Коментари - Такситата в София може да намалеят наполовина | dnes.dir.bg
назад

Такситата в София може да намалеят наполовина

Общинският съветник от ДСБ Вили Лилков ще внесе предложение за промяна в наредбите на Столична община, с което да бъде въведен лимит на броя на такситата.

Обратно в новината

Коментари - Такситата в София може да намалеят наполовина | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Таксита, биха намаляли, ако "ЖАБОКА КЕРМИТ" преди много години не беше премахнал софийското жителство. Други разграбиха стопанствата и ТКЗС. София се напълни със селяни и тем подобни.... Само селяните, работещи с такситата да си отидат и трафика по улиците ще се нормализира. Ако и част от другите селяни, които работят, си отидат - софийските улици ще бъдат празни и трафика ще бъде малък.

Предложението е живо посегателство срещу демокрацията. И не измествайте темата към качествата на таксиджиите. Каквито и да са, това не е област на регулация. Когато не ви харесва дадена фирма си избирайте друга. Нещо повече - изискванията за възраст на автомобилите също са непазарна мярка, както и всякакви професионални, хигиенни и дори повечето технически изисквания. По подобен безумен начин намалиха броя на пунктовете за скрап. Че полицията не можела да ги контролира ! Вероятно такива подбуди са стояли и при всяка от акциите за уедряване на бизнеса /и елиминиране на свободните хора/ Контроломанията води само до високи цени,безработица, напрегнато и неприятно ежедневие и в крайна сметка бунт.

ДСБ трябва веднага да изключат въпросното лице за проповядване на антидемократични идеи. Това не може да бъде дясна политика ! На практика се предлага монополизация, загуба на работни места, скъп и недостигащ транспорт. Предложението е абсурдно и лобистко. Впрочем в общинския съвет от доста години са се загнездили шайка пуяци, за които трябва изборна метла последвана от съдебна атака. Положително има много престъпления за които да отговарят. Презастрояването на града, макар и законно е най-видимата свинщина, която сътвориха през годините.

"Сега тарифите на таксиметровите шофьори в София са под горния праг, определен от Столична община, който е 1,30 лв" ТОВА БЕШЕ "СТАНОВИЩЕТО" НА ЕДИН УВОЛНЕН МИНИСТЪР С МАЛКАТА РАЗЛИКА, ЧЕ ТОВА Е МИНИМАЛНИЯ ПРАГ НА ЦЕНАТА, А БОЙКО БОРИСОВ ГО УВОЛНИ И НАРЕДИ НА КМЕТА - И ТОЙ КАЗА: ТОВА Е МАКСИМАЛНАТА ЦЕНА ЗА РАЙОНА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА. По морето цените са доста по високи и реални !

А защо не се помисли за категоризация на такситата както при хотелите и ресторантите? В България вече си има и различни категории клиенти и всеки ще си избира такси според вкуса и възможностите. Примерно: 3 категории таксита в три различни цвята - бял, жълт и тютюнев металик т.е. за клас мини,среден клас и луксозни коли. При поръчка през диспечер клиента да има право на избор за различен клас автомобил. Цените да бъдат с разлика от 15 - 20% между различните класове и за година две пазара ще определи нуждата от брой автомобили във всеки клас. И най-важното: всеки шофьор да покрива критерии определени от властите за да работи в категорията в която желае. Нека има точкова система в досието на водача и при системни или тежки нарушения,или при жалби от клиенти да му се отнема правото да работи в дадената категория или изобщо като таксиметров водач.Нека има и кодекси и правила за работа в различните нива написани от браншовите организации. А за автомобилите да отпадат след определен срок в по-ниската категория. Може би не е идеалната система но ще реши голяма част от проблемите между клиенти и водачи.

Да ги намалят, без това чакат с часове някой да се качи.

Да се забрани Лилков, за да имаме евтини таксита.

оправете градскя транспорт направете функционални велоалеи и такситата ще намалеят от само себе си !

БРЦК

засилете контрола и увеличете изискванията и годишната такса. те сами ще намалеят.

ДСБ продължават да доказват че са нищо повече от една комунистическа партия. Точно така се създават монополи - с регулации и ограничения! Всички знаят че като се намали броя на такситата изкуствено, това ще доведе до изкуствено увеличаване на цената на превоза (по закона за supply and demand) и това може да е в полза само на някои големи таксиметрови фирми, но не и на клиентите на такситата!

Да и аз това си помислих, никоя дясна партия не може да си позволи да предлага подобни ограничение на конкуренцията в даден сектор, това го правят обикновено левите.

А дано, ама на дали...

А какво правим с безработните?

Безработните ще се върнат по родните си места. Тъкмо може да се захванат с труд, който им е по акъла...

Добре, ама дали ще стане реално така или ще се ориентират в друга посока?

много правилно предложение - тахи е професия, не е карузарство, а в софя ме е веце страх да се каца на тахи - не спазват елементарни правила на двизение, нагли са и само гледат как да резакат клиента (визирам ок тахита). прозедурата за давене на разрешителни трябва да баде много по-строга и с реални изисквания и постоянен контрол и гаранзия от фирмата.

Хасане, връщай си си в Сирия.

Ще се увеличат безработните- тия съкратените кой ще ги рани?

От тази статия ми стана ясно едно: таксиджия = наркодилър...

Малко е да се намалят на половина - трябва да останат една трета. В нито един европейски град не съм виждал толкова много стоянки и толкова много чакащи таксита, които в повечето случаи пречат на участниците в движението, а да не говорим колко замърсяват въздуха с трошките, които карат у нас. Но едва ли ще стане само по административен път - необходими са строги ограничителни мерки, свързани с техничесото състояние на автомобила и качеството на обслужване. Едва тогава София може да се приближи до понятието Европейска столица.

Аз искам по всяко време да мога, откъдето и да е, да си хвана бързо такси при нужда. И като го повикам по телефона където и да съм в София да дойде максимум до 5 мин. Явно дсб иска да ни върне в любимото на другаря костофф тодорживково време.

- Иване! Знаеш ли, измислили са нов сорт пчели-стръвници. Едри като врабчета, зли - А мед носят ли? - Да, ходят да го крадат от бабите от пазара и го носят направо с бурканите.

В интерес на истината е прав. Колкото по-малко лицензирани, толкова по-голяма конкуренция и по-висока услуга. Същото да стане и с докторите и аптеките! В Румъния се пада по една аптека на минимум 7000 човека.

Kalin

Не съм таксиметров водач ,но тая работа ми намирисва.Лобиране за големите фирми в този сектор.За мен пазара ,качеството и цената трябва да регулират това.Ако ще хиляди да са тия коли ако не ти изнася цена,кола....няма да се качиш.Като някой от тия таксита не си изкарват хляба ще се откажат-нормално.Ама да лобират за големите фирми и после те да ни дерат като им изнася ще е жив картел защото лесно ще се договарят за цени.Сега щат не щат трябва да се съобразяват с другите единични таксита.Да наистина има градове по света където има ограничения на тази бройка ,но и там има методи такива картели да не се допускат ,а у нас няма.

Като карат по цял ден из София първо цапат въздуха, второ задръстват движението, трето хабят асфалта. Следователно трябва да има максимум брой коли и това ще се отрази много благоприятно на столицата.

да ти имам разсъжденията

Какъв е този фейс,Вили?Кои бяха тези,от ДСБ?Що за пазарно мислене?Масата таксиджии са включени в легални,специализирани компании.Имат касови апарати,официални стикери за цените по стъклата.Те,компаниите,решават,колко таксита им трябват.Като имат работа-имат.Като са повече от необходимото-да се саморегулират.Ако административно ги резнете,ще настъпи безработица,ще се съкращават и диспечери,обслужващи кадри в компаниите.А тези хора,са взели колите на лизинг,при това на нечовешки условия.Вили-Уили,не се бъзикай с това съсловие,да не ви пометат чиновническите задници от топлите кресла!Или номерът ти е-да ги съкратим,после ще настъпи недостиг,хоп,ще си вкараме нова,наша компания в играта!?Като редовен ползвател на таксита-моите поздрави и уважение към 1263,ОК супертранс,91119,които ползвам най-често!Никакви проблеми с тях не съм имал,точно обратното.

относно съсловието - нима те са по важни от останалите. Кой изобщо ти дава правото да даваш права на някого ? Ти ли си бог или си нещо повече от другите.

ЕТО един разумен коментар

bobsyn@

Аман от намеси на държавата. От къде на къде някой ще казва, че знае по-добре от хората колко таксита им трябват. Нека си има изисквания за квалификацията на шофьорите, технически изисквания към колите обаче пазарът трябва да определя броя на предлагащите дадена услуга. Същата простотия са я направили с нотариусите и затова цените са просто по-високи, а не получаваме по-качествени услуги. Имаме си достатъчно монополи. Стига толкова.

държава е с цел да има контрол - престанете да пишете глупост след глупост - монопол има защото кокала е голям и никога няма да се намерят правилните, които да го ликвидират. Ликвидират ги преди да успеят. Та без контрол няма общество.... Та дори при маймуните има контрол.....

са си гадове,,, но е супер шибня да им се ограничава броя... да се повишат изискванията, да се затегне контрола... те сами ще се откажат... гадовете...

си в грешно насока - не може се откаже такова нещо - ти би ли се отказал от нещо което ти е чист приход, не плащаш нищо, че и на всичкото от горе другите ти плащат да го правиш... не е луд тоз който яде баницата.......

много си прост бе баино ,ти някога занимавал ли си се с някакъв транспорт че пишеш глупости

Е добре де - сега имало 4500 лиценза, но 7000-8000 таксита. Това означава, че 2500-3500 таксита возят без лиценз и очевидно не могат да ги контролират... Интересно какво ще се промени с която и да е нова наредба? След като сега не могат да спрат нелицензираните таксита как ще ги спрат след приемането на наредбата?

няма да ги спрът, докъто не почнат да конфискуват колите на такива нарушители, няма да се промени нищо.

По принцип е много лесно да се контролират пътническите таксиметрови превози в рамките на населено място. Виж, за междуградските превози е доста по-трудно. И така по същество: Първо, отнемаш на нелицензирания радиостанцията - не могат да го повикат. Така нелицензираните остават да возят само проститутки и наркодилъри. Тази мярка съществува и в момента и е доста ефективна по отношение на шофьори, които не си плащат наряда към фирмата или данъците към държавата. Второ, стоянките се контролират от органите на реда, както се контролират от един-двама гарда на всеки по-голям обект. Бил той мол, автогара или летище. И това се прави сега, но само на някои места. За всичкото това обаче трябва да има ПОЛИТИЧЕСКА ВОЛЯ!

не сте прав - просто имаше задължително право - всеки щофьор трябваше да е професионалист и с такава книжка. Да и за да изкараш курс за такава книжка също имаше изисквания... Всъщност липсата на контрол и ясни критерии са първопричината за това което ни се случва - или казано по нашенски - вратата не е заключена, или все пак има отворена врата ;)

Ама защо ще ги намаляватя? Пълно такси вози по-евтино от пълен автобус. Намалете автобусите!

Виждам, че не ми вярвате. Организирайте се четирима човека да пътувате примерно от НДК до Дружба, веднъж с такси и веднъж с градски транспорт и кажете, ке е по-евтино.

bufalo_bil@abv.bg

А къде да се чакат тия четирима, за да тръгнат в една посока? Таксито е за индивидуален и бърз маршрут. Ако искаш да не ти е скъпо, то има други опции.

Така трябва да стане и с джамиите в населените места /градове и села/ на 10 000 изповядващи корана една джамия. А не както сега в село с 300 жители да има джамия.

То добре, но в нашите условия тази конкуренция ще доведе до все по-мръсни автомобили и шофьори, защото всеки се конкурира единствено на тема чиста печалба, а не качество на предлаганата услуга. Трябва да се наложат някакви критерии за автомобилния парк, който предлага таксиметрови услуги - най-малкото години на МПС.... и чистотата вътре.... и тази на шофьора ...

Много си е добре думата. Те наистина са касиметрови - на всеки метър им се пълни касичката.

Да се махнат всички стоянки. Таксита само на гарата и аерогарата. Всичко останало с поръчка по телефона. Така ще се оправи движението. Нека си стоят там и 10000, ама не на най тесните места по улиците.

Точно така трябва. Има случаи,когато апаратът се върти по-бързо от гумите и сметката излиза космическа.Много коли и мат такива приспособления.Та само таксиджиите ли хранят семейства. А останалите хора?Има и много мръсти коли,в които просто ти се повръща като се качиш. Трябва по-често да минават на проверовъчни изпити.

имате, при съмнение само позвънете на правилния номер 112 и съобщете за наблюдението си. Определено този човек няма да се отърве без писане!!!! За съжаление, трябва и вие да пишете, но сао така може да се справим с това от което сте недоволна!!!!

Що не пробваш ти тая тъпотия дето си написал? Ще се оплаче на ония дебили, че в таксито смърди? Или че са и пуснали помпичка? В най-добрия случай ще и кажат да пуска жалба в ХЕИ и ДАИ, в нормалния случай ще я напсуват.

Е, дай да ги направим 300000 за дъждовно време и новогодишните празници !

Крайно време е да ги резнат бакшишите, прекалено много са, та и нагли.

Всъщност като започнат да прилагат контрол, то ще има естествена "цедка". Като се збарани счупени коли да се използват за такси, като направят качествен подбор на шофьорите, които имат право да бъдат таксисти и като наложат яки глоби за нарушителите и те сами ще се ограничат. Без за това да имат заслуга разни бюрократи.

Таксиметров шофьор в Б-я е някакъв слабо интелигентен и мързелив тип, който не му стига акъла за нищо друго, освен как да мине годишен преглед с двайсетгодишният си дрънгоч, който в никоя държава няма право да се движи по пътищата, камо ли да бъде такси.По цял ден пушат и пърдят в колите, спрели или на спирките, или на местата за инвалиди, миришат на пор, облякъл анцунг, надул чалгата и дреме вътре небръснат с мазна коса и безумен поглед.Пълни олигофрени

наблюдателен, не всички са такива, повечето са такива каквито ги описвате, но тези които уважават работата която им дава прехрана са чисти, спретнати и културни. Просто хората които издават разрешителните са онези които не бива да допускат да има описаните от вас случаи, но то в нашата държава закони няма, а вие искате и култура....

проблема е, че малко са различни от гореописаното. Както казва един приятел то и от циганите има свестни хора, ама въпроса е колко са от общия кюп?

langlima

София отдавна вече не е 1,2 млн. Да махнат и такситата-ментета, а не КАТ и ДАИ (или там каквото се казва сега) да си затварят очите, да отнемат правата на грубите нарушители - например тези пред централна гара, дето искат пари за пътя до луната! И както каза някой преди мен, пазарна икономика - който може, ще оцелее.

Време е г-н Лилков да се "пенсионира" от "вечния" си пост на общински съветник. Решил е да предложи нова форма на рекет. И без това безработицата е голяма, този какво иска - за лично изгода да "съкрати" 3500 човека и да ги остави без работата и препитание. Не съм фен на таксиметраджиите, особено на лъжците, но и те са хора, хранят семейства. Като не можеш да направиш нещо за хората, поне не им пречи сами да се оправят.

Тъпо предложение. Като, че ли е направено от партиен секретар на БКП. Решението на проблема е съвсем друго.

Предвид, че имаш готово решение, защо не го предоставиш на общината и да се решат накрая проблемите. Лично на мен ми писна, да ме возят в блъскани, мръсни, смърдящи, ТЕХНИЧЕСКИ НЕГОДНИ кочини, от некъпани, миришещи, спящи в колите си и крайно нагли таксиметрови шофьори.

Съгласна съм, че такситата са истински кочини, карани от малоумници, които не само, че не поддържат такситата и себе си в приличен вид, ами създават предпоставки за произшествия по улиците! Трябва да се контролират хигиена на таксиметровия шофьор, външния му вид, степента му на интелегентност, както и хигиена на колата му и т.н. и т.н.

Не Ви пречи преди да се качите да огледате внимателно такситата на стоянката. Пари няма да Ви вземат за това. Общинските съветници сме ги избрали именно за това да намират решение на проблемите в столицата. Всъщност решението е лесно, но трябва друг тип мислене. Преди седем години предложих на общината решение на проблема с боклука. Стигна до кабинета на г-н Трайков, имаше някакво раздвижване в началото, а после всичко замря. Така и до ден днешен се балтавят с този боклук и осмърдяват допълнително медийното пространство.

Ограничението на броя на такситата няма да подобри външния им вид. По-добре да се наложат изисквания за външния вид, а не да се ограничава бройката.

"По същата логика могат да разделят България между наркодилърите" - Да не би таксиметровите шовори да са и наркодилъри???

Ти сега ли разбираш ?! Има таксиметрови фирми които нощно време карат проститутки и дрога ! И така оцеляват !

Вярно е, че на запад в градове с подобен брой население броят на такситата е по-малък, но също така мисля, че пазарната икономика за това е пазарна, защото сама регулира участниците в даден сектор на икономиката.

Колега, в Бг работи пазарСКа икономика! А така наречената "пазарна" саморегулираща се икономика е една утопия и не съществува никъде /като плновата социалистическа/! В областа на обществените услуги контролът е задължителен!

е то е ясно, че тук прозират и някакви други интереси , аз не знам какви, ако някой знае, да каже

Как на кой? На Цеко Минев собственика на ОК супертранс където шофьорите изплащат коли за 60000 - 70000 хил. лева и от 2 - 3 години са го закъсали яко с вноските.

Добра идея. Нивото на такси услугите е и без това катастрофа: никакви стандари и всяко следващо ползване си е като на лотария откъм хигиена, отношение и пр. Е, има и изключения, разбира се. Нека почнат, обаче, с така наречените "копърки" - сган подлежаща единствено на ликвидция.

И как намаленият брой таксита ще оправи цитираните от теб проблеми?!?

Предпологам, че при разпределянео на 3600 лиценза на 7000 желеащи, разпределеяхтия ще има толкова акъл и ше въвъде/фиксира безкомпромисни изисквания за техника, хигиена и обслужване. Не е нужно да се открива топлата вода: както функционира по света с таксиджийте(основно мигранти), така ще проработи и наш Ганьо.

Ти си тъпак. Много ти здраве и не е твоя работа каква ми е професията и дали жена ми пие.

ако си запознат Вили Лилков е син до мозъка на костите,т.е. ДСБ, а мнозинството в ОС е на ГЕРБ, председател на транспортната комисия Радослав Тошев,ГЕРБ. Сега пак ли червените виновни за всичко. Май най -десните и сини са най -добре се осребряват във властта и са най -добрите лобисти

момчета , не позволявайте един човек с безумните си предложения да вземе хляба ви от ръцете, търсете правата си, нали сме демокрация, а не еднолично дружество,

Нищо няма да стане - българите не могат да се обединят. Ние сме по мрънканиците, не по действията.

Уважавам правото на труд на всеки. Съгласен съм обаче да се намали броят не само на такситата, а и на всички частни стари автомобили. София е задръстена от МПС-та, дишаме всякакви боклуци. По "логиката" на Лилков предлагам да намалим наполовина и броя на депутатите, администрацията във всички държавни учреждения, полицаите и разните там охранителни органи, и "вся осталная сволоч". Не е справедливо само таксиджиите да пострадат!

Аз бих казал не стари, а неподдържани. Работя в автосервиз и съм виждал автомобили на 3-5 години, които са доста зле технически и определено са опасни за живота. Причината обикновено са пари - новите автомобили са със скъпи части и малко от хората, които ги притежават и могат да си позволят да ги поправят. А при проблеми в електрониката например може да се стигне до пълно блокиране на автомобила по време на движение. Старите автомобили са по-безопасни от новите в това отношение, тъй като при тях всичко е опростено и съответно вероятността да стане авария е по-малка. Но отново всичко опира до поддържка - стари и нови няма значение. Има значение, когато знаеш, че колата ти е в неизправност и не я поправяш.

евала, ето едно компетентно мнение, евала

И 1000 ТАКСИТА СТИГАТ, ПО 10-15 КОЛИ СЕ РЕДЯТ И ПРАВЯТ ЗАДРЪСТВАНИЯ НА КРЪСТОВИЩАТА. УШЕВИТЕ ГИ ПОДМИНАВАТ..

ПРОСТО В ЗАКОНА ДА СЕ ЗАБРАНИ ВОДАЧ ДА РАБОТИ ЗА СВОЯ СМЕТКА ОТ ИМЕТО НА РЕГИСТРИРАН ПРЕВОЗВАЧ И ТОВА ЩЕ НАПРАВИ ЧУДЕСА.........

Идеята е безумно добра, тъй като жълтите коли създават "тапи" със импровизираните стоянки по кръстовищата и на спирките, на градския транспорт. Имайки в предвид обаче, че ДСБ никога не са се интересували от интересите на хората или общината заключението е, че търсят ескалация на напрежението именно в този момент и насочване на недоволството към този кмет.

Идеята е следната.Създаване на изкуствен недостиг на определени стоки и услуги както при социализма за стимулиране на корупцията и запълване на партийни каси.

На първо място, таксиджиите са сган, за която не важат никакви правила. Второ - пушат, псуват, държат се нагло. Трето - повечето коли не стават за нищо. Четвърто - лъжат в километрите. Пето - броят на такситата трябва да се ограничи на една трета. Само за пример - минете в петък вечер след 18 часа по ул. Раковски да видите за какво става въпрос. След полунощ си е истински слалом да се прибираш по Раковска. Казвам го от личен опит. Не може да спират, където им падне. Шесто - карат на газ, което е опасно. И най-накрая (но не по важност - действително трябва да се измисли как ще се съкрати броят на такситата без да има шуробаджанащина. Иначе на мен ми е все едно. Аз и жена ми се разбираме кой ще пие, кой ще кара, за да не пълним гушите на таксиджиите. Така се чувствам по-доволен. Хайде сега почвайте да ме плюете :)

Всички изброени точки до една се решават с контрол, а не с лимити в бройката на колите. Но на никой не му се бачка да упражнява контрол.

Напълно вярно! Повечето български закони са перфектни, особено в частта със санкциите си. НО, законът сам по себеси не значи нищо, ако няма кой да го прилага и да контролира изпълнението.

Контрола за който пледираш е с едно единствено определение КОРУПЦИЯ! Такъв можеш да упражняваш само, ако си наясно колко са компаниите спечелили търг да превозват пътници, какви са правата им и какви задълженията! Много по лесно се контролират 2000 таксита отколкото 7-8000, 65% от които са нелегални "копърки"!

Не само, че няма да те плюя! Подкрепям те напълно! Българската таксиджийска глутница е изпълнена с ожесточени бушмени, които смятат, че си им задължен, че ползваш тяхната услуга! Не искам да говоря за огромния брой криминални престъпнници, които са таксиметрови шофьори! Последните са "съгледвачи" и "наводчици" на криминални групи, които планират и извършват криминални престъпления - обири, апартаментски кражби, разпространение на наркотици!! престъпления