Как наклонен автобус ще бъде изправен от 60 см висока мантинела, ти си знаеш понеже не разсъждаваш в "свободни съчинения"?!

Шоферите на автобуси и камиони масово правят нарушения, най- често облегнат с лакът на волана с другата ръка говори по телефона. Това трябва да са шофьори професионалисти, но са само едни ганьовци с ганьовския си манталитет. Превръщат се в убийци и после реват " ама аз не исках, без да искам стана " . Явно полицията в Булгаристан не си върши работата.