Серия от грешки на пилотите довели до трагедията на "Шереметиево"

Мурманска област е в тридневен траур в памет на загиналите 41 души

Обратно в новината

Коментари - Серия от грешки на пилотите довели до трагедията на "Шереметиево" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Българските лайнери са най-добрите!

не се прелита през мълния , а през облаци. Като отлепи самолета от пистата има зададен курс ( посока , достигане на височина ) и не може да прави маневри да бяга от облаците. И друг път се е случвало мълнии да тряскат самолети , би трябвало сега като са бъкани с финна електроника да имат някакви защити и дублажи на системите. Въпроса е защо самолета се "сурна" по пистата...от там вече пожар и жертви , пак че има оцелели , често загиват всичките на борда. Или счупи колесник заради твърдо кацане ( явно е бил труден за удържане ) , или някой колесник ( заден ляв ) не се е разпънал и почна да дере левият двигател в пистата

Според руски официални източници не се разикват действията и квалификацията на пилотите и всякакви подобни коментари в медиите не отговарят на истината. Между другото пилотите са имали повече от 1600 часа практика на този самолет. Все пак действително е имало удар на мълния и излизане от действие на цялата електроника и дори радиостанциите (те имат поне 3). Само са успели да дадат код за тревога 7700 (Авария или другая нештатная ситуация на борту). Става въпрос за аварийно ръчно кацане без компютърна система, без връзка с летището и без навигация, само са гледали през прозорчето, закрилките са командвали ръчно. Как могат да разберат с каква скорост кацат без дори връзка с диспечерите? Самолета е имал допълнителни резервоари гориво до Мурманск и е кацал претоварен с доп. гориво поне на 4% претоварване и на един двигател. Подскочил е при кацането, френско/американския колесник се е счупил и е пробил резервоара с гориво и е започнал пожара. Само 55 сек са имали за спасяването, толкова е продължило спасяването, това е рекорд... пътниците на опашката са се отровили от дима в салона. Все пак в руските медии има доста критики защо въобще е започнало разработването на такъв съвместен самолет със Запада, с 68% чужди компоненти, дори им отказаха износ на тези самолети за Иран заради санкции заради американски компоненти. Конструкцията на самолета изключва разработка на алтернативна по-голяма версия, въобще е трябвало да продължат с руско производство самолети като с Ту-204/Ту-214. С поддръжката (при толкова чужди компоненти) и подготовката на пилотите имат големи проблеми, френските двигатели са с много малък ресурс, а самолетите летят средно под 3.5 часа на ден.

Пълен провал на пилотите и на наземните екипите, много зле.

Може би по-правилно бе да се каже, че пилотите са решили да прелетят през буреносни облаци, а не през мълния. Тя, мълнията, не е светила в продължение на 30 мин. та пилотите да я гледат и да се насочат към нея.

Да оставим самолета, а пожарните защо не го чакаха, след като каца аварийно. Това безхаберие е типично за Русия, където човешкият живот нищо не струва.

е,те пожарните не могат да гадаят в коя точка от пистата ще спре самолета. Сигурно са го чакали в края и , но той "задра" и спря по-рано. А и докато кацаше нямаше индикации за голям проблем , нямаше пламъци и т.н

Ми то е ясно, че пилотите са виновни, с тия задкрилки в положение за излитане пък да искаш да кацаш.

предполагам просто се шегуваш, но все пак ти цъкнах минус за секи случай

Ми на предната статия се виждат задкрилките. Да ти изглеждат да са на 45 градуса? Ами не на не повече от 25-30 градуса са.

Сега активно се обсъжда върос защо възникват радостните публикации такива като в "Коменсант" (защо ли коментират именно него както и Дойче Веле в други случаи ?) в това число и в социалните мрежи как всичко било лошо в Русия при това да се има предвид "неоспоримото" - Боингите макар, че и падат регулярно, но падат високо технологично и към тях въпроси няма. Няма смисъл преди разследването да обвинява когото и да било само може да се каже: НЕ ПАДА ТОЗИ, КОЙНО ПЪЛЗИ и този, койти седи на дивана.

"По думите им първата грешка е било решението да се прелети през мълния". Е това само руснаците могат да го измислят - да гонят мълниите.

Може да не ти е ясно ама мълниите се виждат на екрани. Може да ги видиш и ти само напиши "lightning". Как става ли? Ами елементарно ама трябва да се сетим. При мълния радиопредаванията спират. Обаче във всяко радио има и приемник, за да следят дали изобщо излъчват сигнал. Та да не би говорителя да говори на халост пък никой да не го слуша. И тука идва гения на този дето първи се е сетил. отделните радиостанции са вързани с интернет обаче те пък са синхронизирани с clock от същата тази мрежа. Та в зависимост кой предавател в коя милисекунда заглъхне се мери разстоянието до мълнията, а чрез брояч се мери броя на затихванията на сигнала, демек колко мълнии в този район има за минута. Има няколко сайта за това. Инфото би трябвало да стига и до екипажа барабар с метеорологичната информация. Отделно би трябвало да имат и читав радар на носа.

По стара българска традиция, българският потурнак и цървуланко е най по великия експерт.

По стара тролска традиция, ти не пропусна да се изсереш във форума.

са намерили трезви руснаци в прериода 1-12май ... че и самолет да подкарат (то не че имаше и поне 1 пожарна)

Бог да прости загиналите.Самолета е боклук!!!

Поредния пример за тоталния упадък и деградация на всичко в раССия на Путин!

Американские самолети най-добрите в света, направо у земята с забивать носа!

човека ти говори за хора и ценности бе малоумник. Пилотите са пълна боза. Русопитеците гледат как да си спасят багажа и палтата вместо да спасят останалите хора. Някакъв келеш пък си прави селфита. В това е упадъка и деградацията... той ми тръгнал да ми сравнява самолети. Малоумна путинска пача.

Светкавично разбраха какви са причините за катастрофата - веднага се оказаха виновни пилотите. Просто е възхитително! Защо не пращат само руски разследващи на самолетните катастрофи?! А "Сухой" излиза сух!

Самолета е кръжал около Москва. Някой от вас да е видял облаци на което и да е видео?

Къде има цяло видео още докато самолета е във въздуха? Масово се върти едно където вече гори.

https://nova.bg/news/view/2019/05/06/249526/%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%BE%D1%85%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%BC%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0-%D0%B2-%D0%BC%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE

Доста странно поведение на самолета. Беше добре, после носа изведъж се навежда надолу и рязко се връща, след което следва камшичен удар на опашката, които е бил много силен. Явно са имали проблеми с електрониката. Трудно ми е да си представя такова навеждане на носа секунди преди кацане да е от слаби пилоти!

Въпроса е какво е наложило отскока...

Руските военни пилоти така си кацат на 3-те колесника едновременно. Така си знаят. Може би винаги да са готови да отлетят наново. Обаче ако удари първия колесник се получава кокошка. Носа отскача рязко нагоре. На запад в гражданската авиация има съвсем друг подход. Каца се на задни колесници после се опира предния. Ако има страничен вятър първо се опира наветрения колесник. Колесника от страната на вятъра.

Смени още 3 пъти името и повтори тази лъжа. Може да ти поверваме.

Да им имам експертите на Комерсант - "да се прелети през мълния". Мълнията да не седи на едно място или да пита може ли да удари еди къде си. Ако е имало тежки повреди в управлението, може и да няма време да се изчака да свърши горивото преди да се кацне аварийно.

Мълнията не седи на едно място, но е била от руските, които прелитат през южния полюс, преди да поразят целта.

Силно се съмнявам да има грешка в руските експерти, виж в българските журналисти и превод...там е друго нещо. До довечера ще прочетем/чуем поне шест различни версии на това изказване!

самолета е супер и пилотите са един път Идеални са за полети от Делхи до Бомбай

Мисля, че най добре да заключат не добра квалификация и немърливост на мълнията. Така всички ще са щастливи. При неявяване на мълнията в съда, защитата ще бъде поета от служебен защитник

ако мълнията се яви в съда няма да има проблем със защитата си.

всеки самолет го удря мълния веднъж годишно. Има добре описани методи за защита. Не може да обвиняваш пилотите за мълнията

Има още някои въпросителни, но за мен човешка (пилот и наземен състав) грешка е в основата на трагедията. Възможно е пилотите да не са могли да избегнат бурята ( метеорадара показва буря, но РВД не позволява смяна на ешелона). След удара от мълния трябва да се установи имало ли е ситуация, належаща приземяване в най-скоро време (пожар на борда). Ако такава е нямало и уредите са преустановили работа, то не знам защо е наложило пилотите да кацнат толкова скоро, а не да кръжат, докато намалят горивните запаси. Пилотетите са тренирани да кацат и без помощта на прибори, т.нар. визуален заход и с помощта на кулата да им се определя височината и скоростта. Огромни пропуски има и при наземните служби. Не може при аварийно кацане да няма подготвени аварийни автомобили. Жалко за хората, Бог да ги прости!

За визуален заход се иска видимост към пистата. Ако има такава не е нужно контролера да ти определя режимите. А иначе без работещ транспондер, който да подава височината, само по първичен радар нама как да ти определят височината точно. Те имат ъгъла към теб и разстоянието, но при малки ъгли и сравнително голямо разстояние грешката е голяма.

По стара руска традиция няма как властите да са виновни.

По стара българска традиция, българският потурнак и цървуланко е най по великия експерт.мбухахаха

Вече никъде пилотите не тренират реално, а само на симулатори. А това въобще не е както реалното пилотиране. То се*са не се учи на симулатор, но пилотирането - да... за пусти икономии на пари

Ясно се вижда, че самолета при кацането не гори. След "отскока" при втория досег с пистата самолета явно не е под правилния ъгъл и чупи колесника, след което следва пожара...Слаб екипаж.

неадекватно кацане....все едно пилотите не са повярвали, че са кацнали и са се пробвали пак...

Само некачествена изработка на самолета може да е причина за повреда от мълния. Самото тяло на самолетите служи като Фарадаева клетки – контейнер, които блокира електромагнитните полета. Ако светкавица удари летящата машина, енергията на заряда се движи около външната обвивка на тялото, предпазвайки вътрешната част от всяко напрежение. Поради тези причини светкавиците обикновено удрят някой остър ръб на самолета, като крилото или носа, а токът излиза през опашката.

А за светкавицата на Аполо-8, коят им изключва тока и им изгасват всички прибори?

И какво става с Аполо 8? Никога, абсолютно никога не остават без захранване. Първата степен работи без проблеми, губят един преобразуванел на сигнали и всички уреди започват да показват глупости. И то защото го удрят не една , а две светкавици и въпреки всичко, работата се оправя от Джон Арон и неговото SCE2AUX. Превключват на резервен преобразувател.

Когато през метал тече ток, той индуктира напрежение във всички съседни проводници. Това напрежение предизвиква протичане на ток през тези проводници. А това са проводниците на самолетната електроника. И съответно изгарянето въобще не е изключено. Хаистина обикновенно не се стига до това, но много зависи къде точно по корпуса е ударила мълнията, дали е биза облак-земе или облак-облак, енергията на разряда и др. Аз самият летя и свечкавиците са едно от най-опасните явлвнич за самолета.

Наистина са допуснали грешка. Баща ми, бог да го прости, имаше подобен случай, и с дупка на крилото успя да казцне безаварийно.

Ех, соросчетата ни ако можеха да заработват толкова пари, колкото минуси събират в подобни теми... Но няма как да стане - с идиотизъм пари не се правят...

jingiby

Това че самолетът е излетял в такова време е грешка и на диспечерите и на пилотите. Фактът, че при приземяването се е счупил предния колесник, едва ли е пилотска грешка. Вероятно колесникът е имал технически проблем или поначало не е конструиран добре, за да понесе екстремни натоварвания при аварийно кацане...

Колесникът се чупи, защото тежко се пльосват на пистата - бързали са да го приземят.

Миндилчшките чиракопитеци квичат от сутринта на гладно! Аве чираци у вас от автомобилни катастрофи повече хора загиват ве, мърши тъпоръбести!

пиши по руските форуми ,так където се пие бояришник

Квичиш много чиракопитеко, и се на гладно и умрело квичиш. Много си ми смешен кат земеш да се прайш на голем европеец, а всъщност си един обикновен клошар и слуга.!. мбууууукукхахахахсххаххахахахахахахахахаххахахахахахахахахха

Ти у нас не гледай, кажи у вас колко умират годишно в автомобилни катастрофи, че и там сте на челно място.

"... първата грешка е било решението да се прелети през мълния ..." Да, тя мълнията си е светела и ги е чакала да прелетят през нея и те точно са я нацелили. Да се разбира: през буреносни облаци.

Добруджанец малко си по-умен от руснак, ама все пак се казва мълниеносни облаци, защото в буреносните може и да няма мълнии. Но за руски трол имаш напредък в мисловната дейност !!!

Цялата им работа е такава... пиянска. Жалко за загиналите...

Ясно се виждаше, че задната половина на самолета гори като факел доста преди приземяването.

Стига лъга бе. Преди да опре земята му няма нищо на самолета. Ха гледай всички видеа преди да пишеш глупостите си

Прав си. Това е западна пропаганда чрез руските разследващи и медии. Ясно се вижда колко ти е ъкъла.

бате, щом само ти виждаш несъществуващи неща, явно и ти си кат пилота на 5 ракии

Кънчо, ти кой филм си гледал бе?

Мисля че руски самолети не трябва да се допускат на български летища поради некадърната изработка и недостатъчната подготовка на руските летци. Освен това е много вероятно да пренасят плутониии или Новичок които ще се използват за елиминиране на българдки граждани.

както винаги са почнали да пият една седмица преди Ден Пабедь- 9 май

за другото не знам кой крив кой прав, но наистина при аварийно кацане първо се изпразват резервоарите, тука единствено могат да се оправдаят ако е имало опасност от по-голяма беля

най-изгодно е да обвиниш екипажа, само че пилотите са останали живи и ще има какво да разквазват. Ако бяха загинали сега абсолютно безспорно и нееднозначно щяха да са признато за абсолютно виновни. Сега обаче, на "Сухой" ще им се наложи да обясняват как самолет остава без електроника след удар от мълния- все пак често срещано събитие, как самолет остава без колесници след грубичко аварийно кацане и как се пробива резервоар, при положение, че кацането изначално не е било по корем. От спасилите се пътници прокуратурата трябва да издири онези, които са си спасявали ръчния багаж и така са забавили евакуацията... ама иначе пилотите били виновни, нали?

Нещо не мога да си представя първата грешка. Как така пилотите са решили да "прелетят през мълния" ?

може ли някой да ми обясни как се "прелита през мълния"? Виждаш мълнията, решаваш да преминеш през нея, прицелваш се, и след това гледаш дали всички бушони са си на мястото... талка ще да е...

Най -голямата им грешка е , че са се родили в Русия !

Аре бе путлерасти. Продължавай те да обяснявате за героичния подвиг на пилотите. Май ви отрязаха опорната точка?!

Краварино, злорадстваш ли за трагедията на хората??? Не човек, а мърша си ти!!! Бог да прости загиналите.

Напротив путлерасте. Съжалявам ги. Имам повече приятели руснаци отколкото ти си се ръкувал с такива. Ти си този които защитава грешниците и ги възхвалява в хвалбите си злобно келешче.