Коментари - Такситата в София може да намалеят наполовина | dnes.dir.bg
назад

Такситата в София може да намалеят наполовина

Общинският съветник от ДСБ Вили Лилков ще внесе предложение за промяна в наредбите на Столична община, с което да бъде въведен лимит на броя на такситата.

Обратно в новината

Коментари - Такситата в София може да намалеят наполовина | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ДСБ продължават да доказват че са нищо повече от една комунистическа партия. Точно така се създават монополи - с регулации и ограничения! Всички знаят че като се намали броя на такситата изкуствено, това ще доведе до изкуствено увеличаване на цената на превоза (по закона за supply and demand) и това може да е в полза само на някои големи таксиметрови фирми, но не и на клиентите на такситата!

Малко е да се намалят на половина - трябва да останат една трета. В нито един европейски град не съм виждал толкова много стоянки и толкова много чакащи таксита, които в повечето случаи пречат на участниците в движението, а да не говорим колко замърсяват въздуха с трошките, които карат у нас. Но едва ли ще стане само по административен път - необходими са строги ограничителни мерки, свързани с техничесото състояние на автомобила и качеството на обслужване. Едва тогава София може да се приближи до понятието Европейска столица.

Kalin

Не съм таксиметров водач ,но тая работа ми намирисва.Лобиране за големите фирми в този сектор.За мен пазара ,качеството и цената трябва да регулират това.Ако ще хиляди да са тия коли ако не ти изнася цена,кола....няма да се качиш.Като някой от тия таксита не си изкарват хляба ще се откажат-нормално.Ама да лобират за големите фирми и после те да ни дерат като им изнася ще е жив картел защото лесно ще се договарят за цени.Сега щат не щат трябва да се съобразяват с другите единични таксита.Да наистина има градове по света където има ограничения на тази бройка ,но и там има методи такива картели да не се допускат ,а у нас няма.

bobsyn@

Аман от намеси на държавата. От къде на къде някой ще казва, че знае по-добре от хората колко таксита им трябват. Нека си има изисквания за квалификацията на шофьорите, технически изисквания към колите обаче пазарът трябва да определя броя на предлагащите дадена услуга. Същата простотия са я направили с нотариусите и затова цените са просто по-високи, а не получаваме по-качествени услуги. Имаме си достатъчно монополи. Стига толкова.

Е добре де - сега имало 4500 лиценза, но 7000-8000 таксита. Това означава, че 2500-3500 таксита возят без лиценз и очевидно не могат да ги контролират... Интересно какво ще се промени с която и да е нова наредба? След като сега не могат да спрат нелицензираните таксита как ще ги спрат след приемането на наредбата?

Добра идея. Нивото на такси услугите е и без това катастрофа: никакви стандари и всяко следващо ползване си е като на лотария откъм хигиена, отношение и пр. Е, има и изключения, разбира се. Нека почнат, обаче, с така наречените "копърки" - сган подлежаща единствено на ликвидция.

Идеята е безумно добра, тъй като жълтите коли създават "тапи" със импровизираните стоянки по кръстовищата и на спирките, на градския транспорт. Имайки в предвид обаче, че ДСБ никога не са се интересували от интересите на хората или общината заключението е, че търсят ескалация на напрежението именно в този момент и насочване на недоволството към този кмет.

Нали сме пазарна икономика? Нали имаме свобода на конкуренцията?!?! Или отново социалистически дефицит?!?!