Транспорт на бъдещето премина поредно изпитание

Американската компания "Хиперлуп 1" (Hyperloop One) извърши второ успешно изпитание на свръхскоростната си технология, която навлиза в маркетингова фаза.

Обратно в новината

Коментари - Транспорт на бъдещето премина поредно изпитание | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

по случая, но за по-рационално и евтино в тръбите ще препускат руски тройки.Проблема е че пътниците и конете са с дихателни апарати за подводно плуване.

Те това ще е влака София - Скопие - 2027 Г.

Идеята е много стара За първи път я прочетох в някаквква фантастика в 1985 г После иколо 2000 г Китай заговори че ще се свързва със САЩ през Сибир и Канада Новото я случая е че се предлагат индивидуални транспортни средства във еакуумна теаба Сигурно разбирате че при такива скорости човек може да работи в Берлин да пазарува след работа в Париж и да се прибира вечер в Нова Загора

Печелиш - идиот на деня.

Все по-очевидно става, че техническите нововъведения не помагат много на хората да живеят по-щастливо. По-удобно, може би. Че вниманието и ресурсите на човечеството трябва да бъдат пренасочени, за да може животът на хората да стане по-добър.

Ако обичате, бихте ли се научили да четете английски език правилно, преди да поуствате статия. За ваша информация hyperloop се произнася ХАЙПЪРЛУУП, а не хиперлуп. Все едно да признесете в този ред на мисли МИКРОСОФТ ВИНДОВС, освен ако се опитвате да четете на немски език. Това е за ваша просветна обща култура.

Къде са хората в технологиите, а аз не мога да намеря някой лев да се поправя бричката и кога ли ще се пребия по пътя. Стандарт, братче. Е... и хвърляш.

Странно е как ще се качват пътниците. Особено при изискваният вакуум. Ако тепърва след качването на хората ще се прави вакуума, може да е много скъпо. Няма да става и за множество такива влакове. Всичко ще е за един. Иначе ми на напомня по филми за пощите, където идват по тръби. Примерно във филма Сянката. ;)

Берлин и Париж - ОК. Но за Нова Загора ще трябва да се коригираш. Едва ли ще е икономически изгодно да се строи линия точно до Нова Загора дори и след 100 години. За мащабите на България само София е подходящ за свързване и то пак е под въпрос. Хората в Западна Европа и Япония имат скоростни влакове от 30-40 години, които се движат с над 200 км/ч. БДЖ-то у нас още се движи със средна скорост 60 км/ч. Бързите влакове Сф-Вн вземат разстоянието от 450 - 500 км за 8.30 часа. Баси технологията, баси чудото!

В Япония няма блуждаещи крави и жители, берящи желязо.

Супервълна? Изстрелват? Майкооооо....

Няма да е скъпо Двете врати ( на тръбата и на влака )са плутно прилепнали и чак тогава се отварят Вакума не се губи

Вакума си го има в цялата тръба винаги. Само малка част преди и след тръбата ще има два шлюза където налагането ще го има и няма. Както е при торпедните апарати на подводниците.

Ако вакума изчезне изведнъж ще стане голямо мазало. Примерно някой мангалче хвърли камък с прашка. Или изперкал пехотинец стреля със снайпер.

Превода кърти здраво! Кой ли назначавава такива професионални преводачи, явно това е стандарта в дир.бг

Ех писатели на новини, да не казвам драскачи, така и не разбрахте разликата между скорост и ускорение. Съвсем произволно боравите с понятията.

Безспорно този влак е напредък, но ще трябва да го правят с космически технологии (от там и цената за пътуване ще е космична сигурно), че иначе ако влака се разхерметизира до като е във вакуума, вътре пътниците ще ги намерят с изцълкени очи.

Уште еден доказ дека ингилизите требе конечно да ja напраат ова jазикова реформа - туj што се пише, то да се чита.

Ти лъд ли си бе, Бай Ганьо ще дава пари за технически преводач. Тъка схемата е удриииииий с гегата по клавиатурата и каквото излезе...

Тоя Мъск всичко му идва отръки. Ракети, влакове, коли, батерии даже отмъкна и жената на Джак Спароу, пък вчера се изцепи, че имал биполярно разстройство.

това е защото им липсва време - времето за учене , даскале ...

Ми то и при самолетите е така относно вакума.

То на такива хората почти винаги им хлопа дъската, вземи например - Стив Джобс или шефа на Амазон, просто им е характерна черта.

При самолетите го има момента, но не баш в такава степен, все пак самолетите не летеят във вакуум, а по-скоро при температури от -50 градуса.

Тебе съм те чел. Може би, най вероятно, сигурно.... бла бла бла....

Още преди няколко десетилетия в СССР използваха подобна технология за превоз на стоки в тръби /дори има и термин - продуктопроводи/

Сигурно така са снабдявали и лагерите с работен добитък.

браво на СССР! Да патентоват технологията в САЩ и да искат Мъск да им плаща лиценз. Барем попълнят бюджета, че им се трупат бая военни разходи - 6 самолетоносача и довършване на програмата Т-50. Това са много милиарди долари, а цената на нефта упорито седи до и около 50 долара на барел.

Не е голям проблем да разхерметизират и тръбите при авария. Достатъчно гъст въздух има на няколко сантиметра, за разлика от случая със самолетите, които трябва да изминат километри.

Ще се блъсне ли някъде?

транслейтъра на гуглето е фрии майна :)

Ако в Япония някой закъса на прелез пред идващ влак, прилага технологии от нин-джуцу. Хвърля една димка и дим да го няма.

И почти вакуум . Никак не е за подценяване . Защото при тези височини стане ли разхерметизация също изскачат очите .

Ако пък влака пропусне въздуха. Тези вътре ше умрат или от липса на въздух или от пукване, заради липса на външно налягане.

Абе те Краварите и космически туризъм щяха да развиват , ама нещо прототипите на космическите им кораби взеха , че без време изпопадаха като гнили круши ! Да не говорим , че сами си приземиха завина ги и совалките , щото се оказа , че за нищо не стават ! Добре , че е Роскосмос да им продава ракети носители , че иначе повече космос май няма и да помиришат ! За разлика от любимата им Северна Корея , която ВЕЧЕ произвежда серийно СОБСТВЕНИ ракети носители и собствени спътници ...

Хиперлуп (би могло да се преведе като "свръхвълна)... По принцип кавичките се затварят в края на неграмотния превод!!!!!!!!!!

А в софийското метро тече вода от тавана, когато вън вали...

'Hyperloop'? subsonic death trap?

Тъпи кравари са ни строили метрото, та затова...

Това е някакво развитие на пневмопощата - система от тръби, която е пренася пощенските пратки в специални контейнери. Може да се види в доста филми. Особено такива, в които действието се развива между двете Войни или до към 50-те. Такава е имало и в България, като е свързвала БНБ, министерствата и двореца. Постепенно някъде след 50-те с развитието на телефона, телеписа и факса започва да западат в целия свят. В момента съм виждал подобни в големите супермаркети - изпращат парите от касите към централната каса на супермаркета.

за да го демонстрират пострили най голямата вакумна камера в света.... тая идея е обречена... енергията да изтеглиш въздуха от тръбата е повече от колкото да изтреляш ракета в космоса.... а щяло да е по евтино от влаков билет... небивалици стил Илон... някой яко го е налъгал и тоя препира пари....

Аз си харесвам съветските влакове. Най-добрите.

Не препирай да пишеш простотии, гений на физиката.

тука има една дребна особеност - руснаците не продават ракети-носители, а ракетни двигатели. При това на много добра цена и учудващо високо качество... Е колко трябва да си глупав, че да не отидеш да си напазаруваш?

Браво, още малко и ще минат максималната постигната скорост на Eurostar - 334.7км/ч (208mph). За незапознатите, Eurostar свързва Лондон и Париж от 1994г, през 2003г пускат високоскоростни участъци, в които влакът се движи с 300км/ч, превозвайки пътници. 2003г достига и скоростта от 334.7км/ч. Shanghai Maglev Train от 2004г се движи с 431 км/ч. Все още Hyperloop не е доказал да е нещо повече от стандартен Maglev, просто сложен във вакуумна тръба. Все още не се вижда да са решили нито един от сериозните технически проблеми проекта: 1. Нагряването на тръбите, което води до разширяване и свиване на материала. По сметки представени в нета, за 600 мили разстояние, тунелът ще си променя дължината с до 300м. 2. Какво става при пробив на тръба? В нета има достатъчно видеа, които демонстрират имплозия. 4. Как ще се справят с остаряването на материалите? 5. Как ще предпазят 600 мили тръба минаваща през пустинята от атентати?

Най-задръстените...

Вакуум и ниска температура не са съпоставими за сравнение.

споко след 20 - 30 години когато американския маугли миряса с глупостите всичко ще се разкрие....